ביל מאהר גנז ראיון עם קניה ווסט: "הוא אנטישמי ממש מקסים"

כיף לשנוא יהודים ביחד. קניה ווסט וטראמפ בחדר הסגלגל, 2018 (צילום: Oliver Contreras - Pool/Getty Images)
כיף לשנוא יהודים ביחד. קניה ווסט וטראמפ בחדר הסגלגל, 2018 (צילום: Oliver Contreras - Pool/Getty Images)

ביל מאהר חשף כי קיים ראיון באורך שעתיים עם קניה ווסט - ראיון שכל ארה"ב הייתה שמחה לשמוע - וגנז אותו על רקע עמדותיו האנטישמיות של ווסט: "הוא מסייע לפזר את הדשן, ואני מתכוון לזבל ממש, לרעיון הזה שישראל והיהודים הם האנשים הכי גרועים בעולם. אני לא הולך לתרום לתופעה הזאת"

7 בפברואר 2024

מאז ה-7.10 הפך ביל מאהר, מגיש הלייט נייט הפופולרי "Real Time" ב-HBO, לגיבור ישראלי. כבר הרבה שנים שמאהר הוא כבר לא קומיקאי וסטנדאפיסט מן השורה, אלא יותר פובליציסט בעל עמדות ליברליות מוצקות נגד הימין הטראמפיסטי ונגד השמאל הווקיסטי ובעיקר נגד האיסלם הקיצוני, שהפכו אותו לאחת הדמויות המעניינות בשיח הפוליטי בארצות הברית. מאז הטבח בעוטף עזה עומד מאהר לצד ישראל באופן חסר פשרות ומספק לנראטיב שלנו תמיכה ארטילרית תקשורתית אימתנית. ועכשיו מתברר שאין לו בעיה לוותר על ריאיון עם קניה ווסט בשביל זה.

>> "אתם אחראים לתנועה האנטישמית הכי גדולה מאז הנאצים. תתביישו"

מאהר התראיין שלשום לתוכנית האקטואליה הבידורית "TMZ Investigates" של אתר הרכילות הפופולרי, במסגרת פרק שהתמקד בהתפרצויותיו הציבוריות המביכות של ווסט, וסיפר בו כי גנז ריאיון של שעתיים שערך עם כוכב ההיפ-הופ השנוי במחלוקת שנמצא בשנים האחרונות במסלול תלול של בעיות נפשיות ניכרות והקצנה אידיאולוגית אל האזורים היותר סהרוריים של הימין האמריקאי, כולל התבטאויות אנטישמיות קשות.

ביל מאהר במחיצת יצור תבוני ונשיא ארה"ב לשעבר (צילום מסך: יוטיוב/HBO)
ביל מאהר במחיצת יצור תבוני ונשיא ארה"ב לשעבר (צילום מסך: יוטיוב/HBO)

"שוחחנו שעתיים", סיפר מאהר בתוכנית, "ודרך אגב, אלה היו שעות מדהימות וכיפיות לשנינו. הוא אנטשימי מקסים. והוא לא היחיד באמריקה שמרגיש ככה. זה לא כאילו כולם אוהבים את היהודים באמריקה חוץ מקניה ווסט". מאהר עצמו גילה שהוא יהודי רק כשהיה בן 12, והתחנך עד אז כקתולי. הוא ביקורתי מאוד כלפי הממסד הדתי באשר הוא, אבל אינו מצניע את יהדותו והפך בעשור האחרון לאחד הדוברים הבולטים נגד אנטישמיות בארצות הברית.

מוקדם יותר בשיחה הסביר מאהר מדוע החליט לגנוז את הראיון עם ווסט, ראיון שמעט מאוד מגישים וגופי שידור היו שוקלים בכלל לגנוז: "הבעיה היא שהוא מושך בעיקר אנשים צעירים, כמובן שהוא רוק סטאר. הם לא יודעים הרבה באופן כללי, ובוודאי שהם לא יודעים הרבה על המזרח התיכון או על יהודים בכלל. אז הקומבינציה של זה עם ההתנהלות של קניה שם בחוץ – אני מרגיש שהוא מסייע לפזר את הדשן, ואני מתכוון לזבל ממש, לרעיון הזה שישראל והיהודים הם האנשים הכי גרועים בעולם".

קניה ווסט בסאנדיי סרוויס בקליפורניה, בזמן קואצ'לה 2019 (צילום: ריץ' פורי/גטי אימג'ס עבור קואצ'לה)
קניה ווסט בסאנדיי סרוויס בקליפורניה, בזמן קואצ'לה 2019 (צילום: ריץ' פורי/גטי אימג'ס עבור קואצ'לה)

מגיש התוכנית ומייסד TMZ, הארווי לוין (נחשו בן איזה דת), הגיב ושאל את מאהר אם אי אפשר היה לומר את אותו הדבר על היטלר, כי הרבה אנשים חשבו כמותו והעובדה שהוא נתן למחשבה ביטוי, נתנה להם את האישור לומר זאת גם. מאהר הסכים עם הניתוח ואמר "בדיוק. וזאת הסיבה שהחלטתי לגנוז את הריאיון, כי אני לא הולך לתרום לתופעה הזאת".

התבטאויותיו הקשות של ווסט בשנתיים האחרונות הובילו לאובדן החוזים שלו עם אדידס, בלנסיאגה וגאפ, רשתות אופנה החרימו את ליין הבגדים שלו Yeezy, וסוכנות הטאלנטים האימתנית CAA ויתרה על ייצוגו. בדצמבר האחרון פרסם ווסט התנצלות בפני כל היהודים בעולם, ובעברית, שהייתה לא פחות ביזארית מאמירותיו הפרועות והקונספירטיביות. האיש לא איתנו, ויפה שביל מאהר הבין זאת. עוד אלף אנשי תקשורת כמוהו ואנחנו מסודרים.