אין עגבניה: גלידריה חדשה מאת אייל שני מציעה טעמים באמת מופרעים

"קסטה". צילום: יערה עגנון
"קסטה". צילום: יערה עגנון

אורז קלוי, גויאבה, שומשום, תפוז דם, פרג לימון, לימון חלב, לבנדר דבש, חמאת מרווה, מרשמלו מדורה, ארל גריי, קרם פרש עם שמן זית. לא, זו לא רשימת קניות של תושב פרדס חנה, אלא רשימת טעמי הגלידה המיוחדים שאייל שני הכין לכם. ולא, אין גלידה בטעם עגבניה

18 בדצמבר 2023

בתקוה שמלאה רק בחדשות מדכאות, אנחנו הכי שמחים להיות אלה שמבשרים דברים נחמדים. והפעם – גלידה… של לא אחר מ… אה נו, קראתם כבר בכותרת – של אייל שני. השף-סלב האהוב בישראל החליט להקים גלידריה חדשה, וכמו שבטח יכולתם לנחש, היא הכל חוץ מסטנדרטית – גלידת מרשמלו מדורה, גלידת ארל גריי, גלידת קרם פרש שמן זית (כי בכל זאת מדובר באייל שני) ועוד טעמים באמת מופרעים יותר ממה שיכלנו להמציא. 

מרגיש בבית. אייל שני מבודר ב"קסטה". צילום: יערה עגנון
מרגיש בבית. אייל שני מבודר ב"קסטה". צילום: יערה עגנון

"קסטה", הגלדירייה החדשה מבית שף איל שני וקבוצת "החבר'ה הטובים", מבטיחה טעמים ייחודים שטרם טעמנו במחוזתינו, גלידה טרייה ומשובחה בעבודת יד שעשויה כולה מחומרי גלם טריים ועונתיים, וגם לגימה של יינות טובים ומשובחים לא פחות. בקבוצה התלבטו אם זו העת המתאימה לפתיחה, ולבסוף החליטו שגלידה זה דבר משמח ואנחנו מאוד זקוקים לדברים משמחים, ואין מסכימים יותר מאיתנו. על הגלידה עבד שני יחד עם הסו-שף שלו, גיא ברטשניידר, במשך חצי שנה. במהלך התקופה זיקקו השניים טעמים, רקחו שילובים מסקרנים, וגם יצרו מנת קסטה מפוארת שיש מה להשוויץ בה. הקסטה המדוברת (22 ש"ח) מורכבת מעוגיית שוקולד במרקם מנצח, עם גלידת וניל ושוקולד לפי הספר, אבל הטאץ' של שני. בהמשך תמצאו גם קסטה בלונדינית, וזו לא הגרסה האחרונה שנראה ממנה. 

הגלידה איטלקית בנוסח ג׳לטו, כלומר נעימה ורכה ובטמפרטורה ולא צוננת מדי, וכמובן שמכינים אותה בכל יום מחדש. בין הטעמים המוצעים תמצאו דברים באמת משוגעים/מסקרנים: אורז קלוי, גויאבה, שומשום, תפוז דם, פרג לימון, לימון חלב, לבנדר דבש, חמאת מרווה, אך גם טעמים נוספים באווירה קלאסית יותר, דוגמת שוקולד מריר, שוקולד חלב, פיסטוק, אגוזי לוז וכמובן כי חייבים, גם וניל. מעבר לכך, יש נוכחות גדולה של טעמים טבעוניים – שקדים, קינמון, קוקוס, שוקולד מריר ועוד. הטעמים משתנים לפי עונות השנה – זו הסיבה, למשל, שבגזרת הפירות תמצאו כרגע תפוז דם וגויאבה – ובקיץ סביר שתמצאו גם שזיף, משמש ואפרסק, ובטח עוד פירות מפתיעים. 17 ש"ח לטעם אחד, 26 ש"ח לשניים.

מושלמת ליין, עדינה וחלקלקה. "קסטה". צילום: יערה עגנון
מושלמת ליין, עדינה וחלקלקה. "קסטה". צילום: יערה עגנון

קסטה שוכנת בפארק המסילה, ופועלת כסניף בפני עצמו – כלומר, למרות קרבתה, היא לא שלוחה של המיראז' או התדר. הגלידרייה החדשה התמקמה על חורבות הדלי קרים – כנראה מיקום אידאלי לגלידריה – אך שופצה לחלוטין, ועוצבה כחלל בילוי נעים ומהוגן – כלומר לא גלידרייה שבה יגישו לכם גלידה בני נוער זבי חוטם (וסליחה על ההתנשאות), אלא מקום בילוי מהנה ואלגנטי, בו גלידה אליטיסטית בעבודת יד מככבת לצד בקבוקי יין מיקבים לא שגרתיים – שמונה בקבוקי יין מתחלפים מייבואנים מקומיים, במחירים שנעים בין 120-230 ש"ח לבקבוק יין. אגב, מאחור יש גם חדר פרטי ונעים שמשקיף לחלק האחורי של הפארק, בו יוצבו תערוכות מתחלפות, כשבעתיד החדר יהיה זמין לערבי יין או ארוחות פרטיות.

"קסטה", יהודה הלוי 12, ליד המיראז׳, הגלידרייה פועלת להרצה בימים ה' (15:00-00:00), ו' (12:00-18:00) ובשבת (12:00-23:00)