CUPZ By BeanZ

קפה, מאפה ואינטלקט: הסדנאות וההרצאות שאתם חייבים לשמוע

קוקטיילים על בסיס קפה. צילום: בן יוסטר
קוקטיילים על בסיס קפה. צילום: בן יוסטר

מסעות וטקסים בארצות הקפה, סחר הוגן, תזונה בריאה וקוקטיילים אופנתיים – כל ההרצאות בחודש הקפה שיתקיים בפברואר

4 בפברואר 2019

תוכן שיווקי

קפה וקוקטיילים: מאסטרים מלמדים

13.2 | 19:00

החיבור בין קפה לאלכוהול מקובל זה עשרות שנים, אך הקפיצה המשמעותית הגיעה עם התפתחות טכנולוגיות ושיטות שסימנו את הגל השלישי של הקפה. עבור ברמנים יצירתיים, קפה הוא חומר גלם ורסטילי כמעט כמו מי טוניק. בבושוויק בתל אביב, שהוא All day bar – from coffee till cocktail, מתייחסים לקפה כאל משקה שמתאים לכל שעות היום. בבוקר מכינים לאורחים קפוצ'ינו, מקיאטו ונייטרו, ובערב משקשקים קוקטיילים על בסיס קפה.

בסדנה בהדרכת ברמנים בכירים מבושוויק בשיתוף קפה BeanZ, יתגלו הסודות שמאחורי קוקטיילי הקפה שמוגשים בבר, כדי שתוכלו להכין אותם גם בבית. בין מזיגה לטעימה יסקרו הברמנים את ההיסטוריה של הקפה בקוקטיילים.

קוקטייל ניטרו ג'ק. צילום: בן יוסטר
קוקטייל ניטרו ג'ק. צילום: בן יוסטר

מסעות בארצות הקפה

20.2 | 18:00

מעבר לערכיו התזונתיים ולמקום שהוא תופס בחיי היומיום, קפה הוא בראש ובראשונה סיפור תרבותי־היסטורי. תחילתו, כך אומרים, באגדה על רועה צאן בתימן שהבחין שהעזים מלאות מרץ לאחר שאכלו מפירות שיח מסתורי. משם יצא הקפה למסע חובק יבשות והגיע עד לפינות המרוחקות ביותר של העולם. תוך כדי המסע נוצרו מסורות וטקסים שקפה במרכזם, וההתפתחות הטכנולוגית אפשרה המצאת טכניקות קלייה שהובילו לגיוון במשקאות. עיתונאי וחוקר הקולינריה רועי ירושלמי ינחה סדנה שבמרכזה מסעו הגיאוגרפי של המשקה והקשריו התרבותיים, החברתיים וההיסטוריים. את המסע ישלימו דיון על אמצעי קלייה, מגמות, טרנדים וטעימת קפה מארצות שונות.

So Fresh

27.2 | 18:00

טבעונים, צמחונים, בריאותנים ושוחרי איכות הסביבה מכירים את המורה ליוגה והמטפל בתזונה אודי סהר כאורבן שמאן. בסדנה שהוא ינחה יסביר סהר את תפיסת עולמו, שמתחילה בתזונה ומתרחבת למודעות למקומו של האדם בעולם. "תזונה היא בעצם נדבך בתוך אורח חיים שלם שאנו שואפים לקיים. האם אנו יודעים מאין מגיעים פולי הקפה שאנו שותים, מי גידל אותם ובאילו תנאים? מתוך תשומת לב אנו יכולים לבחור לצרוך מוצר טוב ולתמוך במשקים קטנים שזקוקים לכך", הוא אומר.

אודי סהר. צילום: אור דנון
אודי סהר. צילום: אור דנון

העדפת חקלאות אורגנית, צמצום השלכת מזון, הפחתת חלבון מהחי, הקפדה על מוצרים מסחר הוגן ותמיכה ביצרנים קטנים הם צעדים פשוטים שכל אחד יכול לאמץ, ועל הדרך לעשות קצת טוב לחברה ולסביבה.

אורבן שומאן. צילום: אור דנון
אורבן שומאן. צילום: אור דנון

יוצרים בקפה

6.2 | 17:00

סדנת יצירה להורים ולילדים בנושא מחזור קפה (הפעילות פתוחה לקהל הרחב ואינה כרוכה בהרשמה מראש).

כל האירועים יתקיימו בליבינג סטורי, שינקין 64 תל אביב. האירועים כרוכים בהרשמה מראש באתר של סטורי, ההרשמה תיפתח ב־4.2.