קפה ומאפה באזור מלון פולי אורבן

פחזניות בלחם וחברים. צילום: אנטולי מיכאלו
פחזניות בלחם וחברים. צילום: אנטולי מיכאלו

בשעות הבוקר, אם תחשקו במשהו קל לנשנש, אלה בתי הקפה שנמצאים בסמיכות למלון

15 באפריל 2024

Mood for Coffee

קפה נאבי יונה

הקפה ממוקם אולי בפינה הכי יפה באלנבי והוא כל מה שצריך כדי להתחיל או לסגור יום בחיוך: שמש, טוסטים, ים ואווירת מזרח תיכון חדש. אל תוותרו על מנת הדגל: טוסט בלקני מלחם קסטן, עם גאודה, פטה, פלפל קלוי, בזיליקום ומריחה של פסטו-מיונז.
יונה הנביא 43, 5 דקות הליכה.
>> לאתר

נאבי יונה | צילום: אנטולי מיכאלו
נאבי יונה | צילום: אנטולי מיכאלו

עמיתה כיכר ביאליק

בית מאפה מושלם. הסניף השני של עמיתה, שנפתח לאחרונה במוזיאון העיר ת"א-יפו שבכיכר ביאליק, מביא איתו בשורות רבות – מאפים מופרעים חדשים, טוסטים בגרסה איכותית, עוגות שיש מיוחדות (ניסיתם עוגת שמן זית?) ובעיקר אזור נוח לשבת בו ולטעום את כל המאפים שרק אפשר.
ביאליק 27 (מוזיאון העיר תל-אביב יפו בכיכר ביאליק), 5 דקות הליכה.
>> לאתר

עמיתה | צילום: שי נייבורג
עמיתה | צילום: שי נייבורג

בייתי

באבל טי, המשקה הטייוואני המתוק, כבש את העיר. מגיע במלא טעמים, הוא מלא בכדורי טפיוקה שמנמנים, והכי חשוב, הוא נראה כאילו נולד לככב באינסטגרם. בשלושת סניפי בייתי (כן, ככה מאייתים את זה בעברית) מגישים שלל באבל טי צוננים בטעמי פירות, וגם כאלה שמבוססים על חלב ומזכירים יותר מילקשייק. הכל התחיל ממשקה האפרסק הקלאסי והוא למעשה האבטיפוס של שאר משקאות הבאבל טי באשר הם. מדובר בתה צלול המבוסס על חליטת תה שחור בטעם אפרסק מתקתק ואהוב, ופתיתי טפיוקה בטעם אפרסק ופטל שמוסיפים חמצמצות רצויה. טעים ומרענן.
אלנבי 6, 5 דקות הליכה.
>> לאתר 

Cakery

הקונדיטור מורן גיל קנה את תהילתו בתקופת הקורונה כשהחל להעלות לחשבון האינסטגרם שלו את הטארטים המחולקים היפים שהוא אופה. המקום שפתח ברחוב אלנבי לא אכזב, והטארטים התגלו כנהדרים גם מחוץ למסך. תוכלו למצוא שם קראק פאי קלאסי, טארט פיסטוק ושוקולד חלב, טארט פירות יער ושוקולד לבן, טארט פקאן ואוכמניות טריות, טארט וניל ותפוחים מקורמלים. מלבד הטארטים תמצאו קנלה צרפתי, עוגת אגוזי לוז בזיגוג מפתה, בראוניז וגודיז נוספים.
אלנבי 31, 5 דקות הליכה.
>> לאתר 

יפים שבא לבכות. הטארטים של ה-Cakery | צילום: יעל שטוקמן
יפים שבא לבכות. הטארטים של ה-Cakery | צילום: יעל שטוקמן

לחם וחברים

בית-קפה קונדיטוריה עם סטייל צרפתי שממשיך עד לעוגות ולמאפים בוויטרינה. הבעלים ארי ואיזבל, עולים מצרפת, הצליחו להביא את פריז לתל אביב המהבילה ומייצרים עוגות וקינוחים מחמאה מיובאת, פירות טריים, שמרים וקרמים. השיק והטעם מרגישים ממש כמו בארץ המקור, במיוחד על רקע אוכלוסיה דוברת צרפתית שהתאהבה במקום מסיבות מובנות.
בוגרשוב 27, 5 דקות הליכה.
>> לאתר 

לחם וחברים בשוק צפון | צילום: יח"צ
לחם וחברים בשוק צפון | צילום: יח"צ

יום טוב קפה

בית קפה שכונתי, אך טרנדי ועמוס כמעט תמיד, בכרם התימנים, סמוך לשוק הכרמל. הקפה האורגני משובח והתפריט כולל בעיקר מנות צמחוניות מכל הסוגים.
יום טוב 30, 10 דקות הליכה.
>> לאתר 

יום טוב | צילום: עדי פועה וענבל קורמן
יום טוב | צילום: עדי פועה וענבל קורמן

שרויטמן

כששף ערן שרויטמן עבר מבישול לאפייה, עולם המסעדנות קימט גבות בתהייה. מאז עברו קילוגרמים רבים של קמח במלוש ותחת המותג נמכרים מדי יום בריושים עם שפיץ מחודד, לחמים עם קראסט פציח ומאפים מלוחים ומתוקים. בשני הסניפים תוכלו לקבל גם כריכים וטוסטים, ממרחים שהולכים מצוין עם הלחם, סלטים, מעט מנות חמות, פיצה בסופי שבוע וכמובן קפה, וכל זאת באווירת נו נונסנס שעושה כבוד לאוכל וללקוחות. אחרי לילה קשוח – זה כל מה שצריך.
גאולה 44, 10 דקות הליכה.
>> לאתר 

שרויטמן | צילום: שלומי יוסף
שרויטמן | צילום: שלומי יוסף