מאבק המלצרים נמשך: עובדי קפה נואר הכריזו על סכסוך עבודה

עובדי קפה נואר שהתאגדו לפני כחודש ולא זכו להכרת ההנהלה הכריזו על סכסוך עבודה ויקיימו מחר בערב משמרת מחאה. הנהלת המסעדה: "ההתאגדות אינה חוקית"

עובדי קפה נואר הכריזו על סכסוך עבודה (צילום: הנוער העובד והלומד)
עובדי קפה נואר הכריזו על סכסוך עבודה (צילום: הנוער העובד והלומד)
21 במרץ 2017

המחאה עולה שלב: עובדי קפה נואר שברחוב אחד העם יקיימו מחר (רביעי) משמרת מחאה מול המסעדה בשעה 18:00. לפני כיומיים הכריזו העובדים על סכסוך עבודה, לאחר שלטענתם ההנהלה מסרבת להכיר בהתאגודתם. העובדים התאגדו לפני כחודש במסגרת הסתדרות הנוער העובד והלומד, והגיעו למספר העובדים הנדרש ליציגות, במטרה להסדיר את תנאי עבודתם.

"נמאס לנו שההנהלה לא מכירה בהתאגדות שלנו", אומר אוריאל לפידוס, אחד מעובדי המסעדה. "אנחנו לא מבקשים יותר מדי, אלא את מה שמגיע לנו בחוק – תנאים סוציאלים מוסדרים והסכם קיבוצי ולא אישי". עוד הוסיף לפידוס כי יש תחושה שבהנהלה מתעלמים: "יכול להיות שהם מקווים שהנושא יעבור ויתמסמס לו. לכן, החלטנו לפני יומיים להכריז על סכסוך עבודה, ולקיים מחר בערב את משמרת המחאה מול המסעדה. אנחנו הולכים לעמוד עם שלטים, לדבר עם העוברים והשבים, לחלק פליירים ואם יהיה צורך- גם לצעוק. לא נותרה לנו ברירה".

עובדי קפה נואר מול המסעדה (צילום: הסתדרות הנוער העובד והלומד)
עובדי קפה נואר מול המסעדה (צילום: הסתדרות הנוער העובד והלומד)

תומר שמוקלר מהנוער העובד והלומד, המלווה את העובדים מקפה נואר מתחילת תהליך ההתאגדות, מספר על מספר פניות שהועברו מצד העובדים להנהלה במטרה להסדיר את התנאים: "נפגשנו איתם והראינו להם שיש את מספר החתימות שנדרש, אבל הם מסרבים להכיר ביציגות. ההתמהמהות שלהם לא כל כך מובנת. כעבור שבועיים מיום ההכרזה על סכסוך עבודה, נוכל להפעיל צעדים מחאתיים גדולים יותר כמו עיצומים ושביתות". 

הפלייר שמחלקים המתאגדים
הפלייר שמחלקים המתאגדים

מקפה נואר נמסר בתגובה: "קפה נואר קיים 19 שנה ומקפיד לתת יחס הגון, אכפתי ומכבד לכלל עובדיו. העובדים נהנים מתנאי התגמול הגבוהים בענף. קפה נואר רואה בעובדיו נכס עיקרי וחשוב מאין כמותו ומטפח אותם בהתאם. בהתנהלות בין עורך הדין שלנו לנציגי הנוער העובד המלווים את העובדים, הובהר כי על פי החוק מספר העובדים שהגישו את הבקשה נמוך משליש מסך העובדים במסעדה, ולכן אינו חוקי להתאגדות. פגשנו בנציגיהם בעבר, ואנחנו מצפים לפגישה נוספת בהקדם. אנחנו מקפידים על התנהלות סבירה, עניינית ומקובלת על פי כללי ההיגיון ובוודאי שעל פי החוק. צר לנו שיש מי שבוחרים להכפיש ולהשמיץ תוך עיוות האמת. אנחנו, בכל מקרה, נמשיך להשקיע, לדאוג ולהקפיד על החוק כלפי כל העובדים".