הספוט המפתיע שנבחר למקדש הקפה החדש של קפה נחת

קפה נחת במתחם התחנה (צילום דן אוריאלי)
קפה נחת במתחם התחנה (צילום דן אוריאלי)

גם לתל אביב מגיע קפה בקלייה מקומית, והנה הוא כאן - דווקא במתחם התחנה. קפה נחת פותחים סניף שלישי עצום בגודלו (130 מ"ר), כולל בית קלייה, חלל לסדנאות קפה ופחות או יותר כל סוג קפה שאתם רק יכולים לדמיין. האם זה מה שיעורר את המתחם המנומנם?

20 ביוני 2022

אף תל אביבי שמחזיק מעצמו לא מתקרב למתחם התחנה. בית הקברות לעסקים אינו מצליח להתרומם על אף יוזמות כאלו ואחרות ולמרות הקרבה האסטרטגית לים. ועדיין יש תקווה: בקצה המתחם, בנקודת המפגש עם פארק המסילה, נפתח לוקיישן חדש לקפה נחת. ואם יש משהו שיכול לגרום לנו לחצות את מדבר הבטון, הרי שזהו קפה טוב.

מה יש? קצת נחת. קפה נחת (צילום דן אוריאלי)
מה יש? קצת נחת. קפה נחת (צילום דן אוריאלי)

הבית החדש של קפה נחת הוא השלישי במספר, אח לבתי הקפה בדיזינגוף ובהרצליה. הבעלים דן אוריאלי מספר שהבחירה במיקום הבעייתי נובעת מתוך רצון להקים בית קלייה בתל אביב. "מתחם התחנה אמנם כושל, אך חיפשנו חלל גדול מספיק שיוכל להכיל בית קלייה. עד כה כל קפה קלה לעצמו ונעזרנו בבית קלייה אחר, קפה רות, להשלמות. בכל עיר מתוקנת בעולם יש קפה שנקלה במקום וגם לתל אביב מגיע".

החלל החדש, שנפתח לפני ימים ספורים, משתרע על פני 130 מ"ר המחולקים לשלושה אזורים: בית קלייה, חדר סדנאות וטעימות, ואספרסו בר/חנות. בלב בית הקלייה עומד תנור גדול שהובא מארה"ב, המספק פולי קפה קלויים לבתי הקפה של המותג ולמכירה ללקוחות פרטיים. חלל הסדנאות הוקם לאחר שאוריאלי זיהה ביקוש לכך. "זה משהו שלא קיים ויש דרישה מהשטח. סדנאות על יין יש כפטריות אחרי הגשם וכך גם סדנאות בישול, אפייה, שוקולד וויסקי. סדנאות קפה כמעט שאין ובא לנו להפיץ את הבשורה". באספרסו בר מוגשים כל משקאות הקפה שאפשר לבקש, מאספרסו ומקיאטו ועד פלאט ווייט, קפה שחור, פרנץ' פרס ופילטר מתכת/נייר. על כוננית גדולה מוצבים מקינטות, כוסות תרמיות, כלי אחסון ועוד כלים מעוצבים להכנת קפה שנאצרו בקפידה.

הגיעו לתחנה. קפה נחת במתחם התחנה (צילום דן אוריאלי)
הגיעו לתחנה. קפה נחת במתחם התחנה (צילום דן אוריאלי)

החל משבוע הבא הבא (1.7) אפשר יהיה להזמין לצד הקפה גם משהו קטן לאכול – מאפים של "עמיתה", כריכים מתוצרת בית, סלטים ומתוקים. עם סיום ההרצה שעות הפתיחה יוארכו גם הן, והמקום יפעל בשבת (עד אז, אפשר למצוא פיתרון ברשימת בתי הקפה שפתוחים בשבת). אולי בזכות הקפה החדש מתחם התחנה השומם תמידית יזכה לקצת נחת.
מתחם התחנה (בקצה הדרומי של פארק המסילה), ראשון-חמישי 09:00-16:00, שישי 09:00-14:00, שבת סגור (שעות פתיחה בהרצה)