בוטקה הקפה קסטל מקבל אח קטן, אבל אתם חייבים להכיר את האמא

קפה קסטל. צילום: דניאל באס
קפה קסטל. צילום: דניאל באס

גם להיות אם יחידנית לשני ילדים מתחת לגיל 5 לא עצר את קרן אהרוני מלהגשים את חלום בית הקפה שלה, ולפתוח סניף שני (ועוד בזמן מלחמה) לקפה קסטל, הבייבי שלה. עם קצת עזרה בבייביסיטינג מההורים והמון כח רצון אפשר להשיג הכל

בבוקר אביבי מסנוור, יום אחרי הפתיחה הרשמית של סניף קפה קסטל החדש, הסוכך החשמלי מסרב להיפתח. כשהחשמלאי מגיע ושואל את הבעלים קרן אהרוני אם זכרה ללחוץ על הכפתור, היא מחייכת ועונה שכמה פעמים, וגם על הכפתורים שמסביב. גם בעיות תקשורת שמסבכות את החיבור לאזעקה לא עושות עליה רושם. כאשת עסקים מנוסה ואם יחידנית, צריך משהו יותר רציני כדי להוציא אותה משלוותה.

>> הדור הבא: המשפחה שמאחורי מוטפאק פתחה מסעדת גריל טורקית

אהרוני (43), רווקה ואם לבן (5) ובת (2), השיקה השבוע את בית הקפה השני שלה בבוטקה שבצומת דיזינגוף-נורדאו. הספוט החדש לא היה בתכנון, אך לחיים יש פיתולים משל עצמם. "לפני הרבה שנים הנכס היה בדמי מפתח והוצע למכירה. אני לא זוכרת איך הגענו לזה, עוד בתקופה שהיו לי שותפים, והתחלנו מו"מ שבסוף לא צלח", היא משחזרת. "המשכנו הלאה ויום אחד נכנסתי במקרה לאתר העירייה לראות אם יש מכרזים מעניינים. פתאום התברר שהבוטקה פנוי ושהמכרז עתיד להיסגר בתוך ימים ספורים".

לא מפסיקה. קפה קסטל. צילום: דניאל באס
לא מפסיקה. קפה קסטל. צילום: דניאל באס

לא חששת? בכל זאת תקופה לא פשוטה מהרבה בחינות.
"כאישה שמחזיקה עסק לבד וגדלה איתו היו הרבה חששות, אבל אתגרים מניעים אותי. גייסתי את הוריי לבייביסיטר ואת השבוע הזה הצלחתי לתפור (צוחקת). הילדים מרגישים שאמא נמצאת פחות וכבר חטפתי מהבן שלי סשן קורע לב שהוא רוצה לבוא איתי לעבודה במקום ללכת לגן. במשפחה אמרו 'זה מוקדם מדי, רק עכשיו יצאת משותפות ויש לך שני ילדים קטנים', וגם השקעתי כסף רב בקניית החלק של שותפיי לשעבר, אך הרגשתי שזו הזדמנות שחבל לפספס".

ובאמצע פרצה המלחמה.
"קיבלתי את הנכס בסוף ספטמבר ונתנו לנו חודשיים לשפץ, וכמובן שהכול נעצר. אחרי כמה ימים הרגשתי שהקהל צריך את השפיות ופתחנו את הקסטל הראשון במתכונת מצומצמת. זה לא היה ממניע כלכלי – לעובדים ולי היה קשה לבוא לעבודה, אבל הרגשתי שזה הדבר הנכון מהפידבקים מהלקוחות. אחר כך נסעתי עם הילדים לשבועיים לחו"ל. ראיתי את עצמי סגורה איתם לבד בממ"ד, ונלחצתי".

פינה קטנה ומתוקה. קפה קסטל. צילום: דניאל באס
פינה קטנה ומתוקה. קפה קסטל. צילום: דניאל באס

הרומן של אהרוני עם מסעדנות התחיל כשעבדה כמלצרית בג'ירף ("לפני 20 שנה זה היה בית הספר הטוב ביותר"). היא התקדמה לעמדת ברמנית, ובדיוק כשתכננה לעזוב את התחום ולהשקיע בלימודים אקדמיים – הגיעה הצעה שאי אפשר לסרב לה. חבר סיפר שמחפשים מנהלת לבר חדש בדיזינגוף, ואהרוני מצאה את עצמה מנהלת את האברבוך ("הוא היה הצלחה מסחררת"). בתחילת המילניום היא פתחה בר ברוטשילד פינת אלנבי, והמשיכה להתגלגל בסצנה, עד שבפגישה מקרית בעירייה נודע לה שעומד להתפרסם מכרז על הבוטקה בקסטל. "זה הדליק אותי בטירוף. התחלתי לבדוק ולחקור ונורא נבהלתי מהבירוקרטיה אבל החלטתי לקפוץ למים".

באופן סמלי, קפה קסטל הראשון נפתח ב-12 במרץ 2014, סמוך ליום האישה הבינלאומי. במשך שבע שנים פעל המקום בהצלחה עד לתחילת עבודות הרכבת הקלה, כשהבוטקה יועד להריסה. כדי שהמותג לא ייעלם העבירו אותו אהרוני ושותפיה לחלל סמוך, וברוח הקורונה הוסיפו לקפה מעדנייה וחנות יין. על הדרך הם פתחו סניף נוסף בכיכר דיזינגוף, שנסגר כשהכיכר שופצה, ואהרוני הספיקה להפוך לאמא. "ההורות נחתה עליי", היא צוחקת. "לא הייתי לחוצת אימהות אבל בגיל 35 הרופאה הצמידה לי אקדח לרקה. חיכיתי שלוש שנים כי עוד לא הייתי שם, ואז קפצתי למים. אני זוכרת את עצמי יושבת עם מנהל החשבונות לעשות משכורות כשהתינוק על הידיים".

והיום הכול עלייך.
"לפני הפתיחה בנורדאו שקלתי לחפש שותף מנהל, אבל עצרתי את עצמי כי הרגע יצאתי משותפות. החלטתי לחפש מנהל ולהתקדם משם ובמטבח מייעץ לנו שף ניר כרמלי. אם אני מוכנה לעוד סיבוב עם שותפים, שאנשים זרים ייגעו לי שוב בבייבי, זו שאלה טובה. נראה לי שכן כי אני אוהבת להתייעץ, וכאן בפעם הראשונה בחיים אני צריכה להחליט לבד".

ביס קטן. קפה קסטל. צילום: דניאל באס
ביס קטן. קפה קסטל. צילום: דניאל באס

העירייה מסייעת?
"כבעלת עסק אני מאוד מרוצה מההתנהלות העירייה. המלחמה הראשונה שלי הייתה להזיז מקבץ פחי זבל שעמד בסמוך לבוטקה. גם התקנת ספסלים לקחה זמן ועדיין אין מספיק מהם לטעמי, אך אני מקווה שאצליח לחלץ עוד בהמשך. בעירייה מאוד משתפים פעולה. מסתבר שבכל אזור יש מנהל קשרי קהילה שאחראי על העסקים, ולמזלי נפלתי על בחורה מדהימה שעזרה לי המון".

יהיו עוד קסטלים?
"אני צריכה לראות שהמקום עובד טוב ושהקסטל הראשון לא נפגע, כי הוא די קרוב למקום החדש. אני מודעת למגבלות ומודעת ליכולות שלי, ומאמינה שבעל עסק צריך להיות נוכח ושאי אפשר לנהל בשלט רחוק. אחת הסיבות שהקסטל מצליח הוא כי אני מאוד מעורבת, לפעמים יותר מדי. ביום שישי יש לבת שלי יום הולדת ואני עוד לא יודעת איך אחגוג לה. אפילו מתנה עוד לא הספקתי לקנות".
נורדאו 34 א' (פינת דיזינגוף), ראשון-שבת 07:00-17:00 (שעות פתיחה בהרצה)