קצר וקולע: פסטיבל תיאטרון קצר בצוותא

פסטיבל תיאטרון קצר ה-17 יתקיים בסוף השבוע הקרוב בצוותא. בין השחקנים והיוצרים: ליאור אשכנזי ואלמה דישי

תאטרון קצר. צילום: יח"צ
תאטרון קצר. צילום: יח"צ
25 בנובמבר 2015

פסטיבל התיאטרון הקצר מפציע לסופ"ש שכולו הצגות קצרות בצוותא. התיאטרון, שזוהי השנה ה-17 שלו, מורכב משלל הצגות שאורכן 5-20 דקות מז'אנרים שונים, החל מיצירות דרמטיות ועד לקומדיות נונסנס פרועות. השנה יוצגו בו 10 הצגות בהן המשתתפים והיוצרים: ליאור אשכנזי, אלמה דישי, פיני טבגר, דביק בנדק, גור קורן, ארנון צדוק, שמרית לוסטיג, מיכאל כורש ואחרים.

פתיחה חגיגית, יום חמישי, 26.11 בשעה 20:00 באולם צוותא 1.

מקצרון 1 יוצג בנוסף ביום שישי 27.11 בשעות 14:00, 22:00 ובמוצ"ש 28.11 בשעה 20:30.
מקצרון 3 יוצג ביום חמישי 26.11 בשעה 20:30, ביום שישי 27.11 בשעות 13:30, 21:30 ובמוצ"ש 28.11 בשעה 21:00.

כרטיסים: 90 ש"ח. למחזיקי כרטיס דיגיתל: 55 ש"ח.

תקצירי ההצגות:


מקצרון 1:

"826 ליקנעם" | מאת ובבימוי דניס שמע
שחקנים: פיני טבגר, ענת פדרשניידר.
תחנת אוטובוס מוזנחת, שוממת, מאוחר בלילה. אישה מחכה לאוטובוס האחרון ליקנעם. היא עולה למונית שירות. יש מקום פנוי ממש מאחורי הנהג. היא מנסה לנוח. לאיש שיושב לידה יש כוונות אחרות. יקנעם רחוקה מאד. המונית, מלאה בנוסעים, נהפכת אט אט למלכודת מסוכנת.

"ארוחה אחרונה"| מאת ובבימוי אלי חביב
שחקנים: דביר בנדק, ארז דריגס, יעל איתן, עומר עציון.
נידון למוות ברגעיו האחרונים צריך לבחור את הארוחה האחרונה שיאכל. הוא יושב מול שולחן בכלא, כשמלצרית עצבנית, סוהר פילוסוף שרוצה להמשיך את היום שלו והנידון הבא ברשימה דוחקים בו לבחור את הבחירה האחרונה שלו. מולם הוא מנסה לאחוז בשארית חייו.

"אי קאנט גט נו" | מאת יובל ברגר, בימוי יניב לוי
שחקנים: יובל ברגר, אפרת ארנון, שמרית לוסטיג, חייקה מלכה, יואב יפת, שלומי אדרי.
אחת בלילה ושחר יודע שאסור לו לעצור. אם עגלת התינוק שהוא דוחף לא תהיה בתנועה, בנו בן השלושה חודשים יתעורר ויבכה. בעוד הוא מחפש שלווה, הלילה מזמן לו מפגשים מפתיעים ואפלים עם חיי הרווקות שנטש. עד 4:00 בבוקר, יראה עומריקי הקטן דברים ששום תינוק לא צריך לראות. ויותר גרוע – אימא שלו תדע מזה.

"יובי 34" | מאת קרן אור, בימוי יעל גולדברג
שחקנים: קרן אור, רון ריכטר, ארז שהרבני.
יובי בת 34 ועדיין רווקה. ניסיונותיה למצוא חתן מובילים אותה לאתר הכרויות. כשהיא ממלאת את הפרופיל שלה, היא נתקלת בקשיים שמוציאים אותה למסע של הגדרה עצמית. דרך מפגשיה עם רונן, די ג'י תל אביבי, ועודד, גיאולוג ירושלמי, נחשפות הסיבות האמתיות לרווקותה. סיפור על האומץ לפתוח את הלב, הכמיהה לאהבה, לשייכות ולנראות בחברה פוסט מודרנית.

"הטסט" | מאת גור קור,ן בימוי ליאור אשכנזי
שחקנים: מורן רוזן, ליאור אשכנזי
גיתית גולדין ניגשת לטסט הראשון שלה. שמואל הטסטר מגיע אל הטסט שהוא מצוי בליבו של משבר משפחתי קשה עם בתו. שניהם והנהגים סביבם לא ישכחו את הטסט הזה לעולם.

תאטרון קצר. צילום: יח"צ
תאטרון קצר. צילום: יח"צ

מקצרון 3:

"בקשה אחרונה" | מאת ובבימוי אמיר דוליצקי
שחקנים: ארנון צדוק, אמיר דוליצקי.
ליצן הולך ביער כשידיו כפותות בחבל, מאחוריו צועד עם חרב, המוציא להורג. בלב היער, לרגלי גזע כרות, יורד הליצן על ברכיו, המוציא להורג מניף את החרב. מחזה על מערכת יחסים קצרה.

"הביצית הטובה שלי" | מאת לימור גינצבורג, בימוי מאיה ניצן, אלה ניקוליבסקי
שחקנים: עדי גילת, ארז כהנא.
תמר במירוץ נגד הזמן למציאת ביצית תקינה בגילה המתקדם. וגבר. סביר. בלבד. שיחבור לביצית ההיפותטית שלה. ואם זה לא קשה מספיק, לכל גבר יש דרישות מופרכות, קופת חולים מפסיקה עוד רגע את התמיכה, וההליכים מעל ומעבר ליכולתה הכלכלית. כולם לבד מול הגורל, והרשות נתונה.

"ריב" | מאת אלמה דישי, בימוי יהונתן רון
שחקנים: תמר אלקן, דני איסרליש
"לפני יומיים ראיתי קליפ של איזו זמרת. היו שם גבר ואישה בתוך כלוב. הם הלכו מכות. מכות מכות, כמו חיות. זה כלוב קטן. היא בורחת – הוא אחריה, היא שורטת אותו והוא צורח מכאב. בסוף היא מצליחה לעבור את הסורגים, הוא תופס לה חזק ביד, היא מסתכלת עליו. ופתאום לא הבנתי אם היא מנסה להיכנס חזרה או שהיא רוצה לצאת. לא הבנתי אם הוא דוחף אותה החוצה או עושה הכל כדי להשאיר אותה אצלו בין הידיים. זה מה שאני רוצה."
"ריב" הוא מחזה שמחפש חיכוך, חותר למגע. "ריב" הוא חדירה לאזור הרך שכולנו מחביאים. "ריב" הוא מחזה קצר על אהבה. ועל הקושי שמאיים להכחיד אותה.

״לינדה, ויקטור״ | מאת עדו סתר, בימוי אפרת שטינלאוף
שחקנים: מיכאל כורש, מיקי מרמור.
לינדה יושבת על כיסא בצד הבמה. ויקטור יושב על כיסא בצידה השני של הבמה. דרך מונולוגים פיוטיים הנשזרים זה בזה נפרשים חייהם המשותפים כזוג, כהורים, כסבא וסבתא. קולם המוקלט מהעבר מלווה אותם לאורך ההצגה ומעלה זכרונות ודמיונות מתקופות חייהם השונות, בעוד הם מנסים, כל אחד בדרכו, ליצור קשר אחד עם השנייה.

"חופשת השבת של אלוקים" | מאת ובבימוי דניאל זהבי
שחקנים: יאיר להמן, רוני גורנשטיין, אורי סממה
בשבת הראשונה של בריאת העולם, מבקש אדם מאלוהים לתקן אי אילו ליקויים שנתגלו בבריאה. אלוהים מצדו מעדיף לנוח אחרי השבוע המתיש שהסתיים זה עתה, ובין לבין מקפיד מאוד דווקא על זה שאדם יכבד אותו בשם "אלוקים". כשחווה נכנסת לתמונה, צלע מצלעו של צלם בצלמו, מתברר לשניים כי עכשיו רק מתחילות הצרות האמתיות…