עוד סיפור אחד: ריקי בליך וגפי אמיר ב"בית קטן בערבה"

מדי ערב עד שנצא מזה: "קצר וקולע", יוצרים מקריאים סיפורים קצרים במרכז ענב לתרבות בשיתוף "טיים אאוט". והפעם: ריקי בליך מקריאה את "בית קטן בערבה" מאת גפי אמיר

הייתם מתים לנערת קריאה כזאת. ריקי בליך (צילום: אסף לב)
הייתם מתים לנערת קריאה כזאת. ריקי בליך (צילום: אסף לב)

מדי ערב לאורך החודש הקרוב נגיש כאן באתר Time Out סיפור מתוך "קצר וקולע", סדרה בהפקת מרכז ענב לתרבות ובה אמנים ויוצרים מקריאים בפני קהל (הוקלט לפני עידן הקורונה, אל תדאגו) סיפורים קצרים של מיטב הסופרים בארץ. אין סיבה להיתקע על המסך, פשוט להרים את הווליום, להישען אחורה, לעצום עיניים ולהתמסר למילים היפות (הפיק וערך את הסדרה: אמיר אשר)

"'התנהגות ישראלית אופיינית', קובעת הבלונדה, שכבר שלוש דקות מתה להודיע 'אני עמדתי פה לפנייך' ורק מחכה להזדמנות לתת את השוס שלה. הבלונדה דוחפת את הנקה 7 לשקית ניילון. 'יהודית', היא נאנחת, 'תני לי גם פלמוליב מותק ושני צמר גפן'. 'את', היא מסתובבת ופונה לזהבה, 'יש לך נימוסים של שוק הכרמל את'. זהבה זו אמא שלי. והיא רוצה לקנות לי מתנה בגלל שאני בדיכאון כבר שלושה ימים. היא נכלמת באותו רגע. היא משפילה את הסל רשת על הרצפה, העוף קפוא מטפטף מים. היא מזיזה אותו הצידה".

"בית קטן בערבה" הוא סיפור קצר מאת גפי אמיר מתוך ספרה "עד גיל 21 תגיע לירח" שראה אור ב-1996 בהוצאת כתר ונחשב לנקודת ציון חשובה בגל הספרות הישראלית הצעירה של שנות התשעים. אמיר, מהכותבות הדומיננטיות של התקופה, פרסמה גם שלושה רומנים ואוסף סיפורים נוסף.

ריקי בליך היא שחקנית וקומיקאית מגיל 12 ("תופסים ראש"), פרצה לתודעה הלאומית עם התפקיד הראשי ב"אסתי המכוערת" ולאחר מכן בתוכנית המערכונים "קצרים". בעשור האחרון היא נמנית על הצוות הקבוע של שחקני תיאטרון "הבימה".

>> לרכישת אוסף הסיפורים "עד גיל 21 תגיע לירח" מאת גפי אמיר באפליקציית עברית
>> נוסטלגיה: הפרק הראשון של "אסתי המכוערת" בכיכובה של ריקי בליך