קקטוס הזהב: המסע בעקבות משלוח האוכל המקסיקני הטוב בעיר

עם פתיחת סניף המשלוחים של הטאקריה, חבשנו סומבררו ובדקנו שלושה טייק אוויי מקסיקניים בתל אביב

הגנרל המקסיקני קסטנייטס. צילום: אנטולי מיכאלו
הגנרל המקסיקני קסטנייטס. צילום: אנטולי מיכאלו

מממ..מבחן הנאצ'וס

טאקריה

השיחוק הגדול של טאקריה בתחום הנאצ'וס הוא ההבנה שהם לא מגיעים בשיאם במשלוח. וכך נולד תקדים: הנאצ'וס מגיעים לא אפויים. אתם תכניסו אותם לתנור (4 דקות ב־ 200 מעלות), והם ייצאו פריכים וחמימים בדיוק כמו במסעדה. בהתאם, מידת הקראנץ' ניתנת לבחירת המשתמש (32 ש"ח).

מקסיקנה

הגוש הדביק של תערובת הנאצ'וס, גבינת המוצרלה הצמיגית ופריט בלתי מזוהה (שהתגלה לבסוף כפריחולס) פשוט לא עוברים את מבחן המשלוח. לא תודה (39 ש"ח).

מקס אנד קו

ערמת הנאצ'וס הגיעה עם מיקס גבינות (בולגרית וצ'דר), מעט עגבניות חתוכות, הרבה חלפיניו וקמצוץ פטרוזיליה. הוראות הכנה: דקה במיקרוגל. לא מלהיב, אבל למרבה הפלא זה עובד. המיקס גבינות יצר טעם עשיר שחיפה על היובש הקל של הנאצ'וס עצמו (32 ש"ח).

[tmwdfpad]

אבוקדו קדוש! הגואקמולי

טאקריה

ממרח עשיר וטרי, בעל איזון מושלם בין מרכיביו.

מקסיקנה

בבסיסו מדובר בממרח טוב, גם אם הוא לא נראה פרש לחלוטין.

מקס אנד קו

באותה המידה יכולנו לקנות ממרח בסופר ולא היינו מרגישים בהבדל. להגנתם נגיד שהממרח של הסופר היה צריך להישלף מהמדף של הביוקר.

יהיה טוסט? קאסדיה פויו

טאקריה

זה לא סתם טוסט טורטייה, זו קאסדיה אמיתית. איזון מצוין בין עוף לגבינה, תוספת מדויקת של בצל ירוק, וטריות הטורטייה הפכה את המנה לחגיגה מקסיקנית (34 ש"ח).

מקסיקנה

הפתעה: לא ייאמן מה בצל מטוגן יכול לעשות למנה. המנה מגיעה בקרטון פיצה למניעת לחות, בעלת כמות נאה מאוד של עוף ורוטב עסיסי להפליא. זו הייתה יכולה להיות סתם מנה חביבה, אבל הבצל המטוגן הקפיץ אותה לסטטוס מעולה (59 ש"ח).

מקס אנד קו

קאסדיה גדולה ועמוסה במיוחד, אבל כידוע הגודל לא קובע. טעם הגבינה מאפיל על זה של העוף, וחלוקת החלפיניו משאירה אזורים חריפים במיוחד בעוד שאגפים שלמים נותרו יתומים (37 ש"ח).

הקאסדיה של מקס אנד קו. צילום: יח"צ
הקאסדיה של מקס אנד קו. צילום: יח"צ

משהו בלי רצח? מבחן הבוריטו הצמחוני

טאקריה

היי, רגע, חסר פה משהו. כן, יש פה כל המרכיבים לבוריטו, גם אם הוא קצת אנמי, אבל איפה המנה העיקרית? האם בוריטו בלי מנה מרכזית בתוכו הוא עדיין בוריטו? נוותר על בוריטו שכזה (39 ש"ח).

מקסיקנה

ללא ספק האופציה המעניינת ביותר לצמחונים – מגוון ירקות שנדיר למצוא באוכל מקסיקני (פלפלים, בצל, כרובית, גזר ופטריות שמפניון) קלויים בשלמות עם כמות יפה של אורז וצ'דר. כמו אנטיפסטי עסיסי בבוריטו. יאם (42 ש"ח).

מקס אנד קו

מבוסס על גריל סייטן וזה פשוט עובד. תערובת הסייטן מחזיקה בטעם גריל עדין שלא מנסה להיות חיקוי לבשר ומשתלב נהדר עם התוספות. זהו בוריטו ג'וסי מאוד, והחיסרון היחיד הוא כמות האורז, שתופס נפח נרחב מדי מהמנה (32 ש"ח).

והמנה העיקרית: מבחן הצ'ילי קון קרנה

טאקריה

הטאקוס של טאקריה מגיעים בתפזורת: עם הגואקמולי והפיקו דה גאיו הקלאסיים תמצאו גם איולי צ'יפוטלה מעולה, סלסה ורדה חריפה, ליים וכוסברה טרייה שמקפיצה את המנה לדרגת נמנמנמ?. הצ'ילי קון קרנה בעל הטעם המעושן והחריפות העדינה משתלב עם הכל לטאקו המושלם (32 ש"ח).

מקסיקנה

אתגר ההרכבה העצמית הופך את העניין למשחק רב משתתפים: שמנת חמוצה, גואקמולי, פיקו דה גאיו, פריחולס, אורז ליים, גבינת צ'דר וטורטיות חיטה ותירס המיועדות להכנת טאקו ו/או בוריטו. המנה העיקרית, הצ'ילי קון קרנה (שבחרנו לטעום מבין מגוון האופציות שהגיעו במסגרת הארוחה), היתה עסיסית, בעלת חריפות מעודנת, עם איזון מעולה בין הבשר לפריחולס. מנה הגונה ביותר (82 ש"ח).

מקס אנד קו

הבוריטו השמנמנן התגלה כאכזבה מרה, או בעצם יבשה. כמות הבשר הייתה משמחת, אבל החיוך התהפך ברגע שהתגלה שלב המנה, הרוסט קרנה (נתחי בשר בקר בבישול איטי עם בצלים ותבלינים מקסיקנים) היה צמיגי, חסר רוטב ומעציב את החיך (39 ש"ח).

המשלוחים של מקסיקנה. צילום: אנטולי מיכאלי
המשלוחים של מקסיקנה. צילום: אנטולי מיכאלי

שוגרמן: איך הצ'ורוס?

טאקריה

על אף הגזמה מוחלטת בכמות הסוכר שמפוזר על טבעות הצ'ורוס, הקינוח היה טעים, פריך ואוורירי במידה מדויקת. הרטבים היו נהדרים (במיוחד השוקולד המריר) וסך הכל, גם בהתחשב בעובדה שצ'ורוס קר זה לא להיט, מדובר בקינוח מעולה (18 ש"ח).

מקסיקנה

מסתמן שבמקסיקנה אין צ'ורוס. רק מקלות עץ בציפוי סוכר עם "רוטב" שוקולד השחר. מוות (22 ש"ח).

מקס אנד קו

צ'ורוס קטנטנים ומושלמים, בעלי תיבול מדויק להפליא שמשאיר את טעם הקינמון המצוין, אבל לא שוכח לתת את הכבוד לסוכר. רוטב ריבת החלב היה איכותי במיוחד והזכיר בטעמו את ריבת החלב האיכותית i19) Havannaש"ח).

עשה לנו את המשלוח

טאקריה

330 מ"ל של מרגריטה קפואה בטעם ליים שמגיעה בבקבוק סגור וקר כקרח. ארבעה שלוקים ועלה לנו (30 ש"ח בערב, 25 ש"ח בצהריים).

מקסיקנה

מוס שוקולד לבן שמגיע כחלק ממנת הצ'ורוס. מדובר בקינוח שעומד לבד בהצלחה ללא צורך בפחמימה המסוכרת – קרמי ועם זאת קליל, חישוב נכון של כמות קרם ופקאנים תסיים את הארוחה בביס מושלם (22 ש"ח).

מקס אנד קו

שום דבר 🙁

בשורה תחתונה

טאקריה

כגודל הציפייה גודל ההפתעה: המנות של הטאקריה עוברות נהדר במשלוח, הרעיון של הנאצ'וס מנצח והמרגריטות עושות את כל ההבדל.

טאקריה משלוחים, לבונטין 13 תל אביב, כל יום 12:00־24:00 , 5364*

מקסיקנה

כנראה השינוי שעובר על מקסיקנה בא לידי ביטוי לא רק בשיפוץ הסניף, אלא גם במשלוח לא רע בכלל: מגוון וכמות התוספות הופכים אותו למשתלם ביותר.

מקסיקנה משלוחים, בוגרשוב 7 תל אביב, ראשון־חמישי 12:00־23:00 , שישי 12:00־18:30, שבת 12:00־23:00 , 9444635־03

מקס אנד קו

מקס אנ קו: עם כל הכבוד לניצחון המוחץ במבחן הצ'ורוס, משלוח מקסיקני צריך להתבסס על יותר מריבת חלב טובה.

מקס אנד קו משלוחים, בן יהודה 122 תל אביב, ראשון־חמישי 11:30־22:30 , שישי־שבת
12:00־23:30 , 6444730־03