האלבום החדש של קרולינה הוא היצירה הכי שלמה שלה עד היום

את מה שהאמריקנים רק לומדים להכיר, אנחנו כבר ידענו: קרולינה היא זמרת ברמה בינלאומית. אבל האלבום החדש שלה, "שלוש", מחשמל במיוחד

קרולינה (צילום: אסף עיני)
קרולינה (צילום: אסף עיני)
15 בפברואר 2017

בשנה האחרונה גילה מפיק ההיפ הופ האמריקאי אדריאן יאנג (ג'יי.זי, גוסטפייס קילה) את מה שיודעים בישראל זה שנים – קרולינה היא אחת מזמרות הסול הטובות בעולם. יאנג, שהביא לשנות ה־2000 את צליל הסול הפסיכדלי החם של ראשית הסבנטיז, שמע את קרולינה בהופעה של קותימן והתאהב בקול הנדיר בעוצמתו של קרן אברץ מאילת. משם הוא לקח אותה לעבוד עם כמה ממוזיקאי הסול הגדולים בעולם (בילאל, עלי שאהיד מוחמד מטרייב קולד קווסט), לקחת חלק בפסקול סדרת הנטפליקס "לוק קייג'" ולהופיע לצד קנדריק לאמאר. אבל קרולינה בחרה לא לרדוף אחר החלום האמריקאי וחזרה לארץ ליצור את אלבומה השלישי והיצירה הכי שלמה שלה עד היום, "שלוש".

עטיפת האלבום מעוטרת באיור וקטורי של קרולינה: משושים מרכיבים את חולצתה, מעוינים מתפקדים כעגילי סבנטיז, פסים גליים ממוסגרים בעיגול מושלם מתארים את רעמת האפרו האיקונית. זהו דימוי פשוט אך מדויק לטון המוזיקלי של האלבום. "שלוש" הוא תערובת אחידה של סול, פאנק, דיסקו אטי, סן רמו ואפילו נגיעות קלות של בוסה נובה. עד היום כולם נחו תחת הגג המעורפל "גרוב", אך קרולינה אינה מקורקעת לשום מסגרת. היא כבר אינה סך השפעותיה וקולה, אלא הזמרת הכי שלמה שפועלת כיום בישראל.

קרולינה, "שלוש"

הדבר המפתיע ביותר באלבום הוא היעדרו של קותימן, שותפה הוותיק של קרולינה לעשייה. הפקת האלבום הושארה לשותף המוזיקלי השני של קרולינה, רונן סאבו, שבחר בחוכמה רבה במלאכת הפקה עדינה, כזו שלא לוחצת על הגז שלא לצורך, מניחה בסבלנות רבה את הקרקע לקול המהפנט של אברץ להלך קסמים על טקסטים שבפי כל זמרת אחרת היו הופכים לקלישאות, אך בידי קרולינה וסאבו מתמלאים בעוצמה שמנטרלת כל שארית ציניות. רק שמעו את "זוהר הקטבים", מסוג השירים שרודף אתכם לשנתכם בלי לרצות לברוח.

זהו אלבום עם ריח של קלאסיקה, מגע מחשמל וטעם של על זמניות. קרולינה נשמעת בו כדמות כמעט מיתית, מרחפת מעל המוזיקה בנינוחות. בכך היא השלימה את המהלך שמלווה אותה כל הקריירה – השאיפה לבטא את קולה הפנימי דרך קולה המוחשי באופן הצלול ביותר. את מה שהאמריקאים רק לומדים להכיר, אנחנו כבר ידענו: קרולינה היא זמרת ברמה בינלאומית, שיוצרת מוזיקה נדירה, טהורה ובעברית. ואת זה כבר אי אפשר לתרגם.

מה באלבום? זמרת נשמה במלוא מובן המילה.
לשמוע? כן. בריכוז. בריפיט. באוזניות.