הכירו את ליין הקריוקי דיסני הכי מחייב בעיר

כבר שנתיים שהם מגיעים לאלנבי מכל רחבי הארץ כדי לשיר מרפרטואר שירי דיסני, ולא כדאי להתעסק איתם באמצע ביצוע סוחף ל"עולם חדש"

סטארדסט. (צילום: שלומי יוסף)
סטארדסט. (צילום: שלומי יוסף)

"הם אוהבי דיסני ונורא חמודים אבל אם לא תספק אותם, אתה תחטוף" – גדעון מרקו, בעלי הסטארדסט

יום ראשון, 21:00. בין מועדון החשפנות Go Go הסליזי והמפוקפק והנילוס הבוהמייני ומעורר התקפי החרדה, עולה שירת מקהלה נלהבת של השיר "Let It Go" מהסרט "פרוזן", בוקעת מבעד לדלתות הסגורות והכהות של בר נסתר, מציפה את החלק המפוקפק של אלנבי וכמו צובעת אותו בצבעי קשת בענן כך שנדמה שעוד רגע הנרקומן שבספסל ממול יקום משנתו ויפצח בריקוד. אם הגעתם עד לכאן, אנא השילו את הציניות והתחברו לילד שבכם, כי כבר שנתיים שמדי חודש בבר הסטארדאסט מתרחש ערב קאלט קריוקי של שירי דיסני, ומתברר שיש לזה ביקוש.

צילום: שלומי יוסף
צילום: שלומי יוסף

המקום, שקיים כבר 15 שנה (ושינה את שמו לאחרונה מהטמפטיישן לסטארדאסט), החל לתפקד קריוקי לפני 13 שנה ומיצב את עצמו כבית לקהילת הקריוקי המקומית (קקטוס שוורץ, אלופת ישראל בקריוקי, היא לקוחה קבועה). "הרעיון הגיע מלקוחות קבועים שלנו. אמרנו שניתן לזה צ'אנס, פתחנו איוונט והדבר הזה פשוט התפוצץ", מספר גדי שפירא, הבעלים. "מאז זה רק גדל וגדל, אנשים מביאים לפה גרסאות שהם הכינו בעצמם, תחפושות, מתאמנים בבית על נאמברים, זה לא ייאמן". ליין הדיסני מושך קהל שלא בהכרח חובב קריוקי. "כבר שנה וחצי שאם אני בקו הבריאות, אני פוקדת", מספרת אביה גיגי, לקוחה קבועה בליין, "זה מטורף. התגבשה פה קהילה שאני מכירה רק מכאן, חבר'ה במלא גילים שגדלו על אותם שירים. נהיו פה חברויות מעבר לליין. אני לא בן אדם של קריוקי, אבל זה קריוקי מסוג אחר, יש ביטחון לעלות פה, תמיד מרימים לך, לא יהיה רגע מביך ושקט".

צילום: שלומי יוסף
צילום: שלומי יוסף

הבר מלא עד אפס מקום בשלל טיפוסים שבמבט ראשון נראה שדבר לא מאחד ביניהם. נדמה שאף אחד לא זקוק לליריקס. יותר מקריוקי, זה כמעט שירה בציבור. "זה הדבר הכי מגניב שיש לי בחודש, מסוג הדברים שיכולים לקרות רק בעיר הזאת", מספר אלון ניב, שמגיע קבוע עם חברו מהצבא ושותפו לדירה אלון וצברגר, הידועים בליין בתור הצמד אלון ואלון. "אנחנו מגיעים קבוע רק לליין דיסני ויש גם ליין של מחזות זמר שאנחנו באים אליו. בירה ושירי דיסני, מה עוד צריך בחיים?". לבמה עולה בחורה בשם אריאל ונותנת נאמבר של אריאל מ"בת הים הקטנה". ביצוע מצמרר. גדי שגם מתפעל טכנית מחייך, "יאללה בוא נרים פה את המקום", ופותח את הפנסים. הבר באופוריה, מפיות נייר מתעופפות באוויר. הלקוחות לא מפסיקים להירשם, גדי נותר רגוע, אבל ההרשמה אינטנסיבית. גדעון מרקו, הבעלים הנוסף, מחייך אליי: "זה להתעסק עם אנשים עם תשוקה. הם אוהבי דיסני ונורא חמודים אבל אם לא תספק אותם, אתה תחטוף".

צילום: שלומי יוסף
צילום: שלומי יוסף

אני שיכור מאוד ומבקש מאביה לעלות איתי לשיר. אנחנו מבצעים את "עולם חדש" מ"אלאדין" ומזייפים לגמרי. בסוף הנאמבר הקהל מריע לנו. באמת מפרגן פה. אחרינו עולה עדי בוחניק בת ה־18, שהגיעה במיוחד מצפת. היא וידיד שלה מבצעים את "עולם חדש" בגרסה האנגלית ונותנים דואט מושלם. בחצות אני מדדה החוצה שיכור ומחויך. בפנים המסיבה רק התחילה.
Stardust, אלנבי 35 תל אביב, ימי ראשון קריוקי ספיישל, ימי שלישי קריוקי פריסטייל, כניסה חינם