קרפרי צרפתי חדש ומבטיח ייפתח בשבוע הבא באבן גבירול

הקרפ הטבעוני, נטול הגלוטן, יבוא בשלל מליות מלוחות ומתוקות - ויטריף לכם את חוש הריח

קרפרי. צילום: אנטולי מיכאלו
קרפרי. צילום: אנטולי מיכאלו
26 בינואר 2016

מכל המקומות שנסגרים ונפתחים באבן גבירול, בשבוע הבא יזכה הרחוב המרכזי לחידוש קולינרי ראשון מסוגו. לצד לחם ארז ייפתח קרפרי־ברטון, מקום קטן שבו תמצאו קרפים מלוחים ומתוקים עם תוספות יוצאות דופן.

"קרפ ברטאני, שמקורו באזור ברטאן בצרפת, מורכב מקמח כוסמת, מים ומלח", מספר שף יונתן בודק שאחראי על התפריט המסקרן. "להבדיל מהקרפים המתוקים שכולם מכירים, כאן מדובר בקרפ שבגרסתו המקורית הוא טבעוני וללא גלוטן. מצאתי את המתכון הקלאסי שמלמדים בבתי ספר לקרפיירים בצרפת, ואחרי כמה חודשים של ניסיונות אני חושב שפיצחתי את ההתאמה הנכונה שלו לחך הישראלי. את תפריט התוספות הרכבתי כך שכל הדתות הקולינריות בתל אביב יוכלו למצוא את מאווייהם: נקניקים, גבינות ישראליות, גבינות צרפתיות, טחינה, לאבנה, ירקות ועוד. כל אחת מהמנות שהרכבנו מלאת מחשבה במטרה להיות תמהיל מדויק ונכון של טעמים".

קרפרי. צילום: אנטולי מיכאלו
קרפרי. צילום: אנטולי מיכאלו

התפריט מחולק לטבעוני, גבינות, דגים, בשר, גבינה ומתוקים. במחלקת הגבינות תמצאו קרפ קלאסי עם גבינת אמנטל, ביצה, עגבנייה, כוסברה וחסה (26 ש"ח); קרפ לאבנה חציל עם כוסברה, תפוח אדמה, טחינה גולמית, עגבנייה, בצל וחריף (28 ש"ח); קרפ מוצרלה מעושנת עם תפוח אדמה, תרד ושום (34 ש"ח); קרפ סנט מור עם דבש, שקדים פרוסים ורוקט (34 ש"ח). במחלקת הדגים שלוש אופציות מעניינות: קרפ פלמידה כבושה עם קרם פרש, בצל ירוק, לימון, שום וצלפים (32 ש"ח); קרפ סלמון עם קרם פרש, לימון ורוקט (34 ש"ח); קרפ אנשובי עם לאבנה, תפוח אדמה, בצל סגול, שום וחריף (28 ש"ח).

קרפרי. צילום: אנטולי מיכאלו
קרפרי. צילום: אנטולי מיכאלו

אם אתם חובבי בשר וגבינה יחד, תמצאו כאן קרפ קלאסי ממחלקת הגבינות בתוספת נקניק לבחירתכם (32 ש"ח); קרפ ברזאולה עם מוצרלה מעושנת, תרד, תפוח אדמה, שום, בצל סגול וחריף (44 ש"ח); קרפ פסטרמה רוזמרין עם בשמל, אמנטל, ביצת עין, שום וחריף (32 ש"ח). טבעונים יכולים לבחור מבין שתי אופציות: קרפ קלאסי טבעוני עם גבינה טבעונית, עגבנייה, כוסברה, שום, בצל סגול וחסה (26 ש"ח) וקרפ ארטישוק, כמהין, לימון, גבינה טבעונית, בצל ירוק, שום ורוקט (38 ש"ח).

מחלקת המתוקים זוכה לבלילה טבעונית מיוחדת המורכבת מקמח לבן, חלב שקדים, סוכר חום, קורנפלור ומעט וניל. בתפריט תמצאו קרפ טאטין עם קרם פרש, תפוחים מבושלים, קרמל מלוח ושקדים פרוסים (28 ש"ח); קרפ קרמל מלוח (20 ש"ח); קרפ סוכר, לימון וקינמון (18 ש"ח); קרפ סוכר, לימון ורום (18 ש"ח); קרפ נוטלה (18 ש"ח); קרפ נוטלה טבעונית (18 ש"ח); קרפ חמאת בוטנים וריבה (18 ש"ח); קרפ ממחית עוגיות לוטוס (18 ש"ח); קרפ מרציפן וריבת אגסים (18 ש"ח).

קרפרי. צילום: אנטולי מיכאלו
קרפרי. צילום: אנטולי מיכאלו

וכיאה לארבעה גברברים צעירים שפותחים עסק, אין כמו מנת דגל עם שם מצחיק להעלות קצת את המורל. הכירו את פוקים של נזירות – פחזניות גבינה מלוחות העשויות מבצק רבוך עם גבינת גרויר מגוררת. למה קוראים להן ככה? תתקרבו לתנור בזמן האפייה ותבינו.

קרפרי ברטון, אבן גבירול 52, 9271119־054, החל מסופ"ש הבא: ראשון־חמישי 12:00־24:00