כמה גימיק שיש: בית הקפה שמגיש אך ורק מנות ביצים

גם הקינוח ביצים (צילום רמי סמיונוב)
גם הקינוח ביצים (צילום רמי סמיונוב)

וכן, אפילו השם הוא גימיק - "קשקושי ביצים" הוא בית קפה חדש שנפתח בכיכר גבעון, ומציע מגוון רחב של מאכלי ביצים - עין, שקשוקה, פריטטה, סביח, ביצת עין ואפילו קינוח שמעוצב בהשראת המאכל. אז מה עם קצת ביצים, אה?

26 באפריל 2022

"עכשיו זה רשמי – סוף סוף יש לי ביצים", צוחק רמי סמיונוב, בעלי בית הקפה "קשקושי ביצים". הוא מספר שביצים הן המאכל החביב עליו מאז ילדותו, וצוורו מעוטר בשרשרת עם תליון בצורת ביצת עין. עכשיו הוא מממש את האובססיה הזו בחלל קטן בכיכר גבעון. "זה חלום ישן שלי. חזרתי אחרי חמש שנים של עבודה במסעדה של המשפחה בלוס אנג'לס, והחלטתי להפוך את החלום למציאות. בביצה יש ערכים תזונתיים חשובים לא פחות מאשר בסטייק. אני חי ונושם בישול ורציתי מקום שהוא גם גימיק".

קשקושי ביצים (צילום רמי סמיונוב)
קשקושי ביצים (צילום רמי סמיונוב)

ואת הגימיק אכן קשה לפספס. פסלונים וגאדג'טים בצורת תרנגולות, אפרוחים וביצים פזורים בכל פינה, והתפריט מבוסס כולו על ביצים, ממנות ראשונות קרות ועד עיקריות מוגזמות. לדוגמה פלטת סלטים, "חגיגה אולימפית" בלשון התפריט – מגש בצורת תרנגולת (אלא מה) ובו חמישה ממרחים בטעם של בית פולני שיודעים לבשל בו: סלט קישואים חמים, ממרח אבוקדו, סלט ביצים קלאסי, סלט טונה וסלט תפוחי אדמה (48 ש"ח), שאכן טובים לסוגם וניכר שהוכנו במקום. סמיונוב מאשר ואומר שכל בוקר נפתח בהכנת סלטים טריים, וששום דבר אינו נשמר ליום המחרת.

באגף העיקריות בולטות מנות אינסטגרם מובהקות כמו ביצת עין עם מוצרלה מוקרמת ותוספות (61 ש"ח ליחיד/116 ש"ח לזוג), שקשוקה על בסיס מרמומה (המטבוחה של התוניסאים), רוטב עגבניות טריפוליטאי פיקנטי מתוצרת בית (46 ש"ח), פריטטה רכה ואוורירית (43 ש"ח) וכלת שבת – חלה אישית במילוי גבינת שמנת, סלמון וביצה עלומה או ביצת שליו (46 ש"ח). הקינוח היחיד כרגע, מוס שוקולד לבן ותות (31 ש"ח), מעוצב בהתאמה – בפסגתו מתנוסס מעין קן זעיר מאטריות קדאיף ובתוכו ביצים קטנטנות מקוקוס (בתמונה שלמעלה).

סלטים כמו בבית פולני. קשקושי ביצים (צילום רמי סמיונוב)
סלטים כמו בבית פולני. קשקושי ביצים (צילום רמי סמיונוב)

מלבד מנות ביצים לאכילה במקום, מציע התפריט גם סלט בהרכבה אישית עם אופציה לתוספת סלט ביצים/טונה (36 ש"ח) וכריכי שקשוקה, סביח, חביתת ירק וסלטים, שניתן לקבל ככריך שלם או חצי-חצי בטעמים שונים (34 ש"ח, חצי כריך+קפה 28 ש"ח). בימי שישי המקום פועל גם כמעדנייה שבה אפשר להצטייד בסלטים במשקל ובחמוצים מתוך צנצנות גדולות שניצבות על הדלפק. והכולסטרול מה איתו? "בחלבון כל כך הרבה דברים טובים. ביצים הן מטילי זהב במלוא מובן המילה".
הארבעה 10, תל אביב, 052-5800220, ראשון-שישי 9:00-17:00, שבת סגור