נמאס לכם מראיין מרפי בנטפליקס? חבל, כי בקרוב יהיה עוד הרבה

החומר שממנו עשויים סיוטים. "דאהמר - מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר". צילום מסך
החומר שממנו עשויים סיוטים. "דאהמר - מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר". צילום מסך

אם נדמה שבחודשים האחרונים יוצר הטלוויזיה הפופולרי השתלט על שירות הסטרימינג עם סדרות כמו "הצופה" ו-"מפלצת", אז זה רק הולך להיות יותר גרוע מכאן והלאה כי נטפליקס הזמינה ממנו עוד מלא שעות של רוצחים ופסיכופטים

8 בנובמבר 2022

בשנים האחרונות נדמה שאיפה שלא תסתכלו, תמצאו סדרה מבית היוצר של ראיין מרפי. רק בשנתיים האחרונות יוצר/מפיק הטלוויזיה אחראי על  "ראצ'ד", "מוקד 911: טקסס", "סיפורי אימה אמריקאים", "היומנים של אנדי וורהול", המיני סדרה "הוליווד", "דאהמר" ו-"הצופה", כשבמקביל הוא עובד על עוד שלושה סדרות חדשות, אחת לנטפליקס ושתיים לרשת FX (במסגרת רצף ה"סיפורים אמריקאים" שלו, הפעם על סיפור אהבה וסיפורי ספורט). ואם זה לא מספיק, וזה בהחלט יותר ממספיק, הוא מקבל עוד זמן מסך.

אתמול (ב') דווח כי בנטפליקס החליטו להאריך שתי סדרות של מרפי לעוד עונות: הראשונה היא "הצופה", שלמרות ביקורות מעורבות זכתה לנתוני צפייה מכובדים, ולכן תמשיך לעונה נוספת (שבתקווה, תסתיים הפעם באופן יותר מספק); השניה היא "דאהמר – מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר", אחת ההצלחות הגדולות ביותר של נטפליקס בשנים האחרונות. "הקהל לא מצליח להוריד את העיניים מ'מפלצת' ו'הצופה'", נכתבה בהודעה לתקשורת, וזה כנראה נכון, כי לאחרונה פורסם שהסדרה על ג'פרי דאהמר היתה הסדרה השניה הכי נצפית השנה בנטפליקס (אחרי "דברים מוזרים") עם כמעט מיליארד שעות צפיה במצטבר (כ-934 מיליון, למען האמת).

משירות הסטרימינג לא הרחיבו הרבה בנוגע לאיך צפויות להמשיך הסדרות, שכן "הצופה" היתה מבוססת על סיפור אמיתי, שסופר בעונה במלואו, וכמובן שגם "דאהמר" התבססה על רוצח סדרתי אמיתי, אבל אל חשש – מרפי לא יתן למשהו זניח כמו גבולות סיפור לעצור אותו. העונות החדשות ימשיכו, בדומה לסדרות אנתולוגיה אחרות שלו, להתקיים באותו "עולם" – כלומר, דמויות אחרות, סיפורים אחרים, ומסגרת נושאים-ויזואלית ששומרת על קו מקשר רעוע לעונות הקודמות. על "דאהמר", למשל, נטפליקס אמרו שהעונות הבאות יתמקדו ב"דמויות מפלצתיות אחרות שהשפיעו על החברה". אנחנו מקווים שהם מתכוונים להיטלר. בכל מקרה, אל תצפו לעונה שניה בזריזות – על העונה הראשונה של "מפלצת" עבד ראיין עם שותפיו במשך שלוש וחצי שנים.