ראש בראש: ישראל ובלגיה במוקדמות היורו

ישראל תנסה לנצל את המומנטום ולדהור קדימה; בלגיה תנסה לחזור לעצמה – ולכם יש הזדמנות לחוות חוויה בלגית במלואה כאן בישראל

כדורגל. צילום: Shutterstock
כדורגל. צילום: Shutterstock
8 במרץ 2015

הגרלת מוקדמות אליפות אירופה 2016 קבעה כי ישראל תשחק בבית 2 יחד עם בוסניה, בלגיה, וולס, קפריסין ואנדורה. בישראל קיבלו את ההגרלה בתחושות חיוביות יחסית – ונכון לעכשיו הציפיות לבית נוח לא היו מוגזמות. עם ישראל במקום הראשון בבית אפשר בהחלט להיות אופטימיים.

אחרי 11 משחקים בבית 2, ישראל מובילה את הטבלה עם 3 נצחונות ו-9 נקודות. במקום השני ניצבת וויילס עם 8 נקודות, ואחריה קפריסין (6), בלגיה (5), בוסניה (2) ואנדורה (0). מוקדם עדיין כמובן לערוך סיכומים אך אפשר להגיד כי התוצאות עד עכשיו בהחלט מפתיעות. בוסניה, מהדרג הראשון, ובלגיה, מהדרג השני, היו הפייבוריטיות של הבית, אך נמצאות כמעט בתחתית הטבלה.

ישראל ניצחה בשלושת המשחקים שלה עד עכשיו את קפריסין, אנדורה ובוסניה. בסוף החודש יהיה עליה להתמודד עם נבחרת וויילס (28 במרץ בסמי עופר) ועם נבחרת בלגיה (31 במרץ בטדי).

"השדים האדומים" הבלגים זוכים לפופולריות הולכת וגוברת בעולם. לאחר שהעפילה לרבע הגמר במונדיאל האחרון בברזיל, עלתה בלגיה למקום החמישי בדירוג העולמי של פיפ"א. עד כה במוקדמות בלגיה אמנם מחצה את אנדורה עם 6:0 אך סיימה בתיקו את משחקיה עם בוסניה (1:1) וויילס (0:0). היא צפויה להתמודד מול קפריסין ב-28 במרץ ולאחר מכן תגיע לישראל.

צריך לזכור כי לראשונה יחול שינוי בפורמט של יורו 2016 – כשמספר הנבחרות המשתתפות יעלה מ-16 ל-24. משחקי הגמר ייערכו במהלך חודשי יוני ויולי 2016 בצרפת. שתי הנבחרות הראשונות בכל בית יעלו אוטומטית לאליפות אירופה ואילו הנבחרות שיסיימו במקום השלישי בבתים ייאבקו בפלייאוף על מקום באליפות.

בעיתונות פורסם כי במשחק נגד בלגיה יתרחש אירוע יוצא דופן כאשר כל הכדורגלנים המקצוענים בשתי הליגות הבכירה בארץ – ליגת העל והליגה הלאומית לגברים ולנשים – יגיעו לצפות ולעודד במשחק הנבחרת.

רוצים לעודד את הנבחרת? ואולי אתם דווקא בעד בלגיה? בואו לעודד את הנבחרת המועדפת עליכם באירוע חגיגי במיוחד במסגרת שבוע הקולינריה הבלגי בשוק הנמל. המשחק יוקרן על מסך ענק בהאנגר 11, בליווי הבירות הנכונות והנשנושים המותאמים במיוחד לאווירה הבלגית. המשחק יחל בשעה 21:45.