רביבה עילית: ספוט פרימיומי חדש לרביבה וסיליה

חלל בוטיקי על שמה וברוחה של השף קונדיטורית המנוחה רביבה אפל נפתח במתחם G

רביבה הקומה השנייה (צילום: אנטולי מיכאלו)
רביבה הקומה השנייה (צילום: אנטולי מיכאלו)
27 בנובמבר 2019

דלת עץ כבדה ניצבת בקצה מסדרון בקומה השניה של קניון G, היכן ששכנה מסעדת מיסטר אנד מיסיס לי. באותיות מתכת מעוגלות כתוב בפשטות Reviva. כשהדלת נפתחת נגלה חלל מעוצב באלגנטיות סקנדינבית, בקווים נקיים של בטון ועץ. במרפסת צמודה שנסגרה לחורף ממוקמים שולחן עץ ארוך, שני ברים, טאבון ומעשנות, פינה עם ספות רכות לקפה שאחרי וצמחייה ירוקה. ברוכים הבאים למקום החדש של רביבה וסיליה, לאונג' עסקי ומסעדה בדמותה ובצלמה של השפית רביבה אפל ז"ל.

כל מי שהכיר את אפל ידע על אהבתה הרבה לפריז. היא הרבתה לנסוע לעיר האורות מלווה בצוות עובדים ובני משפחה, כדי לטעום, להתנסות, להתחדש ולהרחיב אופקים. האוכל שיצרה, במיוחד בקונדיטוריה, היה צרפתי בנשמתו – איכותי, מעודן ולא מתפשר אך נגיש ונינוח. ב-Reviva פילוסופיית החיים הזו יוצאת מגבולות האוכל אל תחומי האירוח. כל פרט נבחן בקפידה מתוך מחשבה "מה רביבה הייתה אומרת". הריהוט נבחר בשיתוף פעולה עם טולמנ'ס ("בחירת הכיסאות לבדה ארכה שלושה חודשים", אומרים מנהלי הקבוצה עמוס אפל, רועי ניצן ושי מונטג), נקנו כלי הגשה אלגנטיים מצרפת ממותג שרביבה אהבה, סכין חמאה שמייצר אמן ישראלי ומכונת קפה ארוכת צוואר שמזכירה ברז בירה. כולם עלו לדיון ונבחנו ברמה תפעולית ועיצובית עד לקבלת שלם שגדול מסך חלקיו. יצירת מקום שהוא בכל תג ונים ברוחה ובהשראתה של אפל התאפשרה רק כשהקבוצה קיבלה לידיה את החלל החדש.

"היה לנו חלום לעשות מסעדה לאט. בעסקים שלנו עוברים אלפי אורחים ביום, ובתנאים כאלה בלתי אפשרי להשתמש בכלים עדינים, במפיות פשתן ובקנקני תה מיפן. אנחנו אוהבים את המקומות הקטנים בפריז שבהם הכל מוקפד, איטי ושלו, האווירה רגועה והאוכל ברמה גבוהה. חיפשנו איך לממש את החלום והחלטנו לפתוח מקום קטן ואינטימי".

רביבה (צילום: אנטולי מיכאלו)
רביבה (צילום: אנטולי מיכאלו)

Reviva הוא אכן מקום קטן (יחסית) ואינטימי. כל זווית של האירוח נלקחת בחשבון: היכן למקם את השולחנות כדי לאפשר פרטיות לאנשי עסקים וסלבס שמתחם G חביב עליהם, האם להניח את קנקן המים על השולחן או שמלצרית תגיע למזוג בכל פעם שהכוס מתרוקנת, ואיך לבנות תפריט שכל אורח יוכל למצוא בו משהו לטעמו. באמצע השבוע מהבוקר ועד אחר הצהריים Reviva פועלת כמסעדה. אפשר לפתוח את היום בקפה ומאפה ממאפיית רביבה וסיליה ובמנות בוקר עשירות כגון פאריז ברסט עם ביצה עלומה, אספרגוס וסלמון כבוש ופרנץ' טוסט קרם פטיסייר, בננות צלויות ותותים. בשעות הצהריים מוגש תפריט מובנה (210 ש"ח) כמו בפריז, בהבדל קטן: בשעה שבעיר האורות הוא קבוע וכולל מנה אחת או שתיים מכל סוג – ראשונה, עיקרית וקינוח, כאן הבחירה נדיבה יותר, ונמתחת על פני חמש מנות.

רביבה (צילום: אנטולי מיכאלו)
רביבה (צילום: אנטולי מיכאלו)

שף הקבוצה שי מונטג והשפית של Reviva אידית פדידה (לשעבר כתית ופנטסטיק) יצרו תמהיל מהודק ומדויק של מנות בשר, דגים ופירות ים ומנות טבעוניות. במחלקת המנות הראשונות תמצאו דג ים עם תפוח, סלק ופינגר ליים; טרטר בקר בטרטלט עירית וחזרת, מנה שמשלבת פטיסרי כאלמנט שמזוהה עם הרשת; ואספרגוס על קרם שקדים וקרוטונים מעושנים, מנה טבעונית שאהבנו יותר מהלא-טבעוניות. דג ים ועלה פסטה בעבודת יד בציר בויאבז, סינטה ותפוחי אדמה עם סלרי ותמרים, ועוף ביין אדום עם גזרים אורגניים מזוגגים, קראמבל תבלינים ופטריית מלך היער הם חלק מהמנות העיקריות.

הקינוחים מייצגים את הוויטרינות שמאפיינות את מסעדות רביבה וסיליה כבר שנים בתוספת טוויסט מקומי, למשל פבלובה מפורקת מפירות אדומים, מרנג ועלי שומר; וחבושים עם חמאה חומה, צנוברים ותימין. הארוחה נפתחת בסלסלת מאפים בכלי נוצץ וממורק וממשיכה באלגנטיות נינוחה, שמאפשרת להקדיש תשומת לב לכל מה שמסביב. בשעות הערב ובסופי שבוע המקום מיועד לאירועים עסקיים ופרטיים. הברים, הריהוט וכל היתר תוכננו כך שניתן להזיזם על מנת להתאים את החלל לאירוע, מארוחת ערב ל-50 איש ועד קוקטייל ל-150 אורחים. אותם יחס האישי ועידון שמאפיינים את רביבה וסיליה כבר שנים רבות נוכחים ב-Reviva ביתר שאת במסעדה ובאירועים, שמנוהלים בסגנון הוט קוטור.

Reviva – Second Floor, ניסים אלוני 10 (קניון G) תל אביב, ראשון-חמישי 08:00-16:00, 050-9006402