עירוני

מורידים מסך: קולנוע רב חן דיזנגוף בסכנת סגירה ממשית

על פי מידע שהגיע ל-Time Out, עתידו של בית הקולנוע נתון בסכנה בעקבות מכירת הבניין ליזמי נדל"ן

רב חן דיזנגוף. צילום: אבישי טייכר (ויקיפדיה, רישיון CC BY-SA 4.0)
רב חן דיזנגוף. צילום: אבישי טייכר (ויקיפדיה, רישיון CC BY-SA 4.0)
19 במאי 2019

לכל אחד מאיתנו זיכרון מתוק מגרם המדרגות המעוקל של קולנוע רב חן דיזנגוף, רב הקולנוע הראשון בישראל ככלל ובתל אביב בפרט. אולם נוסטלגיה בלבד לא מספיקה כדי לכלכל את עתידו בעידן הנטלפיקס, וכעת בית הקולנוע שהלעיט אותנו בטראש אמריקאי לפני שהיה צורך להתנצל על כך עומד בפני סכנת סגירה ממשית.

על פי מידע שהגיע ל-Time Out, הבניין שבו שוכן בית הקולנוע נמכר לחברת הנדל"ן "גזית גלוב ישראל" המחזיקה מרכזי קניות רבים בארץ. תכניות היזמים לא ידועות, אך ניתן לשער שמטרת הרכישה הייתה לנצל את מיקומו של הנכס ולפתוח בו עסק רווחי יותר.

חברת רב חן החלה את פעילותה בתל אביב בשנת 1958 עם רכישת קולנוע חן בכיכר דיזנגוף. אותו אולם בודד הפך בשנת 1982 לרב חן דיזינגוף, שהיה לרב הקולנוע המודרני הראשון, עם אולמות קטנים שיצרו מהפכת צפייה בקולנוע. לצד קולנוע לב בדיזנגוף סנטר, רב חן דיזנגוף הוא השורד האחרון בקרב בתי הקולנוע התל אביביים.

מחברת מרב חן נמסר בתגובה: "הבניין בו שוכן בית הקולנוע נמכר לאחרונה לקבוצת יזמים ואיננו שותפים להחלטתם מה יהיה ייעודו. בית הקולנוע ימשיך לפעול עד אשר יחליטו היזמים אחרת".

מחברת גזית גלוב ישראל נמסר: "מתחם רב חן ימשיך לעבוד כרגיל כקולנוע בשלב זה על ידי קבוצת גרדינגר.
החברה רואה בנכס זה כנכס אסטרטגי ומשמעותי בעיר תל אביב ושוקדת בימים אלה ביחד עם מפעילי בתי הקולנוע על חלופות שונות ליעודו. אין לנו ספק שנכס זה יישאר עוגן משמעותי בעיר תל אביב -יפו. כשהחברה ביחד עם מפעילי בתי הקולנוע יקבלו החלטה לגבי ייעוד המתחם היא תפרסם אותה כמקובל".