"רדיו בלה בלה" הופך לאופרת רוק, וזה נראה מדהים

החברים של נטאשה חוגגים 25 שנה לאלבום הקונספט הענק, ויחד עם ליאור אשכנזי הזריקו לו אנרגיות חדשות לגמרי. כך נראתה הטעימה בתדר

החברים של נטאשה וליאור אשכנזי (צילום: אורית פניני)
החברים של נטאשה וליאור אשכנזי (צילום: אורית פניני)
26 ביוני 2019

מי שיצאו אתמול (שלישי) לשתות בתדר קיבלו את ההחלטה הכי טובה שלהם השבוע: החברים של נטאשה עלו להופעה בהפתעה עם העיבוד הבימתי החדש של "רדיו בלה בלה", החוגג 25 שנה. מדובר היה בטעימה מהמופע המלא – אופרת רוק שתעלה באוקטובר במצדה.

למי שהספיק לשכוח, "רדיו בלה בלה" הוא אלבום קונספט שיצא ב־1994 והפך לנמכר ביותר של הלהקה. במרכזו עומד א. וקסמן, מתמודד נפש הסובל מפיצול אישיות ומשדר בתחנת רדיו פיראטית. כל אחת מארבע האישיויות שלו משדרת במשך רבע יממה – ובהתאם מחולק האלבום: פרדי (הדיכאוני), הפי (הציני), שץ (האנרכיסט) וליזה (סוג של אופטימית).

התדר היה המקום המושלם לאירוע שכזה. ליאור אשכנזי, שלוהק לגלם את א. וקסמן, הוא בחירה מעניינת וכקלישאה מושלמת הקהל נע בין אנשים בני 60 לחיילים במדים שעוד לא נולדו כשהאלבום יצא. החברים של נטאשה ביצעו חמישה שירים: "האהבה מתה", "דבר איתי על כסף", "פרדי על הבוקר", "שברי את הטלוויזיה" ו"עכשיו אני". השניים הראשונים מהדיסק השני והפחות מוכר, השלושה האחרים הפכו ללהיטים שמנותקים כבר מהאלבום עצמו. בין לבין אשכנזי הקריא שני מונולוגים מהאלבום: "האיש הרע" ו"אופרת סבון".

הנטאשות כמובן התקבלו באהבה גדולה, והעיבודים לגמרי הצדיקו את המופע החדש. "רדיו בלה בלה" הוא אלבום שכל חלק בו נשמע אחרת לגמרי (ואף הופק והוקלט בזמנים שונים), וחברי הלהקה לוקחים את השירים למקום אחר. זה לא מפתיע שהלהיט "שברי את הטלוויזיה" היה מרגש ומצוין, אבל נחמד ששיר כמעט נשכח כמו "האהבה מתה" קיבל עיבוד שהוציא אותו ממחוזות הכסאח למקום קצת יותר ציני ומתוחכם.

גם הבחירה להביא את ליאור אשכנזי כווקסמן, אפילו להופעה קצרה, התבררה כחשובה. אני לא בטוח אם אהבתי את הליהוק, אבל המקום שנתנו לו מזכיר שמדובר באלבום קונספט ושלקטעי המעבר יש מקום של כבוד לא פחות מלשירים עצמם. בין אם זה הליהוק או הביצוע, מהלך שהיה נראה מבריק בגיל 16 אולי נראה מעט מוזר בגיל 31. ובכל זאת, "רדיו בלה בלה" הוא יצירה גדולה וחשובה שנטאשות הזריקו לה אנרגיות חדשות, ונראה שהמופע החדש יהיה שווה כל שקל.

המופע המלא יעלה בפעם הראשונה ביום שני (14.10) בשעה 19:30 בהיכל מצדה, למרגלות מצדה ים המלח. לרכישת כרטיסים