Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

רדיו חזק

הדי.ג'יי ושדרן הרדיו טים סוויני לא מפחד להיות מוזר, חובב תקלות בשידור חי ואובססיבי לעטיפות של תקליטים. ראיון

טים סוויני. צילום: Balarama Heller
טים סוויני. צילום: Balarama Heller
21 במאי 2014

טים סוויני מודה, שכשהתחיל את"ביטס אין ספייס"לפני כחמש עשרה שנה, לא ממש דמיין שתוכנית הרדיו שלו תהפוך כה פופולרית. אחרי שבמשך שנים היה צריך לרדוף אחרי אמנים כדי שיסכימו להתארח אצלו, היום הוא בקושי מוצא זמן לדחוס שעה אחת בעריכתו, דבר שהיה נהוג פעם בכל מחצית שניה של השידור. "הבוסט הרציני הגיע ב-2006, כששידרתי ראשון את הרימיקס של קארל קרייג ל'רבלי' של דליה גונזלס וגאוין ראסום", מספר סוויני בראיון לרגל הגעתו לתקלט במועדון הבלוק בסוף השבוע הקרוב. "עבדתי עם הלייבל DFA מיום הקמתם, ולכן קיבלתי את הטראק ראשון. אנשים התחרפנו שדיברתי על זה כי כולם רצו להקליט אותו מהרדיו ולעשות בוטלג". למרות ההצלחה האמנותית, סוויני מקפיד לציין שהתכנית מעולם לא הייתה מקור הכנסה בשבילו- "אם כבר אני רק מוציא עליה כסף".

היא ממשיכה להיות אנדרגראונד, גם מבחינת הקהל אליו היא פונה וגם באסתטיקה הנינוחה והלא מחייבת שלה.

"חשוב לי שהאנשים שמתארחים אצלי יגיעו לסטודיו שבניו יורק. רק לעיתים רחוקות תוקלט תכנית מראש לשידור החי או באולפן שאינו האולפן שלנו. יש שם אווירה אחרת, קצת יותר פרומה, ואני אוהב את הטעויות של השידור החי. מצדי שהדי.ג'יי אפילו לא יעשה מיקסים בין הקטעים אם הוא לא רוצה. אנחנו חיים בתרבות בה הכל נורא 'במקום', אבל אני רוצה משהו אחר. גדלתי על תכניות רדיו לייב ואני רוצה את אותו הוויב אצלי בשידור".

בהתאם לאווירה המשוחררת, הדי.ג'ייז שמגיעים ל"ביטס", יודעים שהם יכולים להביא איתם תקליטים מפתיעים ומוזרים, כאלה שהם בדרך לא בהכרח ינגנו במועדון: " אני מדבר איתם ומסביר להם לפני כן, שאין בעיה שהם ינגנו דברים מוזרים. אין להם רחבה שהם צריכים להחזיק והם יכולים לעשות מה שבא להם. יש הרבה מאזינים קבועים שמתקשרים להתלונן על כך שהתכניות יוצאות מאוד שונה אחת מהשניה, אבל לי חשוב שהתכנית תקדם מוזיקה שאני אוהב ושתצא לכמה שיותר אנשים".

בכל הקשור בכסף, התכנית עזרה מאוד בקידומו של סויני כדי.ג'יי והיום הוא נסחב ברחבי העולם עם עגלות במכילות מבחר מאוסף התקליטים המשובח שלו. "אני מאוד אוהב לחפש תקליטים חדשים. אני מחפש מוזיקה גם אונליין ומקבל הרבה פרומואים, אבל ללכת לחנות תקליטים, ממש לעשות את התהליך הזה, זה משהו שאני חייב לעשות כדי להרגיש שלם. הדרך שבה אתה מתייחס לקבצים מול ההליכה לחנות התקליטים זו הסיבה בגללה התחלתי עם הלייבל של 'ביטס אין ספייס'. כשאני מוצא מוזיקה חדשה אני ממש מתרגש מזה. אני יודע שזה קצת גיקי".

לתקלט במועדון זה עניין מאוד שונה מלהגיש ולערוך תכנית מוזיקה, אתה מרגיש עם זה בנוח?

"זה באמת מאוד שונה. אני אוהב את שתי האפשרויות. כשהיתי צעיר יותר, הייתי יוצא לרקוד. כשאני מנגן וזה הולך טוב ויש לך קשר טוב עם הקהל, זו הרגשה טובה. זה גם כיף לראות איך שירים שונים משפיעים על אנשים שונים במדינות שונות. אני יודע איך מוזיקה צריכה להשמע במועדון כדי להרקיד אבל לא תמיד אני במצב רוח למוזיקה הזו במשך השבוע, אז הרדיו זה המקום בשבילי לנגן מוזיקה יותר מוזרה. הכי כיף זה אם קטע מוזר מוצא את דרכו לסט במועדון ומצליח להשתלב בהצלחה".

טים סוויני יתקלט בסקוואטבחמישי (22.5), 23:30, כשבבלוקיתקלט מרטין בוטריך. גיבוי מקומי: פרטוק, שלומי זידן, יוגו ואסף סמואל

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!