שוב בכושר: היא עשתה פה פופ לפני כולם. עכשיו היא חוזרת

רוני דואני. צילום: יח"צ
רוני דואני. צילום: יח"צ

הכרנו אותה כרוני סופרסטאר עם להיטים מהוקצעים אי שם בתחילת ה-2000, בתקופה שבה פופ נחשב למוצר נחות. הכרנו אותה שוב ככוהנת כושר גופני בקורונה, ועכשיו היא חוזרת לבייסיק - פופ מעולה

22 באוגוסט 2021

כמעט 15 שנה עברו מאז שרוני דואני aka סופרסטאר כיכבה בראש במצעדים הישראליים. עם להיטים כמו ״סופרסטאר״, ״סוד״, ״אדוני״ ו״סוכריה״ דואני הפכה בתחילת שנות האלפיים לכוכבת הפופ הישראלית הגדולה ביותר – ולמעשה היחידה. כיום כשכוכבות וכוכבי פופ חדשים נולדים על בסיס שבועי, קל מאוד לשכוח את התקופה בה פופ היה מילה גסה. 

בשנות האלפיים המוקדמות המושג ״פופ ישראלי״ היה קיים רק בנישות מסוימות, בעוד שהמושג האבסטרקטי ״מוזיקה ישראלית״ היה זה ששגור בשיח. המיינסטרים הישראלי כלל בעיקר רוק מעודן ושירים איטיים המובלים על ידי גיטרה ופסנתר. אמנים כמו עידן רייכל, משינה, דודו טסה ואהוד בנאי שלטו על הפלייליסטים הישראלים בעוד שאמנים כמו בריטני ספירס, ג׳סטין טימברלייק, ביונסה וכריסטינה אגילרה שלטו על הפלייליסטים בחו״ל. המיינסטרים הישראלי הושפע מעט מאוד מהמיינסטרים הבינלאומי וכל סאונד פופי וממוחשב נתפס כנחות. 

בשנת 2004 החליטה חברת התקליטים ״הליקון״ להביא את הפופ האמריקאי לארץ וכך נוצרה רוני סופרסטאר. מרבית שיריה למעשה נרכשו מיוצרים שונים מחו״ל כך שהמאמצים הושקעו בעיקר במיתוג ובמוצר עצמו. הפרויקט הצליח ודואני הפכה לכוכבת במהרה אך גם נעלמה כמעט באותה המהירות. הקריירה המצליחה שהחלה בשנת 2004 כבר כמעט נגוזה לחלוטין עד שנת 2007.

רוני דואני. בצ'יל. צילום: מתוך פייסבוק
רוני דואני. בצ'יל. צילום: מתוך פייסבוק

הנפילה בקריירה של רוני סופרסטאר לא הייתה באשמתה. הכישרון, הכריזמה והקול הפופי המושלם תמיד היום שם, אך הקהל עוד לא היה מוכן לפופ אמיתי. דואני נותרה לבדה במערכה. לצידה לא עמדו עוד אמני פופ דומים, מה שלא אפשר לגל אמיתי של פופ להתרומם ולשטוף את המיינסטרים.

רק כעשור לאחר מכן התחיל גל הפופ שאנחנו נמצאים בו היום. נועה קירל, סטטיק ובן אל, סטפן, מרגי ואלה לי החלו לצוץ בזה אחר זה ולהוכיח שהפופ חזר והפעם הוא כאן כדי להישאר. הפופ הישראלי היום גם לא מתנצל ולא נתפס נחות כבעבר. מי היה מאמין לפני 15 שנה שיבוא יום ושיר כמו ״טרילילי טרללה״ יכבוש את המצעדים ויככב בפלייליסט של גלגלצ? זו בדיוק התשתית המושלמת לקאמבק של רוני דואני.

הפעם יש לה הזדמנות אמיתית להיבחן על פי כישוריה ולא על פי הז׳אנר שהיא מייצגת. לזה גם אפשר להוסיף את הרנסנס של שנות ה-2000 בקרב הדור הצעיר, שסוגד לדמויות כמו פריס הילטון ואבריל לאבין, ולסרטים כמו ״בנות רעות״ ו״לא רק בלונדינית״.

הבוקר הוציאה רוני דואני את השיר החדש ״צ׳יל״. בסבב הזה, בניגוד לעבר, מדובר ביצירה ישראלית וחדשה לחלוטין ולא בקאבר או רכישה מחו״ל. השיר מצליח להחזיר את אותה מתקתקות ממכרת שגרמה לקהל הישראלי להתאהב בדואני לפני 15 שנה, ואף מזכיר במעט את הסאונד של סינגל הבכורה ״סופרסטאר״ מבלי להישמע מיושן.

לרוני דואני יש בהחלט מקום בסצינת הפופ של היום. מגיע לה קאמבק ראוי וסיבוב שני מוצלח – ולנו מגיע ליהנות מהפופ הטוב והטהור שלה שוב.