אוכלים רחוק: יונתן רושפלד חוזר עם מסעדה חדשה בקצה העולם

ביי ביי פיצה, הלו ארוחה ב-450 שקל. יונתן רושפלד (צילום: אנטולי מיכאלו)
ביי ביי פיצה, הלו ארוחה ב-450 שקל. יונתן רושפלד (צילום: אנטולי מיכאלו)

השף יונתן רושפלד מכה שוב את עולם הקולינריה בתדהמה, פותח מסעדה כשרה הנושאת את שמו במלון בוטיק בנווה אטי"ב, ושוב מצליח להסתכסך עם כל השפים בארץ. המסעדה תציע תפריט המבוסס על חומרי גלם אזוריים וארוחת טעימות ב-450 שקלים. אנחנו מתגעגעים לפיצה שלו

1 בדצמבר 2022

זוכרים את יונתן רושפלד? בטח זוכרים. השף שחתום על מוסדות שלנצח יישארו חקוקים בתולדות הקולינריה הישראלית חוזר, אבל לא כמו חשבתם: היכל קולינרי נוצץ ומעוצב במרכז תל אביב – אאוט; מסעדה כשרה בקצה הכי צפוני של המדינה – אין. כן כן, מסעדת "רושפלד" החדשה תוציא אתכם לנסיעה של שלוש שעות צפונה עד למרגלות החרמון (אפשר להגיע גם ב-41 שעות הליכה אם אתם מעדיפים לחסוך בדלק), ואתם עוד תגידו תודה. תודו.

מי שמתגעגע לבישול של רושפלד – בוודאי מתגעגע מאוד. בשנים האחרונות הוא אינו עוסק במסעדנות טהורה. למעשה, הפרויקט האחרון ששמו נקשר בו פרט לריאליטי "המסעדה הבאה" הוא "קולינריק", רשת מעדניות שבה משמש רושפלד פרזנטור (וכנראה) שף. לפני כן הייתה לו הרפתקה קצרה במטבח של ביסטרו גרינברג, במהלכה גם השיק ליין אדיר של פיצות לכבוד הקורונה ועוד לפני כן את דוכן הפאסט-פוד ההודי קפטן קארי הי"ד. המסעדות המיתולוגיות שלו, הרברט סמואל, טאפאס אחד העם ו"יונתן רושפלד" הן כבר זיכרון רחוק ועמום.

הוא חוזר. רושפלד בנווה אטי"ב (צילום נמרוד סונדרס)
הוא חוזר. רושפלד בנווה אטי"ב (צילום נמרוד סונדרס)

כעת מתקמבק רושפלד עם מסעדה הנושאת את שמו בנווה אטי"ב, הישוב השלישי הכי צפוני בארץ והמקום שבו אתם עומדים בפקקים בדרך לחרמון. הבחירה יוצאת הדופן מעוררת תמיהה בקרב קולגות ופודיז, וההסבר כדלקמן: "מסעדה בפרובינציה רחוקה הייתה חלום שלי. מקום מבודד שנוסעים אליו לנוח מהטירוף של העיר, לשתות יין בשקיעה לאכול בחלל מפנק שכל כולו מטבח של פחמים מעצים שונים באזור, דובדבנים ותפוחים. האוכל ברושפלד הוא המשך המסע האישי שלי לחקור תרבויות שונות והשפעות שלהן עלי ועל הסועדים", לשון ההודעה שפורסמה לתקשורת.

"רושפלד" ממוקמת במלון פנדה, מלון בוטיק/כפר נופש בבעלות פרטית המשתרע על 40 דונמים. יש בה 90 מקומות ישיבה, חלונות גדולים הפונים לנוף ואח מרכזית. התפריט מבוסס על חומרי גלם מהאזור, כמובן – תפוחי פינק ליידי ממג'דל שאמס, פורל מהדן וטלאים מרמת הגולן בתוספת השפעות מאיטליה ודרום צרפת – והנה כמה היילייטס מתוכו:

הכל על פחמים. "רושפלד" בנווה אטי"ב (צילום: נמרוד סונדרס)
הכל על פחמים. "רושפלד" בנווה אטי"ב (צילום: נמרוד סונדרס)

רביולי דלעת ללא גלוטן (67 ש"ח); כבד אווז בפחמים ותפוח פינק ליידי שבע שעות (153 ש"ח); פורל מהדן עם לזניה ועדשים שחורות (145 ש"ח); "חזה ברווז, קפה שחור והל בעישון חצי תפוח" (162 ש"ח), סטייק פלאט איירון ופחמים, חומוס ירוק מתרד וקליפות לימון (158 ש"ח), צלעות טלה מרמת הגולן באש פתוחה ושמן זית סורי (280 ש"ח). "פיסטוק רך שוקולד מריר ועלה שקדים פריך" (54 ש"ח) ולינזר חם עם שזיפים ותבלינים מתוקים (58 ש"ח) חותמים את האירוע, ברמות המחיר המקובלות בתל אביב. כמו כן מציעה "רושפלד" תפריט טעימות חורפי בן שמונה מנות ב־450 ש"ח, כמו היבה ומעל למה שתשלמו עבור ארוחת טעימות בתמנע ו-OPA, מהמסעדות הטובות בתל אביב.

בישול צפוני. רושפלד בנווה אטיב (צילום נמרוד סונדרס)
בישול צפוני. רושפלד בנווה אטיב (צילום נמרוד סונדרס)

אנשי היח"צ של המסעדה מבטיחים שרושפלד אכן יבשל בה ולא יישאר על תקן פרזנטור בלבד. לשם כך הוא מתנייד בקו תל אביב-נווה אטי"ב ומתגורר שבוע בעיר ושבוע בכפר. האם יש היתכנות למסעדת שף יוקרתית ויקרה שנמצאת רחוק כל כך ממרכז העניינים? האם רושפלד יכפיף את עצמו למגבלות הכשרות והאם הנסיעות לא ישברו אותו? ימים יגידו.

בינתיים הרשת סוערת בעקבות ראיון שהתפרסם אמש (רביעי) באתר YNET, בו אמר רושפלד בין היתר כי "הידע שלי באוכל הוא ידע שגבוה ב-50 רמות מעל כל שף ממוצע, שחושב שהוא יודע משהו… כשאני אומר שאני גאון, אני מתכוון לזה". שף גיא גמזו (אריא, נונונו) העלה סטורי ובו כתב "קצת צניעות עוד לא הרגה איש. קשה לי לקרוא את האמירות האלו. במיוחד כשאני מסתובב בעיר ואוכל אוכל מצוין ומעניין. יש פה דור של צעירים שיש לך מה ללמוד מהם".

בשיחה עמו הוסיף גמזו כי "הדור של מאבקי האגו חלף ולדיבור כזה אין יותר מקום. רושפלד עושה יח"צ על חשבון אחרים בשעה שגדל כאן דור צעיר של שפים שמביא הישגים ורוצה להתקדם. במקום לתמוך הוא מלכלך על כולם. שיישאר בחרמון, מקום קר כמותו". הסטורי גרר תגובות רבות בפרטי משפים וקולגות, אך גמזו סבור שהם לא יסכימו להיחשף. "לרושפלד אין עצם בלשון. הוא יורה ואנשים די חוששים ממנו, ואני לא מבין למה. הוא בסך הכול עוד בן אדם. פעם היה נהוג לדפוק לשפים חשבון ומי כמוני יודע זאת אחרי שש שנים אצל רפי כהן. ברגע שאדם מתבטא ככה הוא איבד את כבודו העצמי וצריך שמישהו יגיד לו את הדברים בפנים".
רושפלד, כפר הנופש פנדה, מושב נווה אטיב, ראשון-חמישי 18:00-22:30 (שבת סגור בתקופת ההרצה), 052-5707601