"העניין הזה של זוגות שלא נשארים בכוח חד יותר בתל אביב"

רות דיין וופלנר, 47, נשואה בשנית + 2, עורכת דין שמתמחה בדיני משפחה. מאמינה שכיום אנשים מתגרשים יותר כי התחלנו לשים את האושר שלנו בראש סדר העדיפויות

רות דיין וולפנר (צילום: איליה מלניקוב)
רות דיין וולפנר (צילום: איליה מלניקוב)
1 באוקטובר 2017

 

שם: רות דיין וולפנר

גיל: 48

סטטוס: נשואה בשנית + 2

תעסוקה: עורכת דין

מאיפה את במקור ומתי הגעת לתל אביב?
"במקור אני מנתניה. לתל אביב הגעתי ב־2011, אחרי שגרתי 13 שנה בכפר סבא. עברתי כי בן זוגי חי בתל אביב, וכשנהגתי לשהות אצלו הבנתי שאני חייבת לעבור לכאן. אני גרה בדירה מדהימה בל' החדשה וכל בוקר אני פותחת עם מבט אל הים. אני חושבת שזאת אחת ההחלטות הטובות והחכמות שעשיתי בחיי".

את מנהלת משרד של עורכות דין בלבד.
"אנחנו 15 נשים שעובדות במשרד הכי גדול בארץ שעוסק אך ורק בדיני משפחה. העובדה שאנחנו רק נשים היא לא משהו מכוון, זה פשוט יצא ככה. אני חושבת שהסיבה לכך היא שבתחום דיני המשפחה יש חשיבות גדולה לאמפתיה, אוזן קשבת ואינטואיציה. אני חושבת שאלה תכונות נשיות. היו כמה גברים שניסו להשתלב במשרד אבל הם פרשו די מהר".

איך זה לעבוד רק עם נשים?
"אנחנו רואות את עצמנו כמשפחה, יש איזו אחווה נשית שכוללת דאגה, התגייסות זו למען זו. התנהלות שמזכירה איזשהו שבט נשי".

יש יותר מקרי גירושים בשנים האחרונות לתחושתך?

"מהניסיון שלי כן. אין לי ספק שאנשים היום לא מוכנים לחיות בסבל. בעבר היו פחות מקרי גירושים, בגלל תלות כלכלית, בושה ופחד מ'מה יגידו'. היום אנשים שמים את האושר בראש סדר העדיפויות. אנשים מתגרשים כי הם לא אוהבים יותר, מה שפעם לא היה מקובל בכלל".

יש משהו שמייחד זוגות תל אביביים שמתגרשים?
"אני חושבת שהעניין הזה של זוגות שלא נשארים בכוח חד יותר בתל אביב. אנשים הרבה יותר מודעים ומבינים שלהיות מאושרים זה הדבר הכי חשוב. זה מה שאני רואה לפחות".

איזו עצה היית נותנת לזוג שעומד להתגרש?

"לא להתייחס לצד השני בתור האויב הכי גדול שלך. אהבה זוגית יכולה להיגמר, אבל חשוב להמשיך לאהוב את הבן אדם בתור בן משפחה לטובת הילדים. כמובן זה לא תמיד אפשרי ולא תלוי רק בך, אבל אם בני זוג מצליחים להתגבר על הקושי הרגשי זה הופך את הגירושים לקלים יותר. בדרך כלל מלחמות גירושים קשות הן לא בגלל כסף או עניינים מורכבים אלא יותר בגלל מטענים רגשיים".

מה הדבר הכי תל אביבי בעינייך?
"אני מתאמנת למרתון ורצה בכל מיני יעדים בעולם, אבל תמיד אומרת שלרוץ בכל בוקר בפארק הירקון זה הכי כיף. זאת תל אביב מבחינתי".