כל מה שאתם צריכים לדעת על רחוב חברה חדשה

מה הסיפור של הרחוב, מי גר שם וכמה עולה לגור באזור כיכר המדינה? כל הפרטים

חברה חדשה (צילום: הילה עידו)
חברה חדשה (צילום: הילה עידו)

איפה חותמים? הרחוב בעל השם התמוה "חברה חדשה" ממוקם דווקא בסביבה לגיטימית למדי, בטבעת הסובבת את כיכר המדינה. ככזה, מחירי הנדל"ן בו יקרים מהממוצע התל אביבי: על פי נתוני מדלן, המחיר הממוצע לדירת שלושה חדרים באזור עומד על 3.5 מיליון ש"ח למכירה ו־7,000 ש"ח להשכרה. לאחרונה נמכרה דירת שני חדרים ישנה (53 מ"ר) ברחוב משה שרת תמורת 3.3 מיליון ש"ח, ואילו דירת ארבעה חדרים (90 מ"ר) ברחוב פייבל תמורת 4.65 מיליון ש"ח.

הצפון החדש: כל מה שצריך לדעת

מה הסיפור? כיכר המדינה הוא האתר שבו נחגגת הקמת המדינה הישראלית מבלי לרסנה משיקולי פאסון או מודעות יתר. לפיכך חברה חדשה, הקרוי על שם האוטופיה ההרצליאנית המנוסחת ב"אלטנוילנד", מוצא את מקומו סמוך לרחובות ה' באייר או משה שרת. ב"חברה החדשה", מושג שדרכו חזה הרצל בעיני רוחו את החברה הישראלית העתידה לבוא, ניתן חינוך חינם מבית הספר היסודי ועד המכללה, המרכז הכלכלי של המדינה הוא חיפה וקיים שוויון זכויות מלא לתושבי המדינה הערבים. על ממשלות ישראל האחרונות נותר רק לברך על כך שמדובר ברחוב שאיש מלבד תושביו לא יודע על קיומו, שכן אין סיבה שיחפצו בהנכחת פערים אירוניים במרחב הציבורי.

קפה במחיר מופרך ומותגי אופנה עילית. כיכר המדינה
קפה במחיר מופרך ומותגי אופנה עילית. כיכר המדינה

מה יש מסביב? אם חפצתם בניהול אורח חיים בורגני ונינוח, המתבסס על שתיית קפה במחיר מופרע וצריכה של מותגי אופנה עילית, כיכר המדינה הוא האזור עבורכם. לרשותם של בעלי הכלבים עומדת המדשאה הרחבה שבכיכר, שעל פי תוכניות הבנייה באזור עומדת גם היא על זמן שאול.

הנאים השכנים? באין מפתיע נתוני השכונה מצביעים על המצב הסוציו־אקונומי הגבוה של תושביה. על פי נתוני מדלן 51 אחוז מתושבי השכונה מתגוררים בדירות בבעלותם ו-54 אחוז הם אקדמאים. בבחירות האחרונות 44 אחוז מהקולות בשכונה הוענקו למפלגת המחנה הציוני, 15 אחוז למרצ ו־14 אחוז לליכוד וליש עתיד.

רוצים להתעדכן בכל מה שקורה בעיר? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק