המראות של רחלי שרפשטיין מוציאות את אינסטגרם לחיים האמיתיים

רחלי שרפשטיין. צילום: הילה מרסל קוק ושירן כרמל
רחלי שרפשטיין. צילום: הילה מרסל קוק ושירן כרמל

כשהיא מעצבת, רחלי שרפשטיין חושבת על משחקי ילדים נוסטלגיים. סדרת המראות שלה גרמה לנו לחשוב מחדש על הבבואה שלנו

1 באוגוסט 2019

רחלי שרפשטיין, 47
לימודים: עיצוב מוצר בוויטל ותואר שני בעיצוב מוצר במילאנו
ותק: 19 שנה
אינסטגרם: studio_reish@

מה המחשבה מאחורי סדרות המראות שלך?
"זו מחשבה על משחקי ילדים נוסטלגיים. הרבה חלקים, מגנטים ואלמנטים של פירוק והרכבה שמאוד סקרנו אותי. בסדרה 'טיילס' ניתן לבחור איך המראה תראה ולשנות אותה על הקיר, ובקולקציית 'טארגט' יצרתי מראות עגולות בעלות שלושה צבעים שנראות כמו בול פגיעה. בשני המקרים המראה שמתשקף הוא קצת שונה – מרחוק המראה יוצרת מראה טיפה מעוות, כמו בלונה פארק ורק מקרוב הבבואה מדויקת. אני משחקת הרבה עם הדימוי, איך אנחנו נראים מול איך שאנחנו נראים באמת, במיוחד בעידן הדיגיטלי שבו אנחנו מתעסקים במראה שלנו כל היום ומפלטרים את עצמנו. בסדרה 'שדה ראייה', למשל, יש שלוש מראות עגולות עם מסגרת צבעונית ופילטר חרוט ומאפשר להזיז אותו על ההשתקפות. כאן מדובר במין סלואו דיזיין של מה שאנחנו מתעסקים בו כל היום לחלל הפיזי".

קולקציית FOV של רחלי שרפשטיין. צילום: הילה מרסל קוק
קולקציית FOV של רחלי שרפשטיין. צילום: הילה מרסל קוק

איך נראה תהליך היצירה שלך?
"זה תהליך מאוד סיסטמתי וקבוע – אני מתחילה עם קונספט מהודק וברור, ואז מתחיל פיתוח של לוח השראה וחומרים. אני פותחת על השולחן בסטודיו את כל מקורות ההשראה והמחשבות שלי ומתחילה לפתח ולנסות ולעשות ניסיונות גם בחומר. עד שהוא מתהדק לכדי מוצר".

קולקציית TILES של רחלי שרפשטיין. צילום: הילה מרסל קוק
קולקציית TILES של רחלי שרפשטיין. צילום: הילה מרסל קוק
קולקציית TILES של רחלי שרפשטיין. צילום: הילה מרסל קוק
קולקציית TILES של רחלי שרפשטיין. צילום: הילה מרסל קוק

המחשבה שלך כשאת נגשת לעצב מוצר יותר פונקציונלית או אסתטית?
"הערך הפונקציונלי תמיד נמצא בתהליך, אבל לפני שאני נגשת לפתח אותו, אני מודה שיש לי נטייה להקשיב למה שהייתי רוצה להביע מבחינה קונספטואלית, ומה הייתי רוצה לתת מבחינת ערך מוסף לחפץ שנמצא בבית והוא הרבה פעמים יומיומי או פשטני".

קולקציית MARMALADE של רחלי שרפשטיין. צילום: הילה מרסל קוק
קולקציית MARMALADE של רחלי שרפשטיין. צילום: הילה מרסל קוק

מה מעורר בך השראה?
"הבנות שלי. זו קלישאה, אבל האמת. הגדולים מתעסקים בדברים שקלקלנו ובבולשיט. ילדים לעומת זאת נמצאים בעולם אמיתי, נכון, כן וטבעי. משהו בדבר האמיתי הזה מגלה דברים בסיסיים, ילדותיים וחייתיים".

על מה את עובדת עכשיו?
"על סדרה של פופים בעלי צורה שמאפשרת לך לשבת בכמה צורות, בהתאם לסיטואציה שמתאימה למשתמש. הם מגיעים בשלושה גדלים – למבוגר, לילד ולכרית. אני מפתחת עכשיו את הבד. המחשבה היא לתת את הבד כקנבס חלק לאמנים ברחבי העולם ועליו הם יביעו את החיבור שלהם למקום שבו הם נמצאים. זה יאפשר למשתמש להרגיש חיבור למה שהוא יושב עליו. ההדפסה תהיה על בד רץ, ושום פוף לא יהיה דומה באופן מוחלט לקודמו".

קולקציית FOV של רחלי שרפשטיין. צילום: הילה מרסל קוק
קולקציית FOV של רחלי שרפשטיין. צילום: הילה מרסל קוק
מראה מקולקציית YAAR של רחלי שרפשטיין. צילום: הילה מרסל קוק
מראה מקולקציית YAAR של רחלי שרפשטיין. צילום: הילה מרסל קוק

480־2,500 ש"ח למראות. להשיג באתר reish.co ובסאגה, רבי פנחס 4 תל אביב