השף של ריבר קפה המיתולוגית מלונדון מגיע להתארח באלנה

החזית הורודה. מסעדת ריבר קפה. צילום: מתוך אתר המסעדה
החזית הורודה. מסעדת ריבר קפה. צילום: מתוך אתר המסעדה

דני בוהן, השף הראשי של המוסד הלונדוני - חממת כישרונות שהצמיחה בין היתר את ג'יימי אוליבר - מגיע לבשל באלנה שבמלון נורמן בסדרת ארוחות מיוחדות. עומר שדמי ודניאל צור, השפים של אלנה, עבדו שניהם בריבר קפה בעברם

30 באפריל 2023

דרופ דה מייק: הריבר קפה מגיע לתל אביב. המוסד האיקוני מלונדון מבצע גיחה ללבנט ולמרות שמדובר באדם אחד ולמשך יומיים בלבד, קשה להפריז בחשיבות המאורע. השף הראשי של ריבר קפה יתארח במסעדת אלנה שבמלון נורמן לסדרת ארוחות חד פעמית שמחברת בין הדי.אן.איי המוכר כל כך לאג'נדה של השפים עומר שדמי ודניאל צור. לשניהם היכרות אישית עם המקום: שדמי עבד בריבר קפה מספר חודשים וצור שהה בו בסטאז'. "שמרנו על קשר עם הצוות ובמיוחד עם דני בוהן, אחד משלושת ההד שפים של הריבר קפה. אנחנו תמיד מדברים על הריבר קפה כבית מדרש ואפילו בית מקדש לאוכל עונתי, טרי ולא מתחכם מדי, שקיים גם באלנה", הם מסבירים.

עומר שדמי ודניאל צור (צילום דנה פרידלנדר אורן)
עומר שדמי ודניאל צור (צילום דנה פרידלנדר אורן)

ריבר קפה הוקם בלונדון באמצע שנות ה-80 על ידי רוז גריי ורות רוג'רס, אוהדות מושבעות של המטבח האיטלקי. שתיהן חרשו את איטליה לאורכה ורוחבה, ליקטו מתכונים וטכניקות בישול מסורתיות והביאו לגדות התמזה את התרבות וחומרי הגלם האיטלקיים. ריבר קפה חולל מהפכה בתרבות הקולינרית האנגלית ולמעשה הניח את היסודות למעמדה של לונדון כיום כבירה גסטרונומית. פרסומה של המסעדה בא לה בזכות היצמדות לבישול איטלקי עונתי מוקפד ומעצם היותה חממת כישרונות שהצמיחה לא מעט שפים ידועים, ג'יימי אוליבר למשל. גריי נפטרה לפני יותר מעשור אך רוג'רס ממשיכה להפעיל את המקום האוחז בכוכב מישלן משנת 1998 ועד היום.

סדרת הארוחות המיוחדות מחברת כאמור בין בוהן, שהחל את דרכו בריבר קפה בשנת 2005 ובשנים האחרונות משמש כשף תפעולי, ובין סגנון הבישול של שדמי וצור, הנשען גם כן על תוצרת חקלאית טרייה. הארוחה בנויה לפי המסורת האיטלקית – אנטיפסטי, פרימי פיאטי (מנה ראשונה), סקונדי (מנה עיקרית) וקינוח. בתפריט צפויים ריזוטו אפרסק ופרוסקו, ספגטי בוטרגה, פאפה אל פומדורו המזוהים עם הריבר קפה, לצד מנות מקוריות בהשראתו ובהשראת חומרי גלם שיהיו באותו יום בשווקים. "על הנמסיס כנראה נוותר כי כולם כבר ראו וטעמו אבל נגיש את הפנה קוטה המדהימה ועוגת שוקולד עם גלידת זביונה".

דני בוהן, ריבר קפה לונדון (צילום יח"צ)
דני בוהן, ריבר קפה לונדון (צילום יח"צ)

בשבועיים שלאחר מכן ימשיכו שדמי וצור להגיש באלנה ספיישלים מתחלפים ומנות אחרונות איקוניות בפרשנות אישית (עד 20.5). המחירים כמקובל במסעדה: 70-98 ש"ח למנות ראשונות, 80-120 ש"ח למנות ביניים, 120-220 ש"ח למנה עיקרית. על אף האירוע המכונן, בחישוב מהיר אולי זול יותר לתפוס מטוס ללונדון.
נחמני 23, שני-שלישי (8-9.5) מ-19:00, בהזמנה מראש בטלפון 03-5435400