ריח של עוד: הבושם החדש והמצטיין מבית היוקרה הרמס

מותג העל הרמס השיק ניחוח חדש. זה הכי פריז שיהיה לנו הקיץ

Le Jardin de Monsieur Li של הרמס
Le Jardin de Monsieur Li של הרמס
14 במאי 2015

בעודי מזלפת את לה ז'ארדן דה מיסיה לי, הבושם החדש של הרמס – בית האופנה הענקי שאחראי לפריטים נערצים, נחשקים ויקרים להחריד כמו תיקי בירקין ומטפחות משי צבעוניות – תהיתי: הייתכן שמישהו נחלץ לעזרת העם היושב בציון ומצוי במאבק תמידי להורדת יוקר המחיה?

ככל שישמע הדבר מופרך, ייתכן מאוד שמישהו בפריז אכן שמע את זעקתנו והחליט לחוש לעזרתנו – הישראלים המסכנים שסובלים מקיצים קשים ואכזריים – ופיתח לכבודנו את הבושם דנן, שריחו קליל ונעים והולם להפליא ערבי אוגוסט. אותו נדיב אף הגדיל לעשות וייעד את הבושם לשני המינים, יעני בושם יוניסקס, שהופך את רכישתו אפילו למשתלמת וחסכונית!

ואם נניח לרגע לשיקולים הכלכליים ונתרכז בעיקר – מעלותיו של הבושם עצמו. הרי שמדובר במוצר מצטיין , שיתחבב מיד על כל מי שמעדיף את התווים החמצמצים – עליונים בפירמידת הריחות, ושריחו מרענן ומחמיא כבר בשפריץ הראשון והוא נמשך ומחזיק מעמד לאורך שעות. ולראיה – כותבת שורות אלה נעצרה, לא פעם ולא פעמיים, על ידי אי אילו אנשים שביקשו לברר את מקור הניחוח והשפריצו עליה מחמאות.

את "גינתו של מר לי" (תרגום חינם למאותגרי הצרפתית), כך נודע לי, פיתח ז'אן קלוד אלנה – אמן הבישום של הרמס – בהשראת גנים סיניים שקטים וקסומים המשופעים בעצי שזיף, בתפוזונים ובפרחי יסמין. אריזת הבושם עוצבה על ידי האמן הסיני לי זין (בחיריק!), שבמשיכת מכחול עדינה על גבי נייר אורז השלים את התמונה החלומית־סהרורית הזאת.

Le Jardin de Monsieur Li

370 ש"ח ל־ 50 מ"ל, להשיג בלעדית ברשת אפריל