מסכי עשן וקלוזאפים: "בארי" הפכה לקומדיה הכי ניהיליסטית על המסך

יותר ומקרוב. "בארי". צילום מסך, HBO
יותר ומקרוב. "בארי". צילום מסך, HBO

בין יאוש לתקווה, כל הדמויות של "בארי" תקועות במקום ושואפות לצאת ממנו, רק כדי שלבסוף הן עצמן יסרבו לרדת מהעץ. בארי אולי חי בסרט שהוא יכול לתקן את חטאיו בעזרת משחק, אבל הוא החבר/אויב מהעבר לא נשאר רדום בהרים הצ'צ'נים. הריקאפ שלא יהרוג זבוב, אבל עשוי לפגוע לכם בול במצח

הריקאפ פורסם לראשונה באתר הטלוויזיה שלנו, "הספוילר". תראו תראו

בהשוואה למתח חסר הרחמים של שני הפרקים הראשונים של העונה, הפרק השלישי של "בארי" היה יחסית נינוח. אף אחד לא נורה; אף אחד לא פינטז על רצח; שום דבר לא התפוצץ ואף אחד לא נדחף לתא המטען. נינוח זה, כמובן, עדיין במונחים של "בארי", ועוד בצורתה הנוכחית בתור הקומדיה הכי ניהיליסטית על המסך (להוציא נוהו האנק, כמובן). כלומר, עדיין הייתה לנו פצצה שהונחה על השולחן, סטירה אחת מצלצלת, ובעיקר הקלוזאפים.

הקלוזאפים האלה הם סימן ההיכר הויזואלי של העונה הנוכחית, בין אם ביל היידר או אלק ברג (היוצר השני של הסדרה) נמצאים מאחורי המצלמה. בארי, פיוקס, סאלי ובוודאי שמר קוזנו  – כולם מקבלים קלוזאפים קיצוניים שמבליטים כל נקבובית, כשהמצלמה מזדחלת באיטיות קדימה, כמו אומרים: אם רק המצלמה של "בארי" הייתה יכולה להיכנס להם לתוך המוח ולהראות לנו מה באמת קורה שם בפנים, בחיי שהיינו עושים את זה. אבל אנחנו לא יכולים. אנחנו נשארים עם הפרצופים האלה. מיטב המשחק של כל הקאסט (הבאמת מטורף באיכותו) מתבצע כשהם דוממים, לא נעים, קפואים ברגע, מנסים להבין מי הם, לעזאזל, ואיך הם הגיעו לאן שהגיעו.

>>כבר בפרק הקודם ידענו שבארי שבור, אפל ומסוכן מאי פעם

"בארי". צילום מסך, HBO
"בארי". צילום מסך, HBO

בינתיים, בארי ומר קוזנו נמצאים על הסט שלהם (של הסדרה עם השם הסימבולי Laws of Humanity), גיג שבארי קימבן לקוזנו – תפקיד עם שורה שלמה ("מה שעשיתי לך היה נורא", אומר בארי, "אבל אני מפצה על זה. עם משחק" – ובכך מסכם למעשה את העלילה של כל הסדרה), בעוד שקוזנו עדיין רדוף על ידי המלכוד הבלתי אפשרי בו בארי תקע אותו, כמו גם על ידי התדמית שיצאה לו בהוליווד (אחד מיוצרי הסדרה מזכיר לו שכשהוא היה עוזר הפקה על הסט של "רצח במשיכת קולמוס", קוזנו זרק עליו כוס תה רותח בגלל שהוא הביא לו חביתה עם עירית).

>>האיום האיראני: "טהרן" הפכה לעוד סדרת אקשן אמריקאית

סאלי נמצאת בסבב ראיונות שוחק סביב הסדרה שלה, וקייטי (אלסי פישר), שמשחקת לצידה, מתחילה לתהות יותר ויותר על קנקנו של בארי ולחשוש שהוא אלים כלפי סאלי. בכלל, הסדרה מפזרת כל כך הרבה רמיזות שמשהו רע מאוד הולך לקרות בין בארי לסאלי שקשה שלא לשער שמדובר דווקא במסך עשן – אני לא אתפלא אם בהמשך העונה בארי יצטרך להעלים דווקא את קייטי.

"בארי". צילום מסך, HBO
"בארי". צילום מסך, HBO

לבסוף, קוזנו מתפוצץ דווקא על הסט של Laws of Humanity. הסדרה שמה את קוזנו ובארי בתפקידים מקבילים לאלו שהם מגלמים בחיים: קוזנו משחק גבר שאשתו מתה בגלל חברת פארמה, בארי משחק את הנציג שלה; בסצינה הוא מתנצל בפניו על המוות שלה. אנחנו אמנם לא מגלים מה הייתה השורה שקוזנו היה אמור לומר, אבל בזמן שבארי משחק רע מאוד, קוזנו נותן פאוזה מושלמת, ואז צורח על בארי, סוטר לו ובורח מהסט. ומה שהכי יפה ברגע הזה: על הסט, האירוע יזכר בתור עוד התפרצות של קוזנו המופרע, ההוא ששפך כוס תה על עוזר הפקה בגלל שהוא לא אהב את החביתה שלו.

בינתיים, אחרי היעדרות של פרק, דווקא הסצינות של פיוקס הן המעניינות ביותר. בפעם האחרונה פגשנו את המפעיל הרקוב של בארי, שהפך מדמות אב נוראית לנמסיס של ממש, כשהוא בגלות על הר בצ'צ'ניה; בפרק הנוכחי אנחנו פוגשים אותו על אותו הר, רק שהפעם הוא שמח. מה שמח? מאושר. יש לו בת זוג צ'צ'נית והוא אשכרה נהנה לרעות עיזים. זה מעניין, כי פיוקס הוא דמות שעד כה לא היה ברור מה בדיוק מניע אותה מלבד צורך טהור בהישרדות. כאן אנחנו סוף סוף רואים אותו עושה משהו שהוא נהנה ממנו.

כמובן שזה לא מחזיק מעמד הרבה זמן: קודם יש שיחת טלפון עם נוהו האנק, בה הוא מודיע בדיוק עד כמה הוא לא מעוניין לחזור לעולם, ואז יש שיחות טלפון מושלמת עם בארי, שם פיוקס מתגלה במלוא השפל שלו: פסיכופת, נקמן, נוכל כרוני עם שקרים פתטיים ומניפולציות שקופות, שקודם מנסה למכור לבארי שיש לו סרטן וזו ההזדמנות האחרונה שלהם לדבר, ורגע לאחר מכן מודיע לו שהוא בגן החיות.

ועדיין, יש משהו ברגעי האושר החטופים האלה של פיוקס – ללא ספק הנבל הכי מובהק של הסדרה – שמצליח להשיג אפקט רגשי. "בארי" מאוד אוהבת להציע לדמויות שלה דרך מילוט, סולם מהעץ, הזדמנות לעזוב את כל זה, מה שהזה לא יהיה – ואז לתת להם בעצמם לסרב לחיים טובים יותר. זה רגע המילוט של פיוקס, אולי הראשון שהוצע לו עד כה. והוא מסרב לו, הוא לא יכול אחרת.

  • חלקלק: המאפרת של סאלי שואלת אותה "את רוצה וזלין לשיניים?" לפני שהיא יוצאת להתראיין, ואני לא בטוח אם זה ההומור הביזארי של "בארי", או שאני יודע ממש מעט על טיפוח.
  • רשת עכביש: סאלי נשאלת מי לדעתה צריך להיות הספיידרמן הבא, נתקעת ונאלצת לומר "בן מנדלסון", שמעבר לכך שיהיה ליהוק מוזר במיוחד, כבר משחק את טאלוס ב-MCU (ואף מופיע לרגע ב"ספיידרמן: רחוק מהבית").
  • מאמרות נוהו האנק: הפעם דווקא הסגן שלו, באטיר, גונב את ההצגה, כשמגיב להצעה של אחד מאנשי המאפייה – לקבוע מי ישלח את הפצצה לבית של הגנגסטרים הבוליביאנים באמצעות משיכת קשים. "מי אתה? ברוס וויליס בארמגדון?", הוא עונה. בפרק הקודם היו לו דעות על ג'ימי קימל. באטיר אוהב טלוויזיה!

העונה השלישית של בארי משודרת ב-HOT HBO וב-yes, פרק חדש בכל ימי שני ב-23:00. לקריאת הריקאפים הקודמים