סרט מלחמה: ריקי בליך נבחרה ליו"ר ארגון השחקנים והשחקניות

הגיע הזמן לחזור אל הרחובות. ריקי בליך (צילום: אביטל פלג)
הגיע הזמן לחזור אל הרחובות. ריקי בליך (צילום: אביטל פלג)

רגע לפני שעולם התרבות שוב יוצא להיאבק על חייו בעידן הקורונה, נבחרה בליך לעמוד בראש ארגון שח"ם במקום אסתי זקהיים שמסיימת קדנציה בת ארבע שנים ולהוביל את המאבקים הרבים שבדרך. הצלחתה הצלחתנו

18 באוגוסט 2021

השחקנית האהובה ריקי בליך (41) נבחרה לתפקיד יושבת הראש החדשה של שח"ם – ארגון השחקנים והשחקניות בישראל. בליך מחליפה את אסתי זקהיים, ששימשה יו"ר הארגון מאז 2017.

בליך נכנסת לתפקיד בתקופה סוערת לעולם התרבות והיצירה המקומית: המלחמה בקורונה גובה מחיר כבד מעולם התרבות עקב גל ביטולי הצגות והגבלות נוספות שמאיימות להגיע, הרפורמה בשידורי הטלוויזיה עלולה להקטין עוד יותר את תקציבי ההפקה והיצירה ובנוסף ממשיכים להתרחש אינספור מאבקים יום יומיים על תנאים ושכר בהפקות השונות ובמוסדות התרבות.

 

בליך מגיעה לתפקיד עם קריירת משחק ענפה, אם כשחקנית בהבימה ("האב", "חתונה מושלמת", "מונוגמיה") ואם על המסך הקטן והגדול ב"עץ הדומים תפוס" (עליו הייתה מועמדת לפרס אופיר), "קצרים", "אסתי המכוערת" (זכתה בפרס מסך הזהב ובפרס האקדמיה 2004), "לא הבטחתי לך", "אחת אפס אפס", "דמיונות" ועוד. בליך גם פעילה בתחום איכות הסביבה והצדק החברתי והגישה בעבר תכנית בנושא סביבה ברדיו 99 וכן פינה בנושא אקולוגיה בערוץ 2.

ריקי בליך מסרה עם כניסתה לתפקיד: "אני שמחה ונרגשת מההזדמנות שניתנה לי לפעול למען קהילת השחקניות והשחקנים בישראל. אני נכנסת לתפקיד בתקופה קשה בשבילנו, אנחנו שוב מוצאים עצמנו במאבק על הקיום שלנו ועל הישרדותה של התרבות בישראל. אני מבטיחה לעשות כל מה שאוכל כדי לשרת נאמנה את האינטרסים של השחקניות והשחקנים בארץ, בכל התחומים, ומאחלת לכולנו בריאות טובה ופרנסה בשפע".