תעביר, תעביר: התכנית להוסיף 9 קווי מוניות שירות, גם בסופ"ש

לקראת מהפכה בתחבורה הציבורית בשבת? בשבועות האחרונים הגישה עיריית תל אביב למשרד התחבורה הצעה לרפורמה במוניות השירות בעיר שתכלול 9 קווים חדשים. מה מסלול המוניות ומתי צפוי השינוי?

16 בפברואר 2017

 

לקראת שינוי? אחרי סחבת של למעלה מעשר שנים, ביוני 2017 צפויה להיכנס לתוקפה רפורמה חדשה בענף מוניות השירות בארץ, שקווי דמותה עדיין אינם ברורים. במהלך ארבעת החודשים הקרובים תדון ועדת הכלכלה של הכנסת בהצעות בנושא, שאפשר להגיש כאן. בעירייה החליטו לקחת את המושכות לידיים והגישו למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר הצעה מסודרת ומפורטת, שכוללת תשעה קווי שירות חדשים לאורכה ולרוחבה של תל אביב-יפו, שתאפשר למעשה את הרחבת התחבורה הציבורית בתל אביב בשבת.

כיום משרתים את התושבים המבוגרים, השיכורים ואלה שפשוט אין להם כלי רכב פרטי רק ארבעה קווים פנימיים: 4, 5, 16 ו-51. מוניות השירות עונות על הצרכים שקווי האוטובוס שפועלים בעיר לא עונים עליהם, כמו עצירה לאורך הדרך לפי דרישות הנוסע, פעילות סביב השעון וכמובן, היכולת להתנייד בשבת.

ההצעה החדשה, שהגישה מיטל להבי, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה בעירייה, כוללת תוספת של תשעה קווים חדשים – שלושה קווי אורך ושלושה קווי רוחב: מסוף 2000 – בית ברברו, קרית חינוך – מסוף וולפסון, אזורי חן – מסוף וולפסון, עתידים – תל ברוך, עתידים – רידינג, מסוף הטייסים – הכרמלית. וכמו כן, תוספת של שלושה קווי שירות שיגיעו מצפונה ומדרומה של העיר, למרכזים רפואיים שבמרכז.

מפת פריסת קווי מוניות השירות בהצעה החדשה
מפת פריסת קווי מוניות השירות בהצעה החדשה

"אי אפשר לדמיין תחבורה ציבורית אינטגרטיבית בלי מוניות השירות שנותנות פתרון תחבורתי 7\24 למשתמשים" אומרת להבי, "בתל אביב מדובר בשירות שיש לו היתר הפעלה היסטורי המוגבל למספר מצומצם של רחובות. בגלל הפופולריות והנחיצות שלו, אני מקבלת  פניות מכל רחבי העיר בבקשה להרחיב את הפריסה. אנחנו מייחלים שתתאפשר נגישות לתחבורה שירותית – ציבורית וזולה בכל חלקי הארץ, וכמובן גם בתל אביב-יפו".