האם רפי כהן חוזר לעולם הקולינריה? התשובה מורכבת יותר מכן או לא

רפי כהן. צילום: איליה מלניקוב
רפי כהן. צילום: איליה מלניקוב

מהבוקר רצות שמועות על חזרתו של השף המוכשר שסגר את מסעדת רפאל לפני כחמש שנים, כשגם הלוקיישן מעניין: ספריית בית אריאלה. יצאנו לבדוק והשגנו כמה פרטים ראשוניים. ספוילר: אל תצפו למנת הקוסקוס שלו בזמן הקרוב

3 בפברואר 2022

האימפריה מכה שנית? בשעות האחרונות מסתובבת שמועה עקשנית על כך ששף רפי כהן פותח בית קפה בספריית בית אריאלה המשופצת. מי שנפרד מעולם הקולינריה לפני כחמש שנים עם סגירת מסעדת רפאל והידרדר לסמים חוזר, והביצה כמרקחה.

ובכן, בדקנו את הנושא לעומק והרי תמצית החדשות (והדיוקים הנדרשים): בית הקפה אכן צפוי להיפתח בחודש מרץ הקרוב. הוא ינוהל על ידי קבוצת פאסטל, שזכתה במכרז של עיריית תל אביב-יפו. המסעדן איציק חנגל, בעלי פאסטל וסטודיו קפה במתחם המוזיאון, ואייל דיין בעלי ספסל דובנוב – מקום חדש שעתיד להיפתח בגינת דובנוב – בחרו בכהן כיועץ קולינרי בלבד, לא כשף.

המשמעות היא שאם קיוויתם לאכול שוב מהידיים של כהן, הרי שתיאלצו לחכות להזדמנות אחרת. בקפה יוגש תפריט GRAB&GO שיהפוך – כך מקווים המעורבים בפרויקט – את הרחבה השוממת לרחבה חיצונית תוססת.

בית אריאלה המשופץ. הגלריה באולם העיון. צילום: אמנון חורש
בית אריאלה המשופץ. הגלריה באולם העיון. צילום: אמנון חורש

כהן שומר כרגע על שתיקה אך הבעת האמון מצד היזמים מסמנת עוד צעד בתהליך החלמה ארוך. אנו עוקבים אחר ההקמה וברגע שהמקום ייפתח נהיה שם כדי לדווח.