רפי כהן מקבל הזדמנות נוספת – 450 אלף ש"ח יוקצו לשיקומו

רפי כהן. צילום: איליה מלניקוב
רפי כהן. צילום: איליה מלניקוב

בית המשפט המחוזי בתל אביב, בפסיקה יוצאת דופן, פסק להעביר את הסכום לטובת שיקומו של השף האגדי, שהוכרז כפושט רגל ב-2017 ומאז סבבו אותו שלל שמועות על מצבו המקצועי והאישי ואף כמה הסתבכויות פליליות

8 בפברואר 2023

האם הפעם יצליח השף רפי כהן להשאיר את התקופה הקשה שלו מאחוריו? כפי שפורסם לראשונה ב"כלכליסט", פסק הבוקר בית המשפט העליון להקצות סכום של 450 אלף שקלים לטובות שיקומו של השף, מתוך הכספים שהצטברו בתיק פשיטת הרגל שלו. ביוני האחרון, כהן קיבל מבית המשפט צו הפטר – כלומר, שוחרר מיתרת חובותיו, לאור מצבו הרפואי.

תקציר הפרקים הקודמים: בשנת 2018 הוכרז כהן, ששימש כשף של מסעדת "רפאל" האיקונית, כפושט רגל. לאחר שלא התייצב לדיון בעניינו ולא שיתף פעולה עם הנאמן לנכסיו. תביעות החוב של השף שהסתבך נאמדות ב-12 מיליון שקל. בשנים שעברו מאז סבבו רוב הסיפורים אודותיו סביב השימוש שלו בסמים וההדרדרות הכללית שלו – אישית וכלכלית. בשנה האחרונה כהן מייעץ לקפה של ספריית בית אריאלה וגם אחראי על המטבח שלהם.

שף רפי כהן בימים הטובים (צילום: אנטולי מיכאלו)
שף רפי כהן בימים הטובים (צילום: אנטולי מיכאלו)

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט חגי ברנר, אישר היום את ההסכמות אליהן הגיע הנאמן לנכסיו של כהן, עו"ד ליאור כספי, עם נושיו. השופט קבע בהחלטתו כי "ההסכמות האמורות נותנות משקל לערך החשוב של שיקום החייב, ומשכך אני מאשר אותן ונותן להן בזאת תוקף של פסק דין. הנאמן יעביר את הכספים שהוקצבו לחייב לחשבונו של החייב".

האם תהליך השיקום יחזיר את כהן, אחד השפים הגאונים שהיו לנו פה מאז ומעולם, גם אל עולם המסעדנות? אנחנו תמיד אופטימיים, והשאלה היא רק מה יהיה המקום הבריא ביותר עבור כהן עצמו.