CUPZ By BeanZ

רץ ברשת: הדברים הכי חמים שעוד לא הכרתם

למה לזרוק שאריות סבון? צילום: מעמוד האינסטגרם של zeeboerderij.ijmond
למה לזרוק שאריות סבון? צילום: מעמוד האינסטגרם של zeeboerderij.ijmond

רחפן שיביא לכם קפה עד הבית, מחקר מסקרן על קפאין וסבון משאריות של קפה

1 במאי 2019

אופרת סבון

למה לזרוק שאריות של קפה כשאפשר להכין מהן סבון?

בהולנד מצאו פתרון ייחודי לשאריות של המשקה הפופולרי. חשבתם פעם מה עושים עם כל שיירי הקפה שאנחנו מותירים אחרינו? בהולנד, מדינה שבה מייצרים 155 אלף טונות שיירי קפה בשנה, מצאו פתרון מקורי לניצול שאריות שמטרתו להגביר את הקיימות הסביבתית: הפיכת השיירים לסבון. סבוני SOOP ההולנדים הם חלק מפרויקט BeeBlue – קולקטיב ההופך פסולת אורגנית למשאבים אקולוגיים, חברתיים וכלכליים. את שיירי הקפה מנצלת החברה יחד עם קליפות תפוזים, שהם תוצר לוואי של צריכת מיץ תפוזים. מייסד החברה, רוברט וילם, הוא שהניע את הרעיון אחרי שעשה ניסויים במטבח הביתי שלו עם שאריות קפה וקליפות תפוזים. "פסולת אורגנית היא חלק בלתי נפרד מהצריכה היומיומית שלנו", מסביר וילם, "אבל אם אנחנו רואים בפסולת הזאת משאב ומשתמשים בה בצורה מעגלית, הרווחנו מערכת בת קיימא". הסבונים של SOOP מגיעים בכמה גרסאות: סבונים מוצקים של קפה עם שמן תפוזים, קפה עם שמן וקליפות תפוז, סבון נוזלי קפה עם שמן תפוז ועוד. היצרנים מעידים על הסבונים שיש בהם חומרים מטהרים הממריצים את העור וגם מעניקים לו ניחוח נעים.

סבון משיירי קפה. צילום:מעמוד האינסטגרם zeeboerderij.ijmond
סבון משיירי קפה. צילום:מעמוד האינסטגרם zeeboerderij.ijmond

לאתר

רד אלינו אווירון

עייפים? ייתכן שבקרוב רחפן יוכל לזהות את מצוקתכם ויביא לכם מהאוויר כוס קפה חם

במסגרת פיתוחים חדשים שמציתים את דמיונם של חובבי טכנולוגיה וקפה כאחד רשמה חברת IBM פטנט מקורי על רחפן שעושה משלוחי קפה מהאוויר. המכשיר החדש יהיה מסוגל לזהות מתי אנשים עייפים וזקוקים למנת הקפאין שלהם כדי להתעורר, ולהביא להם את הכוס בדרך אווירית. לפי רישום של משרד הפטנטים האמריקאי יש כמה גרסאות לפטנט הרחפן. על פי אחת מהן מתקן מעקב מיוחד יוכל לאתר תבניות שינה של אנשים ולנטר את לחץ הדם שלהם, התרחבות האישונים והבעות פניהם. על פי המדידות יוכל הרחפן להסיק עד כמה האדם עייף ולהגיב בהתאם באמצעות אספקת הקפאין הנדרשת.

פולי קפה. צילום: Brian Kimmel
פולי קפה. צילום: Brian Kimmel

אחד בפה ואחד בלב

מחקר חדש שנערך בגרמניה מצא שקפאין דווקא מסייע לשריר הלב ואף מתקן אותו במקרה של נזק

מחקר חדש קושר את צריכת הקפאין עם שיפור בריאות הלב. על פי המחקר צריכת ארבע כוסות קפה ביום יכולה לסייע בהגנה על תאי לב וכלי דם. במחקר שפורסם בכתב העת הרפואי PLOS Biology מצאו חוקרים מאוניברסיטת היינריך היינה וממכון מחקר לרפואה סביבתית בדיסלדורף גרמניה, כי קפאין עשוי לשפר את בריאותם של התאים המקיפים את העורקים והוורידים, ובכך הוא גם מחזק את היכולת להתאושש מנזק שכבר נגרם לתאי הלב. החוקרים ממליצים על שתיית קפה – או משקאות אחרים המכילים קפאין – בייחוד לקשישים הנמצאים בסיכון גבוה יותר לבעיות לב מאשר צעירים.