רצות על הכל

5 נשים שהצטרפו לפרויקט קבוצות ריצה לנשים בלבד של adidas והפכו את הריצה לחברה הכי טובה , מציגות את נעלי הריצה הטובות בעולם

ריי שגב (צילום: רון קדמי)
ריי שגב (צילום: רון קדמי)
24 בפברואר 2016

בין הקריירה למשפחה, בין מימוש עצמי לחיי חברה – הנשים של היום רצות על הכל. הכירו 5 נשים אמיתות שהחליטו לרוץ באמת. לקחת את הרגליים, לרוץ, לנשום, להתפקס ו… לנצח את הכל. 5 נשים שהצטרפו ל־findyourmore# – פרויקט קבוצות ריצה לנשים בלבד של אדידס, והפכו את הריצה לחברתן הטובה, מציגות את נעלי הריצה הטובות בעולם: PureBoost X, הנעליים הראשונות בעולם שפותחו ע"י נשים ועבורן, ו־Ultra Boost זוכת הפרסים

מיטל פודינסקי (35)

"הריצה לא עובדת רק כלפי חוץ, אלא מנקה את הראש ואת הנפש"

מה הסיפור שלי: אני מנהלת שיווק ונשואה טרייה לאהבת חיי. אני בתקופה מרגשת של שינויים בחיים, שבה בין השאר גיליתי יכולת חדשה שלי – אני יכולה לרוץ!

איך התחלתי לרוץ: כחודש לפני תחילת הפעילות של אדידס, חברה הדליקה אותי על ריצה, וכך מצאתי את עצמי רצה בפארק הירקון ואפילו מחייכת תוך כדי.

למה אני רצה: אני רצה כי הבנתי שאני יכולה. כל הבנה כזו דוחפת אותי עוד צעד קדימה, והמוטיבציה שלי היא הבנות המדהימות שאיתי בקבוצת הריצה, שכל אחת מהן היא השראה גדולה בפני עצמה.

מה הריצה משנה בי: עד קבוצות הריצה, כל הפעילות הגופנית שלי הסתכמה בפילאטיס, יוגה וצ'י קונג. העבודה הפנימית לתוך הנפש משכה אותי הרבה יותר מהעבודה החיצונית על הגוף הפיזי. הופתעתי לגלות שהריצה גם מנקה את הראש ואת הנפש וגם מרוממת את מצב הרוח. זו תחושה עילאית וממכרת שקשה להסביר במילים.

הטיפ הכי טוב שקיבלתי על ריצה: לרוץ בקצב דיבור. לא להגיע לקצה גבול היכולת, ותמיד להישאר עם טעם של עוד.

#findyourmore: הריצה היא סמל לאמונה שלי. הכוח שגיליתי הוא הכוח להמשיך לזוז, להתקדם, לא לעצור, ליהנות מהדרך ולא לחשוב על היעד הסופי.

מיטל פודינסקי (צילום: רון קדמי)
מיטל פודינסקי (צילום: רון קדמי)

ריי שגב (31)

"תתמידי ותשיגי את כל החלומות שלך"

מה הסיפור שלי: אני דוגמנית פלאס סייז עם אג'נדה ומלווה נשים לקבלה עצמית. מרצה ומעבירה סדנאות בנושא דימוי גוף.

איך התחלתי לרוץ: מאז גיל 14 לא רצתי. בכל פעם ניסיתי, אבל כאב לי הכל, והנשימה לא הסתדרה. הפעם בזכות פרויקט #findyourmore סוף סוף זה קרה.

למה אני רצה: כל כמה זמן אני מחפשת פעילות גופנית חדשה שתגרום לי להמשיך לאתגר את עצמי. כשהגיעה ההצעה להשתתף ולכתוב בלוג על קבוצות ריצה לנשים בלבד, לא חשבתי פעמיים. פשוט ידעתי שיש לזה משמעות וזה ככל הנראה בדיוק מה שאני צריכה בנקודה זו של חיי.

מה הריצה משנה בי: הריצה גורמת לי להבין שאין דבר שאני לא יכולה להשיג, אם אני רוצה אותו מספיק (והטיימינג נכון…).

הטיפ הכי טוב שקיבלתי על ריצה: מיטל המאמנת שלי לימדה אותי לא להסתכל על הזמן ולא על המרחק. מפה לשם רצתי 7.5 קילומטר אחרי חודש בלבד, וזה רק הולך ומשתפר.

#findyourmore: ההתמדה היא הכל. תתמידי ותשיגי את כל החלומות שלך.

ריי שגב (צילום: רון קדמי)
ריי שגב (צילום: רון קדמי)

יעל קימלמן (33)

"אני מרגישה כמו כוח טבע"

מה הסיפור שלי: אני בלוגרית אופנה ולייפסטייל בשנתיים האחרונות (Life by B). עובד איתי בעלי הדי.ג'יי שמוליק ״פאנקי פיש״ משעלי, שיש לו חוש אסתטי מדהים לצילום. לאחרונה, הבלוג ואני אף כיכבנו במגזינים "Popsugar" ו־"elle". כבוד גדול עבורי.

איך התחלתי לרוץ: אני מתה על פילאטיס ועל יוגה ומתרגלת באופן קבוע, כמה פעמים בשבוע. התחלתי לרוץ לפני כמה שנים בעקבות אקס שרץ מרתונים, ואף נרשמתי לשתי תחרויות ריצה, אבל קיבלתי רגליים קרות רגע לפני ״רגע האמת״. במרתון הקרוב – אין הברזות. אני לא נשארת מאחור!

למה אני רצה: יש בדיחה שאומרת שכשאצן אמיתי מרגיש עייף, הוא רץ. אני רצה פחות או יותר מאותה הסיבה. הריצה מעוררת אותי ומחדשת בי אנרגיות, והמרתון הוא אתגר מבחינתי – פסגה שאני רוצה לכבוש.

מה הריצה משנה בי: זה לא רק הריצה, זאת תחושת הקהילתיות שכה חשובה בעידן שבו אנו בעיקר מתרחקים אחד מהשני. החיבור לקבוצת הריצה שלי מעצים אותי ברמות שלא יכולתי לדמיין – אני לא רצה רק בשביל עצמי, אני רצה בשביל כל הקבוצה. אם אני חושבת להבריז מאימון – אני חושבת על זה שזה יפגע בדינמיקה של הקבוצה.

הטיפ הכי טוב שקיבלתי על ריצה: לנשום דרך הפה. חווי, המאמנת המדהימה שלנו, הסבירה לנו על כבר באימון הראשון שכך מתקבל יותר חמצן בגוף – וזה מאפשר לי לרוץ יותר בקלילות וגם מונע כאבים בצד. טיפ מנצח!

#findyourmore: הכוח לצאת מאזור הנוחות שלי ולהשיג כל מטרה שאני מציבה לעצמי! אני מרגישה כמו כוח טבע – כאילו יש לי היכולת להזיז לוחות טקטוניים כדי להיות מי שאני רוצה להיות – מי שאני מאמינה שאני.

יעל קילמן (צילום: רון קדמי)
יעל קילמן (צילום: רון קדמי)

שלי סתת (44)

"הריצה בשבילי היא סוג של מדיטציה"

מה הסיפור שלי: אני מעצבת נעליים ובעלים של מותג הנעליים coupleof ביחד עם בעלי, אנחנו מחלוצי וממובילי מעצבי הנעליים מישראל. יחד עם העסק הבאנו לעולם ארבעה ילדים משגעים. אנחנו גאים לשלב משפחתיות, זוגיות, יצירתיות ועסקים ביחד.

איך התחלתי לרוץ: מאז ומעולם אני מחוברת לעולם הספורט, ובכלל טוענת שכל אדם צריך לטפח תחביב שלא קשור לעיסוק היומיומי שלו. אני כבר הרבה שנים מתעמלת בסטודיו בי ורצה בפארק הירקון.

למה אני רצה: זה משחרר, מאוורר ומנתק קצת מהמציאות היומיומית. במהלך הריצה עולים לי מלא רעיונות מעניינים לנעליים.

מה הריצה משנה בי: היא סוג של מדיטציה. יש בה שקט ורוגע. כשאני רצה אני מוצאת את עצמי מרוכזת בתהליך שעובר הגוף שלי. שרפת האנרגיה מורגשת בכל הגוף, ותחושת הסיפוק הענקית שאני חווה במהלך ולאחר הריצה שווה את הכל. חשוב לי לתת דוגמה אישית לסובבים אותי, להראות איך בחלוקת זמן נכונה אפשר לעשות ולהספיק הכל.

הטיפ הכי טוב שקיבלתי על ריצה: כמומחית על לנעליים – נעלי ריצה ממש משנות הכל. ה־Boost של אדידס הן ללא ספק מהנעליים המדהימות שיצא לי לנעול.

#findyourmore: נשים בקבוצה – איזה דבר מדהים. הקבוצתיות שנוצרה היא מדהימה, אנחנו תומכות ואוהבות כאילו מכירות המון שנים.

שלי סתת (צילום: רון קדמי)
שלי סתת (צילום: רון קדמי)

קארין קטש נאור (33)

"לעולם לא לוותר. הדרך לא קלה, אבל בסוף זה מצליח"

מה הסיפור שלי: מנכ"ל חברת רהב מדיה מקבוצת רן רהב תקשורת ויחסי ציבור, נשואה לדניאל, מגדלת שני חתולים ג'ינג'ים שכנראה היו בעברם עבריינים מורשעים, בשם ניקולה ופבל. חיה את עולם הכתיבה, מכורה לרשתות חברתיות, מאוהבת בלקוחות שלי, ועוד יותר במשפחה שלי וממש לא אוהבת לרוץ. לפחות לא אהבתי. בשיעורי ספורט בבית הספר, כשהמורה היה אומר לנו לרוץ, הייתי מתחבאת ויוצאת בסוף רק לסיום. כשנרשמתי לתוכנית קבוצות הריצה לנשים של אדידס, המשפחה והחברים נקרעו מצחוק.

איך התחלתי לרוץ: ניסיתי לרוץ בעבר, אבל זה אף פעם לא הצליח. תמיד העדפתי כל אימון אחר שלא קשור בריצה, אבל הנפש והמחשבות תמיד רצו לרוץ. כשראיתי את ההזמנה להירשם לקבוצת הריצה של אדידס, חשבתי לעצמי: למה שהפעם לא ננסה? ניסיתי והתקבלתי.

למה אני רצה: אני רצה בעיקר בשביל עצמי, אבל גם עבור הקבוצה שלי שתומכת בי ומפרגנת והמאמן הכי טוב שנתקלתי בו אי פעם, רן אלתרמן, שלא מוכן לוותר לי, לא משנה מה, ומאמין באמונה מוחלטת שבסוף עוד אצליח לרוץ מרתון.

מה הריצה משנה בי: אחרי יום עבודה עמוס, זה הרגע שלי עם עצמי. הריצה מיישרת לי את המחשבות ומעמידה אותן בסדר הנכון. היא מחזירה אותי לקרקע ומשחררת את כל הלחצים, החששות והפחדים. היא הטיפ הכי טוב לדיאטה, מחזקת את כל השרירים ומאזנת את היציבה.

הטיפ הכי טוב שקיבלתי על ריצה: להתחיל לאט. לא מגיעים לרוץ מרתון אחרי חודש. צעד צעד. בכל פעם להוסיף עוד דקה, להגביר עוד קצת מהירות ובעיקר שיהיה מישהו לידך שכשתגידי לו שאת לא מסוגלת הוא יצחק ויאמר: קדימה, תמשיכי. לעולם לא לוותר, הדרך לא קלה, אבל בסוף זה מצליח.

#findyourmore: כל מה שצריך, גם לריצה וגם לחיים, זה מישהו אחד שיאמין בך וימשיך להגיד לך שאת מסוגלת.

קארין קטש נאור (צילום: רון קדמי)
קארין קטש נאור (צילום: רון קדמי)

 

ארט: ויקי דיין ל־adidas

סטיילינג: לירון שטיינמץ, לין רימי לראובן כהן

שיער: צחי (ז'ק) אלמוג

איפור: תומה