רצים על המסלול: שיאים חדשים באופנת הספורט

אופנת הספורט היא כבר לא עניין חדש, אך היא ממשיכה להשתדרג והופכת לנחשקת גם עבור אלה שלא אוהבים להזיע בזמנם הפנוי. סטלה מקרטני, יוז'י יממוטו ושאנל יהפכו את ריצת המרתון הקרובה שלכן להרבה יותר לוהטת

עיצוב של סטלה מקרתני עבור אדידס. צילום: יח"צ
עיצוב של סטלה מקרתני עבור אדידס. צילום: יח"צ
24 בפברואר 2015

"דבר אחד ברור לנו באופנת ספורט, בייחוד בקהל הנשים שלה: לסטייל יש חשיבות גדולה כמו לטכנולוגיה". את הדברים אמר השנה מנכ"ל נייקי בראיון שסקר את שיתופי הפעולה הרבים בין מעצבי אופנה גבוהה לבין מותגי ספורט מובילים. בעבר בלטו שיתופי פעולה גבוהים־נמוכים, כלומר בין מעצבים נחשקים לרשתות אופנה מהירות. עכשיו התורים הארוכים בחנויות H&M או טופשופ מתגמדים לעומת ההיסטריה סביב שיתופי הפעולה עם מותגי ספורט אקסקלוסיביים. אלה מעניקים ערך מוסף לשני קהלים שבעבר היו מנוגדים זה לזה: צרכני אופנה גבוהה וצרכנים שמעוניינים לשפר את הביצועים האתלטיים שלהם.

לפני כעשור הצהירה קארי בראדשו ב"סקס והעיר הגדולה": "שופינג זה הקרדיו שלי". אז היא נשמעה רלוונטיות ואף קולית, אך היום ספק אם היא או דמות פיקטיבית ידועה אחרת הייתה יכולה לשחרר הצהרה כזאת ובכל זאת להיחשב לאמינה. סביר יותר שבימינו היא הייתה מצטרפת למירנדה באימוניה למרתון של מנהטן, לסמנתה באימוני יוגה או אפילו לרכיבה על סוסים עם שרלוט. אפשר גם לדמיין מה הייתה לובשת בעודה מתהלכת ברחבי סנטרל פארק, שכן רק מהעת האחרונה היה לה מבחר גדול במיוחד:

הקולקציה שיצרה מעצבת ההדפסים הדיגיטליים הלונדונית מרי קטרנזו לאדידס, נעלי הריצה המופרעות של ג'רמי סקוט, השיתוף המתמשך של סטלה מקרתני ויוז'י ימוטטו עם אדידס. היא תוכל אף לגוון עם הקולקציה שיצר המעצב הבריזלאי־פריזאי פדרו לורנזו לנייקי והציגה דוגמנית האופנה המובילה קארלי קלוס; וכן במכנסי ריצה טכניים הדומים לחצאית פליסה שיניב בקרוב שיתוף הפעולה בין נייקי למותג היפני־פירזאי סאקיי.

אפשר לשער שכמו חובבות אופנה רבות במנהטן, גם בראדשו של ימינו תעדיף לנעול נעלי ספורט ולאו דווקא נעלי מנולו. היא תוכל לרכוש אחד מנעלי הספורט שיפיקו שיתופי הפעולה שהוזכרו לעיל, ואף בנעלי ספורט מתוכשטות מהקולקציות של מותגי אופנה גבוהים כמו שאנל ודיור – גם הם רוצים "ביס" מפלח השוק המתפתח.

עיצוב של סטלה מקרתני עבור אדידס. בגדי יוגה. צילום: יח"צ
עיצוב של סטלה מקרתני עבור אדידס. בגדי יוגה. צילום: יח"צ

אופנת ספורט מזוהה כיום עם מראה קז'ואלי נחשק המעיד על לייפסטייל בריא. עובדה היא שיצרניות מוצרי ספורט העידו לאחרונה שבגדי אימון נרכשים גם על ידי אנשים שאינם מתאמנים כלל, רק בשביל "להשיג את הלוק". נראה שמי שירוץ, ובעיקר מי שתרוץ, במרתון של תל אביב שיתקיים מחר כבר לא צריכה לבחור בין להיות ספורטיבית לבין להיות אופנתית, והמבחר העומד לרשותה הוא גדול ועשיר מתמיד.

בשלוחה המקומית של אדידס החליטו לנצל את אירוע הספורט הגדול להשקת קולקציית קפסולה מיוחדת לציון עשור לשיתוף הפעולה בין סטלה מקרתני לאדידס – אחת מחלוצות המגמה הנוכחית. מדובר באוסף ותיק שעדיין נחשב לאחד הנחשקים בקולקציות הספורט דלוקס. קו הריצה של הקולקציה מוכיח שעיצוב טוב ופונקציונליות יכולים לשרת ואף להאדיר את שני האגפים – הספורטיבי והאופנתי. בקולקציה מכנסי טייץ, ברדסים ועליוניות רוח קלות בגוונים פסטליים המעוטרות בהדפס הסוואה עירוני. דוגמת הקאמופלאז' מורכבת משיבושים גרפיים של אייקון העלה של אדידס. את העומס השקט הזה מפלחים פאנלים אדומים צועקים של רצועות ה־Techfit שפותחו במעבדות החברה. זהו טקסטיל ביצועי שמספק דחיסה ותחושת יציבות.

סטלה מקרתני עבור אדידס. בגדי ריצה. צילום: יח"צ
סטלה מקרתני עבור אדידס. בגדי ריצה. צילום: יח"צ

הנעליים שבקולקציה מבוססות על טכנולוגיית Boost שפיתחה אדידס. מדובר בשיטת ריפוד המאפשרת שימור אנרגיה ומסייעת לריצה. הן באות בגון אפרסק ובשרוכים אלסטיים בעיצוב אתלטי ועדין. כל אלה לא רק ישפרו את השיא האישי של האישה שתנעל את הנעליים, אלא יעניקו לה תחושה מרוממת שפריט אופנה מוצלח עשוי תמיד לנטוע בלב ובתודעה.