רשת קסטרו ומוזיאון תל אביב בשיתוף פעולה לביש

טרנד האמנות הלבישה נוחת בישראל: שיתוף פעולה טרי בין רשת קסטרו למוזיאון תל אביב מציג קולקציית טי שירטס בשילוב יצירות של מיטב האמנים המקומיים

פרויקט טי ארט. צילום: דודי חסון
פרויקט טי ארט. צילום: דודי חסון
5 באוגוסט 2015

יחסי הגומלין בין עולם האמנות והאוצרות לעולם האופנה הופכים בשנים האחרונות לפוריים והדוקים, עם כניסתו של עולם האופנה לאולמות המוזיאונים. רק בסוף השבוע האחרון דווח שהתערוכה "יופי פראי" של אלכסנדר מקווין המוצגת במוזיאון ויקטוריה ואלברט הלונדוני הפכה לתערוכה שזכתה למספר המבקרים הרב ביותר בתולדות בריטניה, ולצדה הוקמו חללי תצוגה בתמיכת בתי אופנה גדולים כגון מוזיאון קרן לואי ויטון בפריז וקרן פראדה במילאנו.

טי שירט עם עבודה של אורי גרשט. צילום: נטלי זריקר
טי שירט עם עבודה של אורי גרשט. צילום: נטלי זריקר

גם שיתופי פעולה בין אמנים למעצבי אופנה הם כבר עניין שבשגרה: ג'ק אנד דינוס לקו הגברים של לואי ויטון, סטרלינג רובי לדיור וראף סימונס, וממש לאחרונה – מרטין פר והאוס אוף הולנד. רשת קסטרו (שעלתה לאחרונה לכותרות בעקבות תגובתה של אתי רוטר על טווח המידות המצומצם שמציעה החברה) היא הראשונה שמייבאת את המגמה לארץ. קסטרו בחרה באופציה הקלה אך אפקטיבית המתאימה לפס ייצור מהיר: היא חברה למוזיאון תל אביב והדפיסה על גבי טי שירטס בגזרות יוניסקסיות את עבודותיהם של אמנים כמו דוד טרטקובר, נחום גוטמן, דליה אמוץ ואורי גרשט בטכניקת דפוס משי או דיגיטלי. נוסף לקולקציית הקפסולה, איחוד הכוחות בין הגופים יהפוך לאירוע חווייתי בערבי חמישי של חודש אוגוסט, ובמהלכם תיתן קסטרו חסות על הפתיחה הלילית של המוזיאון לקהל הרחב – בחינם.

טי שירט עם עבודה של דליה אמוץ. צילום: נטלי זריקר
טי שירט עם עבודה של דליה אמוץ. צילום: נטלי זריקר

חמישי T, 21:00־24:00, מוזיאון תל אביב

חולצות טי ארט 99־159 ש״ח