"שאטו עין כרם" רחוקה מלהזכיר את השיאים של "עספור" או "מכתוב"

פרק הבכורה של הסדרה החדשה של חנן סביון וגיא עמיר נראה יותר כמו תוכנית מערכונים עם חיפוף תסריטאי. נראה שצמד היוצרים מהססים לחדש ולהתעלות על עצמם

שאטו עין כרם
שאטו עין כרם
27 בנובמבר 2017

פרק הבכורה של הסדרה החדשה של צמד היוצרים חנן סביון וגיא עמיר לא יכולה להגיע בתזמון טוב יותר: השניים נישאים על הצלחתו המסחררת של סרטם ״מכתוב״, בו צפו למעלה מ-400 אלף רוכשי כרטיסים. מאז הפריצה הגדולה שלהם ב״עספור״ הצליחו סביון ועמיר לבסס את מעמדם כחביבי המיינסטרים עם בסיס מעריצים רחב ונאמן, שיודע מה יש להם להציע ומוכן לקבל עוד ועוד. כאן נכנסת לתמונה ״שאטו עין כרם״.

>> הסדרות השוות שעולות בחורף הקרוב

בסדרה החדשה פרי עטם מגלמים סביון ועמיר שני אחים שבבעלותם מלון בוטיק ירושלמי. אלדד (סביון) הוא מנהל המלון, השקול מבין השניים וגם הלחוץ שבהם, ופיפו (עמיר) הוא השף הבטלן, אסיר לשעבר שמתעניין באורחות יותר מבארוחות. במלון מועסקת גם החדרנית רויטל (בר גול), בחורה מגושמת ללא פילטרים או טאקט, ואת הקאסט סוגרת מורן רוזנבלט בתפקיד שירה, ספקית מזון. המלון אמור להיות צלחת פטרי של אירועים מסעירים ויוצאי דופן, אבל בפרק הבכורה היה זה, תחזיקו חזק, אורח שמת במפתיע.

מאכזב שסדרה של יוצרים עסוקים ומנוסים כסביון ועמיר נפתחת עם אחת הקלישאות השחוקות ביותר בז׳אנר הסיטקום. לעזאזל, אפילו ״שמחות״, שעלתה לשידור רק בקיץ ועוסקת באולם ארועים כושל, נפתחה באופן דומה. אם ב״שמחות״ חשבה כל אחת מהדמויות שהיא זו שאחראית למוות, ב״שאטו עין כרם״ כל אחת מנסה להוכיח שאין לה קשר אליו. אם ציפיתם לעיסוק מעניין בשטיק הטלוויזיוני המאוס הזה, לא תמצאו אותו פה. ״שאטו עין כרם״ פותרת את התעלומה בתוך עשרים דקות ובאנטי-קליימקס מבאס.

מערכת היחסים בין האחים, על מטעניה הרבים, מסתמנת כמרכז הכובד של ״שאטו עין כרם״. זה לא מצדיק חיפוף תסריטאי בוטה כל כך כמו זה שראינו בפרק הבכורה, שבוודאי לא עושה חשק להמשיך לצפות בסדרה. הצמד מסתמך יותר מדי על דיאלוגים ועל הכימיה בין שניהם, אבל כשהעלילה כל כך חלשה זה רחוק מלהספיק. כרגע ״שאטו עין כרם״ מתנהלת כאסופת סצינות עם קשר עלילתי מאולץ ביניהן, והן כל כך לא אחידות ברמתן, שלפעמים אפשר לחשוב שזו תוכנית מערכונים עם מעט מאוד דמויות.

יכול להיות שעמיר וסביון פיצחו את נוסחת הקסם לליבו של הצופה הישראלי, אבל הם מסוגלים לעשות דברים טובים יותר ממה שסופק לנו אמש בפרק הבכורה של ״שאטו עין כרם״. דווקא בחממה כמו ערוץ עשר, יכלו להרשות לעצמם צמד הכותבים לבחון גבולות ולהתנסות קצת, אבל הם בחרו ללכת בדרך החרושה. אחרי שהציבו סטנדרט חדש לדרמות היומיות עם ״עספור״, כרגע נראה שהם מהססים לחדש, לאתגר או לנסות להתעלות עליו.