שבוע האופנה של תל אביב 2014: סיכום יום התצוגות הראשון

יום התצוגות הראשון של שבוע האופנה השלישי במספר של תל אביב (והשני שמתקיים במתחם גינדי המפואר) נחתם אמש, ודרך בגין מעולם לא נראתה נוצצת יותר. קבלו את מיטב התצוגות שהפכו את האוהל הענק לסופר מפנק, בלי קשר לקאווה ולאבק הכוכבים

11 במרץ 2014

תמרה סלם

קלאסיקה. תמרה סאלם בשבוע האופנה של תל אביב 2014
קלאסיקה. תמרה סאלם בשבוע האופנה של תל אביב 2014

מסלול בוקר היום הראשון של שבוע האופנה נפתח במוזיקת רקע כמו מתוך סרט של וודי אלן בליווי וידאו ארט פרחוני ומרהיב, וכפי שסרט של אלן לא באמת יכול לאכזב, כך גם התצוגה של תמרה סלם והמותג ONCE שבעיצובה הגשימו את הציפיות, שהרי מדובר בקלסיקה. את התצוגה פתחה נועם פרוסט במערכת לבוש שמורכבת ממכנסי חצאית מתנופפים וחולצה רפויה בצבע שחור שיצרו יחדיו צללית אחת של בגד בתנועה, כשאת הדקולטה עיטר צווארון ויקטוריאני לבן.

מזל טוב! תמרה סאלם בשבוע האופנה (צילום: יח"צ)
מזל טוב! תמרה סאלם בשבוע האופנה (צילום: יח"צ)

צבעוניות מונכרומטית של שחור ולבן שלטה בקולקציה שהמשיכה בקו אחיד של גזרות חופשיות במידה שבהן שולבו במדויק רקמות מעוטרות באבנים. קבוצה נוספת התאפיינה בדפוס של שחפים בשחור על שמלות משי לבנות, אותן ליוו שכמיות נוקשות בעלות כתפיים מודגשות שיצרו קונטרסט מתוחכם בין רוך לקושי. נגיעות של גוון ירוק קיצוני נצפו גם הן על המסלול לטובת הנועזות, כשלסיום חתמו את התצוגה שמלות לבנות שהציגו משחקי שקיפויות. משם נשאר לצעוד רק אל החופה.

אלמביקה

כובשת. טהוניה רובל לאלמביקה בשבוע האופנה של תל אביב 2014 (צילום: אבי ולדמן)
כובשת. טהוניה רובל לאלמביקה בשבוע האופנה של תל אביב 2014 (צילום: אבי ולדמן)

למרות גשם הזלעפות שתקתק מעל גג האוהל של שבוע האופנה והפך את הסאונד בתצוגה לדרמתי ביותר, אלמביקה הביאה איתה את הקיץ. צבעוניות, אקלקטיות ווורסטיליות בלתי נלאית בלטו בקולקציה שטופפה אל המסלול. ואם הצבע הטבעי שפותח את העונה בכל קיץ הוא לבן, בדיוק באותה רוח נפתחה גם התצוגה. טהוניה רובל עלתה ראשונה למסלול בשמלת כותנה קרובה לגוף בחלק העליון ומתרחבת כלפי מטה כמניפה, בעלת מפתח חזה עמוק. משם המשיך הקו הבהיר של קולקציית הפנאי בשמלות באורכים שונים כמו גם שמלות רחבות חושפות ברכיים. שילובים של פסים בשחור לבן עם ג'ינס, שמלות בלוזון דקיקות בהדפסים גיאומטרים, שמלות מותן בעלות מוטיבים יפנים בסגנון קימונו, הדפסים מנומרים, פרחוניים וגם כמה נצנצים. כאילו החורף מעולם לא ביקר כאן.

דניאלה להבי

עשו כבוד. מתוך התצוגה של להבי בשבוע האופנה
עשו כבוד. מתוך התצוגה של להבי בשבוע האופנה

התצוגה המרגשת ביותר היתה זו של בית דניאלה להבי. לאחר הטרגדיה שפקדה את המשפחה רק לפני כמה חודשים, היוותה התצוגה זכרון אחרון מהאישה שהלכה לעולמה והשאירה אחריה חזון מעורר השראה. התצוגה נפתחה בעבודת וידאו (תסריט: יערה קידר, עיצוב: קוניאק סטודיו) ובה דיאלוג דמיוני בין האם לבנה אורי, שותף מלא והמנהל הקריאיטיבי של המותג, שקיבל משמעויות מיסטיות לרגעים. קולה של להבי נשמע באולם והחלל התמלא בנוכחותה כשסיפרה על "פנטזיה שמתממשת דרך החומר", על יצירתה ועל תחילת דרכה כפורצת דרך בשוק המקומי והצר. וכתשובה לתחושת הסיפוק שבהצלחה השיבה "אין מקום שהוא הפסגה" ובצד זה "יש רגעים שאני יודעת שעשיתי את זה". אז נשמע השיר "Here comes the sun", ובשונה מהמבנה הקלאסי של תצוגת אופנה עמדו הדוגמניות יחד, לבושות בגלביות ומקושטות בתיקי עור חומים ומוזהבים, חלקם לקוחים מהקלאסיקות של בית האופנה ומהאוסף הפרטי של המעצבת ז"ל, וצעדו על המסלול במה שדמה לצעדת זיכרון אופנתית.

ששון קדם

לא יוצאות מהשמיכה. ששון קדם בשבוע האופנה של תל אביב 2014 (צילום: אבי ולדמן)
לא יוצאות מהשמיכה. ששון קדם בשבוע האופנה של תל אביב 2014 (צילום: אבי ולדמן)

אמנות לבישה, עיצוב פיסולי וצלליות מוגזמות – כל אלה יחד מרכיבים את מהות המותג ששון קדם ולמרות זאת הצפייה בקולקציה הצליחה לרגש כמו ביקור במוזיאון או לפחות בסט של סרט קולנוע. על אף שמדובר בשבוע אופנה שחושף את קולקציות הקיץ לשנת 2014, קדם בחר לחשוף את קולקציית חורף 2014־2015.
דוגמניות בכובעי גרב מחוררים שמהם מבצבצות האוזניים הפכו ליצורים שמימיים וצעדו בזמן מן העבר אל העתיד או להפך, על המסלול. מלבושי שכבות בטקסטורות עשירות, בדי צמר מחוררים, הדפסי פסים, גזרות א־סימטריות שמבטלות את הצללית הטבעית של האישה בחמישים גוונים של אפור פסעו על המסלול בזה אחר זה. למרות שאין מישהי שלא תרצה לצאת מהבית ועדיין להישאר מכורבלת בשמיכה קשה שלא לסייג ולשאול איך היצירה מתורגמת למעשה למלתחה יומיומית, או במילים אחרות "אבל איך לעזאזל לובשים את זה?"

רונן חן

שיק. רונן חן בשבוע האופנה 2014 (צילום: אבי ולדמן)
שיק. רונן חן בשבוע האופנה 2014 (צילום: אבי ולדמן)

בקולקציה הנקראת Origami Warriors הציג רונן חן קולקציה מונוכרומטית בצבעוניות קודרת שנעה בין שחור, חום בז' וזהב. שמלות שחורות היוצרות צלליות ארוכות ושכמיות בהירות שפתחי הידיים שלהן מדגימות מראה מתוחכם פתחו את התצוגה. משחקי צבעוניות שונה מלפנים ומאחור, מפתחים סגורים, מכנסי שק עם מפשעה נמוכה בהירים, חולצות דרפה מוזהבות ומשחקי טקסטורות הוכיחו שחן מכיר טוב את הלקוחה שלו ויודע בדיוק מה היא אוהבת. יחד עם זאת, בצד הדגמים הבטוחים בחר המעצב להעז עם עליוניות בעלות צווארון מוגבה בצורה מוגזמת שמסתירה את החצי התחתון של הפנים.

דורית בר אור

שרפה את המסלול. דורית בר אור בשבוע האופנה 2014 (צילום: אבי ולדמן)
שרפה את המסלול. דורית בר אור בשבוע האופנה 2014 (צילום: אבי ולדמן)

אולם ההתכנסות של גינדי הרגיש כמו המסיבה הכי טובה בעיר, כשבסופו של יום מייגע הגיעה התצוגה של דורית בר אור –דודו.הצצה קטנה באינסטגרם ממחוזות מאחורי הקלעים רמזה על קולקציה צבעונית שטרם נראתה – לא עוד גלביות ולא בשחור וזהב או חליפות צבעוניות. חליפות הפנאי הנינוחות בגזרות ספורטיביות שמאפיינות את בר אור קיבלו חיים חדשים כשעוטרו באבנים צבעוניות בעלות גיאומטריות וטקסטורות שבטיות שיצרו מראה של פסיפס, כמו גם גזרת הגלביות שהתעדכנה וזכתה לאינטרפרטציה משודרגת. למרות המעשה השנוי במחלוקת דודו לא מפחדת להשתמש בעור ובפרווה, כשחליפת מכנסים בצבע בז' שעליה רקמה מוזהבת היא אחד הדגמים הבולטים בקולקציה. לאחר שרואים את מראה הפרווה המשובצת בזהב, פחות קשה להבין איך לא יכלה לוותר עליו.
.