קיימא על הבר: המסעדות הטובות בעיר עם המנות הטובות לסביבה

טכניקות שימור דגים. שבוע הקיימות (צילום אסף קרלה)
טכניקות שימור דגים. שבוע הקיימות (צילום אסף קרלה)

איך נשמע לכם פרושוטו טונה עם קוביות מלון, לואיזה ולאבנה, קרקר מחמצת וזרעים עם קרם פרש ופסטרמה טונה? שבוע הקיימות הקולינרי מציע אופציות טעימות לשמירה על הסביבה במלגו ומלבר, ג'ורג' וג'ון, אייבי, אלטער ומסעדות נוספות. כל הפרטים אצלנו

6 ביולי 2022

בטיימינג ציני שרק המציאות יכולה לייצר, שבוע הקיימות מושק במקביל לקריסת הקרחון באיטליה. הנופך הטראגי-דרמטי של המציאות רק מדגיש את משבר האקלים המתרחש ברגעים אלה ממש, ולמרות שזו רק טיפה בים -השבוע הקולינרי שיתקיים במסעדות בעיר בשיתוף עם יקב הרי גליל מעלה לתודעה את נושא הקיימות כצעד משמעותי בדרך לשמירה על כדור הארץ.

שף מושיקו אברהם, אריא (צילום אסף קרלה)
שף מושיקו אברהם, אריא (צילום אסף קרלה)

שבוע הקיימות 2022 יוצא לדרך תחת הכותרת "טעימה מן העתיד", ולראשונה הוא משלב את עולמות הפודטק וקולינריה עילית מקומית. במשך שבוע שלם (10-16.7) יוגשו במסעדות המשתתפות תפריטים מיוחדים ובהם פתרונות קולינריים להתמודדות עם משבר האקלים והשלכותיו, כאשר כל מסעדה לקחה על עצמה אתגר במציאת פתרון מקיים.

כך, לדוגמה, במסעדת אריא יצרו השפים מושיקו אברהם וגיא גמזו תפריט המתמקד בייצור עצמי ושם דגש על עולם הדגים – "פרושוטו" טונה עם קוביות מלון, לואיזה ולאבנה, קרקר מחמצת וזרעים עם קרם פרש ופסטרמה טונה – אלו רק כמה מנות שמשקפות דרכים לשימור דגה טרייה, ולשימוש ברכיבים שבדרך כלל נזרקים, במטרה לצמצם בזבוז מזון.

להציל את העולם, חסה אחת בכל פעם. שבוע הקיימות 2022 (צילום אסף קרלה)
להציל את העולם, חסה אחת בכל פעם. שבוע הקיימות 2022 (צילום אסף קרלה)

במסעדת אייבי של האחים דוקטור משתמשת השפית אבישג לוי במשמשי בוסר שפגעי מזג האוויר מנעו מהם להבשיל כראוי, ומכינה סלט מגבעולי ריג׳לה, ולא מהעלים עצמם. עוד משתתפים בפרויקט: שף ענר בן רפאל (אלטער), תומר טל (ג'ורג' וג'ון), גיל דהאן (וייס), מוטי טיטמן (מלגו ומלבר), אורן אסידו (אולה) ואסף גבאי (שיינע).

את האוכל ילוו יינות מסדרת אור של יקב הרי גליל, יקב בר קיימא הראשון בישראל שחתום על אמנת צמצום בזבוז מזון, וקוקטיילים על בסיס סודה, שנוצרו בשיתוף עם חברת סודהסטרים. את שבוע הקיימות יחתום כנס בנושא קיימות וקיימות בעתיד בהנחיית אפרת אנזל (רביעי, 20.7).

קיימא: שבוע הקיימות 2022, ראשון (10.7) עד שבת (16.7). להזמנות יש ליצור קשר ישירות עם המסעדות והברים