שבט וקהילת נובה ממשיכים להפיץ אור. העזרה שלכם חשובה מתמיד

פסטיבל סופרנובה, ספטמבר 2023 (צילום: ינור קגנו/Nova Tribe)
פסטיבל סופרנובה, ספטמבר 2023 (צילום: ינור קגנו/Nova Tribe)

אחרי שבועיים וחצי במרחבים הטיפוליים המיוחדים שהוקמו בחוות רונית ובבורג' בנימינה, עם אפס סיוע מהממשלה, פונים חברי שבט נובה לגייס תרומות מהציבור לטובת המשך הסיוע הכלכלי לשורדי הטבח בפסטיבל סופרנובה ומשפחותיהם. "התפקיד שלנו כשבט וכקהילה התעצם אלפי מונים, אך המהות והסיבה לקיומנו לא השתנו כהוא זה"

24 באוקטובר 2023

ההלם עדיין כאן, טרי לגמרי, והוא לא עובר. אלפי השורדים מפסטיבל סופרנובה יתקשו לחזור לחייהם. כמו כולנו אבל יותר. קהילת המוזיקה האלקטרונית בישראל לא תחזור להיות כשהייתה. קהילת המוזיקה העולמית המומה ונדהמת: איך יכול להיות שבמקום בו האור הגדול ביותר זורח, הגיעו הרוע והחשיכה בהתגלמותם הנחרצת ביותר? שבט נובה, קבוצת המארגנים שמאחורי הפסטיבל והקהילה שהתפתחה סביבו, הפך בשנים האחרונות לכוח המוביל בהפקות פסטיבלי הטראנס בארץ, ומאז ה-7.10 נמצאים חבריו בטראומה עמוקה וקשה מנשוא.

בימים שלאחר הטבח הוקמו שני מרכזים טיפוליים מטעם השבט, בבורג’ בנימינה ובחוות רונית, מרחבים טיפוליים מגוונים ומדהימים באיכותם אשר נועדו לתת מענה מיידי לחברי השבט, שורדי האירוע ומשפחותיהם/ן. מאות מטפלים מוסמכים, פסיכולוגים, פסיכוטרפיסטים, מטפלים אלטרנטיביים והוליסטיים, חלקם מתמחים בטראומה ופסיכדליה, יחד עם אמנים, אמניות, יוצרים ויוצרות מהמוכרים בארץ, הצטרפו לטובת המאמץ הטיפולי למען חברי השבט והמשפחות.

את כל זאת ועוד – החל מסיוע למשפחות בהן המפרנס/ת העיקריים של המשפחה כבר לא איתנו, משפחות אשר זקוקות לעזרה כלכלית בהגעה לישראל עבור חיפוש הנעדרים או קבירת יקיריהם/ן והקמת חמ"לים אזרחיים – עשו שבט נובה ותומכיו באפס סיוע מהממשלה, וכעת הם פונים לציבור לעזרה ולהמשך הסיוע הכל-כך חיובי והכרחי הזה.עשו שבט נובה ותומכיו באפס סיוע מהממשלה, וכעת הם פונים לציבור בבקשה לתרומות שיאפשרו את המשך הטיפול והסיוע.

ביקרתי במרחב הטיפולי בחוות רונית לשורדי מסיבת נובה. מסיבה בה נרצחו מאות.הסיפורים ששמעתי לא ייצאו לי הרבה זמן מהראש….

Posted by ‎תומר אביטל‎ on Tuesday, October 17, 2023

"ב-07.10.2023 האור העצום של קהילת הנובה, פגש ללא עוול בכפו, את החושך המוחלט", מסרו מובילי שבט נובה, "ברגע אחד, אירוע שתוכנן להיות פסטיבל המוזיקה האלקטרונית השמח והגדול ביותר של שבט הנובה עד כה, מפגש המונים מלא אושר עילאי ואהבת חינם, התכנסות של שמחת חג וקדושה, הפכה בין רגע למרחץ דמים חסר כל צלם אנוש, פשע מלחמה אנטי הומניטרי וברברי, תוך כדי רמיסה חסרת תקדים היסטורי של ערכי האדם הבסיסיים ביותר. ערכים עליהם מתבססת המילה אנושיות. ערכים שלא היו שם באותו בוקר ארור. אין זה פלא ששליחי החושך, זממו לפגוע דווקא בהתכנסות כל כך חגיגית ושמחה של בני האור.

"אבל אנחנו, כשבט בעל חוסן גדול ואחדות שעומדת איתנה, מיד לקחנו את האחריות שיש על כתפינו ויישמנו אותה בצורה נחרצת ומיידית", הוסיפו בפנייתם לציבור. "חובה חברתית-מוסרית, עבור מתן מענה מיידי וטיפול בכל אחד ואחת מהאנשים שחגגו, התחבקו, התאהבו, צחקו, רקדו ולקחו חלק בצורה כזו או אחרת בפסטיבל שלנו. כמו כן, גם המשפחות היקרות של אותם אנשים אשר זקוקות לסיוע כלכלי, פיזי נפשי, מנטלי ורגשי, מקבלות מענה ישיר ומלא לכל דבר ועניין שנמצא בהישג ידינו ויש ביכולתנו לתת".

מטרת קמפיין התרומות היא לאפשר לשבט נובה להקים מנגנון סיוע לחבריו, שיאפשר תמיכה כלכלית לנפגעים ומשפחותיהם, טיפול פסיכולוגי וליווי מקצועי בשיקומם ותמיכה כלכלית לספקים ולעובדים של שבט נובה שספגו פגיעות פיזיות, מנטליות וכלכליות קשות. התרומות באתר איוונטר נעות בין סכומים צנועים של 50 שקלים ועד עשרת אלפים שקלים. "אנחנו מבינים שבעל כורחנו התפקיד שלנו כשבט וכקהילה התעצם אלפי מונים, אך המהות והסיבה לקיומנו לא השתנו כהוא זה. נמשיך לרקוד, לקדש מוזיקה, להפיץ אור ואהבה, לגלם את האור הטהור בתוך כל החשיכה באשר היא, ולצעוד בצורה גאה ונחושה ובמסירות מוחלטת לעבר הצדק. אנו ממשיכים לעבוד ולדאוג ללא הפסקה למען זה שהטוב תמיד יגבר והאור תמיד ינצח. כך היה וכך יהיה לעולמים".
>> תרומות לשיקום קהילת נובה וניצולי הטבח ופרטים נוספים כאן