מהפכה ירוקה: שבילי האופניים בעיר נצבעים מחדש

תושבי רחוב מרמורק התעוררו בסופ"ש וגילו ששביל האופניים שלהם נצבע בירוק, וזו רק ההתחלה: בקרוב יצבעו ברחבי העיר שבילים נוספים. נראה שרובכם די מרוצים מזה

שביל האופניים הירוק במרמורק. צילום: עיריית תל אביב-יפו
שביל האופניים הירוק במרמורק. צילום: עיריית תל אביב-יפו
30 במאי 2021

האם העיר הולכת להיצבע בירוק ממש בקרוב? תושבי רחוב מרמורק והסביבה התעוררו אתמול בבוקר לשדרוג משמעותי של שביל האופניים ברחוב שנצבע בירוק בוהק, הצבע שאישר משרד התחבורה (שטוען שהאדום שמור למטרונית). השביל המשודרג מגיע עד הצומת, בניגוד לשאר שבילי האופניים בעיר המסתיימים כעשרה עד עשרים מטרים מהצמתים וגם המדרכה הורחבה על חשבון השביל.

מיטל להבי, סגנית ראש העיר, האוחזת בתיק התחבורה, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "התעוררנו לשביל אופניים ירוק ברחוב מרמורק. שיפור משמעותי בשביל שבוצע לאחרונה במטרה להבליט אותו ולשדרג את הבטיחות בדרך. הצביעה נעשתה הלילה בהתאם להנחיות משרד התחבורה שיצאו לאחרונה ושיאפשרו לנו לצבוע באופן הדרגתי שבילים וצמתים בעיר". 

בין התגובות היו מי שהזדעזעו מהצבע, אך רובן למען האמת היו חיוביות. "איזה כיף, מתקדמים״ כתב אמיר למשל, בעוד יאיר ציין: "איזה יופי ולא רק כי בחרו בגוון ירוק, ההבלטה הזו משפרת את הבטיחות, ובעיקר מונעת בלבול של הולכי רגל ונהגים בכלים אחרים שלא בטעות ייכנסו לנתיב האופניים…". אה, ואמנם לא מדובר בסקר מקצועי, אבל גם אנחנו ערכנו משאל קצר במהלך הסופ"ש בעמוד האינסטגרם שלנו וממנו עולה כי הרוב המוחלט של המצביעים ממש בעד הסטייל הירוק החדש.

להבי הגיבה גם היא על הבטיחות המוגברת של השביל: "כיצד זה משפר את הבטיחות? הצבע מבליט את הימצאותו של שביל האופניים ברחוב ובעיקר בקונפליקטים מול משתמשי הדרך השונים: נהגים והולכי רגל. בצמתים יהיה ברור יותר היכן אמורים להימצא הולכי הרגל, היכן הרוכבים והיכן הרכבים וכמו כן לאורך הרחוב יהיה ברור יותר שעל הרוכבים להיות על השביל ולא על המדרכה או על הכביש".