ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת תל אביב הודיע על סיום השביתה

ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת תל אביב הודיע על סיום השביתה שגרמה לשיבושים רבים בשבוע וחצי האחרון בלימודים. זאת, על רקע התקדמות במשא ומתן מול ההנהלה. חזל"ש

הפגנה של הסגל הזוטר, אוניברסיטת תל אביב, היום (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הארגון)
הפגנה של הסגל הזוטר, אוניברסיטת תל אביב, היום (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הארגון)
23 באוקטובר 2018

 

לאחר שבשבוע וחצי האחרון השבית ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת תל אביב את מרבית הלימודים, היום (שלישי) נמסר מהארגון כי הם חוזרים לעבוד. בנתיים. בתום משא ומתן של כמה שעות הודיע הארגון כי "לאור התקדמות משמעותית בשיחות בין האונבירסיטה ובין הארגון, והנכונות להגיע בימים הקרובים למסמך עקרונות מוסכם כמתווה להסכם קיבוצי בין הארגון לבין האוניברסיטה, מודיעים הצדדים על הפסקת השביתה וחזרה לעבודה סדירה, החל ממחר בבוקר (יום רביעי, 24.10).

>> שביתה באוניברסיטה: התלמידים מתלוננים על התפרצויות לשיעורים 

סטודנטים יקרים, במידה שתהיתם האם השיעורים שהוחסרו יושלמו, התשובה היא כן. "חברי הסגל האקדמי הזוטר ישלימו את השיעורים שבוטלו עקב השביתה, ובקורסים בהם בוטלו שיעורים עקב השביתה, ייעשה בנוסף מאמץ על ידי חברי הסגל לקיים תגבור נוסף לקראת הבחינה לטובת ציבור הסטודנטים". בנוסף הודיעה האוניברסיטה כי לאור העובדה שחברי הסגל ישלימו את השעות שהחסירו, לא ינוכה השכר בחודש אוקטובר.

אגודת הסטודנטים הוציאה הודעה לפיה האפשרות לבצע שינויים במערכת תוארך בשבוע. "בנוסף, הגענו להבנות עם האוניברסיטה המבטיחות את מחויבותה למציאות פתרונות לצרכים האקדמיים של כלל הסטודנטים בהמשך הסמסטר. ההזדהות שלנו עם דרישת הסגל הזוטר לתנאי העסקה הוגנים היא מוחלטת, אך יחד עם זאת, לא יכולנו להתעלם מהתסכול והדאגה של הסטודנטים והסטודנטיות שנפגעו מפיצוצי וביטולי השיעורים".

 

בשבוע וחצי האחרון קיימו המרצים הזוטרים השובתים מסעות הסברה, הפגנות בתחומי האוניברסיטה ואף נכנסו לשיעורים שכן התקיימו ועצרו אותם על מנת להסביר מדוע השביתה כה חשובה. הארגון החליט על השביתה בעקבות פגיעה בשכר ובתנאים לטענתם. כאמור, החל ממחר בבוקר יחזרו הלימודים לסדרם.