היום: עיריית ת"א-יפו מצטרפת לשביתה. בתי הספר והגנים לא יפעלו

אין לימודים, עושים מה שרוצים. שביתת בתי הספר בתל אביב (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של עיריית ת"א-יפו)
אין לימודים, עושים מה שרוצים. שביתת בתי הספר בתל אביב (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של עיריית ת"א-יפו)

אחרי יום של אי ודאות, הכריזה עיריית תל אביב-יפו רשמית על הצטרפותה לשביתת הרשויות המקומיות היום (חמישי, 23.2), ותשבית את כל מערכת החינוך בעיר, יחד עם כל שירותי האבטחה, התברואה והניקיון בתל אביב. השביתה מתקיימת על רקע כוונת הממשלה לפגוע ברשויות המקומיות במסגרת תקציב המדינה

22 בפברואר 2023

לפני שעה קלה הודיעה עיריית תל אביב-יפו רשמית על הצטרפותה לשביתת הרשויות המקומיות מחר (חמישי, 23.2), במסגרתה יושבתו כל השירותים העירוניים – ניקיון, אבטחה, תברואה, קבלת קהל – ובעיקר מערכת החינוך העירונית שתושבת במלואה, למעט החינוך המיוחד.

מחר, יום חמישי, תתקיים שביתה כללית של השלטון המקומי בישראל.מה זה אומר?????שמערכת החינוך לא תעבוד, מלבד החינוך…

Posted by ‎עיריית תל-אביב-יפו‎ on Wednesday, February 22, 2023

לאורך היום שררה בעיר אי-ודאות רבה לגבי השביתה מחר, וגם מהידיעות שיצאו לתקשורת על הרשויות שצפויות לשבות מחר נשמט שמה של תל אביב. על פי גורמים בעירייה, עד לרגע האחרון נבחנה האפשרות להפעיל באופן חלקי את מערכת את החינוך ולקיים יום לימודים קצר בבתי הספר היסודיים, אולם בסופו של דבר הוחלט להשבית את מנגנון העירייה על כל זרועותיו.

השלטון המקומי ישבית את המשק ביום חמישי הקרוב עקב התעלמות האוצר מדרישותינו.ההחלטה התקבלה בישיבת חירום שכינסנו הבוקר,…

Posted by ‎מרכז השלטון המקומי בישראל‎ on Monday, February 20, 2023

השלטון המקומי הכריז על השביתה ביום שני, במסגרת מאבקו נגד תקציב המדינה שצפוי להפיל חלק ניכר מהנטל התקציבי של ההסכמים הקואליציוניים על הרשויות המקומיות (כך, למשל, צפויה הממשלה להכריח את הרשויות המקומיות למממן חלקים נרחבים מהחינוך החרדי העצמאי שמומן עד כה על ידי המדינה ובאמצעות כספי אתנן קואליציוניים), ונגד "קרן הארנונה" שמבקשת לקחת מהרשויות המקומיות החזקות חצי מכספי הארנונה העסקית שהן גובות.

גן ילדים (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
גן ילדים (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

בנוסף, מתגייס השלטון המקומי למאבק הסייעות, כי כמו שיודע כל הורה תל אביבי עם ילדים בגן – העסק לא עובד. "אנחנו דורשים שיתווסף לתקציב הסכם שכר משמעותי לצד שיפור תנאי ההעסקה לסייעות, אשר יכלול אופק תעסוקתי ומקצועי לרבות הכשרות", נמסר ממרכז השלטון המקומי, "כבר כיום יש מחסור של 3000(!) סייעות, גנים נסגרים ולהורים אין פתרונות. הגיע הזמן להסדיר זאת אחת ולתמיד".