בשבוע הבא: שביתת אזהרה להצלת הדמוקרטיה. כך תוכלו להצטרף

השלטים ריקים כדי לעשות לכם מקום. שביתה ב-24.1 להצלת הדמוקרטיה (צילום: שאטרסטוק)
השלטים ריקים כדי לעשות לכם מקום. שביתה ב-24.1 להצלת הדמוקרטיה (צילום: שאטרסטוק)

יוזמה חדשה צוברת תאוצה ברשתות החברתיות: ביום שלישי הבא (24.1) ישבות מעבודתו כל מי שיכול למשך שעה במחאה נגד ניסיון ההפיכה המשטרית וריסוק הדמוקרטיה הישראלית. תומר אביטל, יוזם השביתה, מסביר ש"כדי לייצר בהמשך שביתה כללית, אני מציע שנתחיל מהלך מלמטה למעלה"

מאז תחילתה של המחאה ההמונית נגד ניסיון ההפיכה המשטרית של ממשלת נתניהו, מדברים רבים בארגוני המחאה על הצורך להשבית את המשק כחלק מהמאבק נגד ריסוק הדמוקרטיה. בשבוע הבא תהיה לתומכי רעיון השביתה הזדמנות ראשונה לניסוי כלים: יוזמה חדשה שצוברת תאוצה ברשתות החברתיות קוראת לכל עובד שיכול ומעוניין בכך לשבות ביום שלישי (24.1) למשך שעה אחת בין 11:00 ל-12:00 נגד שינוי שיטת המשטר ונגד ה"רפורמות" שיביאו את הדמוקרטיה הישראלית לסיומה.

מאחורי היוזמה עומד האקטיביסט והעיתונאי תומר אביטל, מייסד אתר העיתונות העצמאית "שקוף" (כיום הוא אינו לוקח בו חלק), שהחל לפעול אמש ברשתות החברתיות כדי לגייס תמיכה ליוזמה. לדבריו, הוא שוחח עם מובילי מחאה רבים שהביעו תמיכה עקרונית במהלך והתייעץ עם אינספור אנשים שמנסים לקדם מהלכי שביתה. יש לשער שאם ארגוני המחאה יביעו תמיכה רשמית במהלך הוא גם יזכה לשיתוף פעולה נרחב בציבור.

להתחיל מהלך מלמטה, בדרך לשביתה כללית. תומר אביטל (צילום: איליה מלניקוב)
להתחיל מהלך מלמטה, בדרך לשביתה כללית. תומר אביטל (צילום: איליה מלניקוב)

"אני בקשר עם מובילי המחאות ורובם תומכים", אמר אביטל ל"טיים אאוט" והוסיף כי "בקרוב נפרסם טופס למעסיקים. הם יוכלו להצהיר שם כי יאפשרו לעובדיהם לשבות ויוכלו לבחור אם לעשות את זה באופן פומבי. במקביל התחילה תנועה של תיכוניסטים לשבות באותה שעה וללמוד אזרחות עצמאית! זה בדיוק מה שחלמתי – לעורר השראה בכמה שיותר אזרחים אכפתיים לקום ולעשות מעשה".

הגיע הזמן לשביתה למען הדמוקרטיה!אתם בפנים?

Posted by ‎תומר אביטל‎ on Tuesday, January 17, 2023

בעמוד הפייסבוק שהקים כדי לקדם את השביתה כתב אביטל ש"הממשלה בלחץ. הם ראו את נהר האנשים שיצאו לרחובות במוצ״ש ונבהלו. זה הזמן להראות להם שהפגנה זה רק ההתחלה. שביתה היא כלי דמוקרטי בלתי-אלים שמייצר שינוי תודעה. שביתה מזכירה לשלטון שהאזרחים הם בעלי הבית. שאנחנו הבוסים. המעסיקים הגדולים חוששים ומעדיפים לשבת כרגע על הגדר. אז כדי לייצר בהמשך שביתה כללית, אני מציע שנתחיל מהלך, מלמטה למעלה. בואו נייצר יחד שביתה בת שעה, ספתח לסדרת אירועי השבתה במשק".

בקבוצות הווטסאפ והטלגרם השקטות שהוקמו לקראת השביתה בשלישי הבא התאספו כבר מאות רבות של אזרחים, והמעוניינים להצטרף ולעקוב יכולים לעשות זאת בלינקים הבאים:
שביתה להצלת הדמוקרטיה // ווטסאפ
שביתה להצלת הדמוקרטיה // טלגרם
שביתה להצלת הדמוקרטיה // פייסבוק