שביתת המצילים הסתיימה – ויש שני שינויים שחשוב להכיר

לאחר השביתה שהחלה עם פתיחת עונת הרחצה, שירותי ההצלה יחזרו לפעול החל ממחר (שישי) בבוקר - וההסכם החדש כולל שני שינויים שפועלים לטובת המתרחצים

חוף נורדאו, גם הוא נסגר בשל זיהום בעונת הרחצה הקודמת. צילום: זיו ממון
חוף נורדאו, גם הוא נסגר בשל זיהום בעונת הרחצה הקודמת. צילום: זיו ממון

בחודש שעבר, עם פתיחת עונת הרחצה, פתחו המצילים בשביתה במחאה על תנאי העסקתם. היום פורסם כי המשא ומתן נשא פרי – והמצילים יחזרו לעבודה החל ממחר (שישי, 17.7).

הסכמות שהושגו נוגעות בין היתר לשכר ולבדיקות רפואיות, אבל אם אתם פשוט רוצים לקפוץ לים – הנה שני הדברים שצריכים לעניין אתכם: שירותי ההצלה בחופים יפעלו מהיום 8 חודשים בשנה (ולא שישה כמו שהיה עד היום) ומעכשיו יהיו מצילים בחופים גם בימי שישי ושבת.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:
לא רק סיגריות וסקסיזם: כך באמת נראית העבודה של מציל תל אביבי
יו"ר איגוד המצילים: "שים בן אדם בים הסוער ותראה כמה הוא מוכן לשלם"
מדריך החופים המלא של טיים אאוט

[tmwdfpad]יו"ר איגוד המצילים הארצי, אבי אפיה, הסביר לטיים אאוט לאחר תחילת המחאה כי היא נוגעת לפערי העסקה בין דורות המצילים, לתנאי הפנסיה והפרישה. "המרכז לשלטון מקומי והאוצר רצו שנסכים להסכם קיבוצי ארוך טווח", אמר. לשאלת השכר, שמעוררת ביקורת על מי שנתפסים כבעלי משכורת לא רעה בכלל, אמר אפיה: "האוצר מנסה לצייר את המצילים כשיאני שכר אבל על פי הנתונים – מציל שעובד 40 שנה מגיע ל־82.5 אחוז משכר של מנכ"ל אז זה פשוט לא נכון. מדובר על 180 מצילים ותיקים, שנמצאים במערכת 30 שנה ומעלה, וב־200 מצילים צעירים יותר שהתחילו לעבוד אחרי שנת 2000 ואנחנו נלחמים ודואגים לכולם, גם על הזכות לצאת לפרישה מכובדת אחרי עשרות שנים של עבודה קשה".