"שגיא כהן הוא קוטל שיטתי"

אורי ארנון, שף מסעדת ויקטוריה בטבריה, העז להגיב בנימוק לביקורת שקטלה את מסעדתו. בזמן שכהן עצמו מתעלם, עיתונאים ומסעדנים אחרים חוברים למאבק נגדו

אורי ארנון
אורי ארנון
30 בנובמבר 2014

מבקר המסעדות של עיתון "הארץ" קטל באחת מביקורותיו האחרונות את מסעדת ויקטוריה הטבריינית, ולא בחל בתארים ("ויקטוריה היא מסעדת מלון מהסוג הישן והרע"), הנחשבים לקיצוניים אפילו ביחס לכתיבה שלו. אורי ארנון, שף ובעלי המסעדה (בבעלותו גם מסעדת ארנולד'ס) לא נותר חייב, ופירסם בדף הפייסבוק שלו פוסט תגובה הכולל 11 הערות מנומקות, שבחלקן הוא מתיימר להוכיח את כהן על טעויות שנכתבו בביקורת ("'הירקות קפואים', הוא כתב. זהו שקר! הירקות מעולם לא בילו בהקפאה. ודאי שהוכנו מראש, ואפילו שגיא כהן מבין שמנה כזאת אין מכינים אה ל'ה מינוט"). בששת הימים שחלפו מהעלאת הפוסט (שזכה ל-20 שיתופים) כהן לא פרסם תגובה להאשמות.

היום (30.11) הפרשה קיבלה חשיפה נוספת כאשר אריאנה מלמד, עיתונאית ומבקרת מסעדות לשעבר, פרסמה פוסט חריף כנגד כהן, שבו היא דורשת ממנו להגיב לדברים שהוטחו בפניו ובמידה ולא – לעזוב את המקצוע: "והנה בא כבוד המבקר וקוטל עד עפר ואפילו מעליב, ועונים לו דבר דבור על אופניו, עובדות בשטח יעני – ואין תגובה של המבקר. אם שגיא כהן הוא איש ישר – יתכבד ויענה. אם הוא לא, שיתלה את כפפות האיגרוף שלו, שמעולם לא התאימו לביקורת מסעדות. אם הוא מתבוסס במיצי יוהרה ידענית, זה הזמן לומר – טעיתי, הטעיתי, יצאתי מה זה חומוס. וכן, הגיע הזמן לפקפק ברצינות ביכולות שלו".

"אני מסכים עם קריאתה של מלמד", מסר לנו השף אורי ארנון. קיבלתי עשרות הודעות כאלו מקולגות בתחום, גם מסעדנים, וגם עיתונאים ומבקרים".

ומה הטענה המרכזית המופנית נגדו ביחס למבקרים אחרים?

"שהוא קוטל שיטתי, ומתוך הרעב לשעשע ולפגוע, הוא מפספס עובדות מקצועיות, ואף כותב עובדות לא נכונות".

מנה ממסעדת ויקטוריה
מנה ממסעדת ויקטוריה

את תגובתו של שגיא כהן לא היה ניתן להשיג.