שגרירה של רצון טוב: סוף שבוע של אופנה ישראלית בנמל יפו

גלית רייסמן גילתה שהקהל המקומי פשוט לא מבין איזה מעצבים יש לו כאן. סדרת אירועי Transforms שתצא בסוף השבוע לדרך ביוזמתה, תנסה לגשר על הפער

אירועי Transform. צילום: Marie Colling
אירועי Transform. צילום: Marie Colling
15 באוקטובר 2015

הרחק מאורות המסלול הבוהקים של שבוע האופנה בתל אביב, פועלת גלית רייסמן לקידום סצנת האופנה המקומית המוכרת פחות לקהל הרחב. חמישה סופי שבוע של אירועי אופנה, טקסטיל וצורפות ייצאו לדרך בסוף השבוע במסגרת סדרת אירועי Transforms שתתקיים בגלריית נמל יפו. האירוע הראשון יוקדש למעצבי טקסטיל ולמעצבי אופנה מקומיים שמשתמשים בטקסטיל ובפיתוחי בד ייחודיים בשביל להעשיר את השפה האישית שלהם. במשתתפים ישנם שמות בודדים שכבר הפכו לבינלאומיים כמו צורי גואטה שיציג פיסה מרשימה מעבודת המחקר האחרונה שלו שטרם הוצגה בארץ, לצד מעצבים חדשים שעדיין לא פרצו לתודעה הציבורית. אחת מהם היא עדי יאיר, בוגרת בצלאל 2013, שנוהגת לשלב בבגדיה טכניקות אריגה ייחודיות עליהן שהיא מפתחת במתפרות במזרח ירושלים, עבודות שנאלצה לקטוע לנוכח התסיסה שבחוץ.

בכלל, קשה להתעלם מהסבטקסט הפוליטי באירועי האופנה שרוקחת רייסמן, במיוחד בימים כאלה. בארבע השנים האחרונות היא מפעילה את סיורי האופנה TLV Style, שנועדו להפגיש בין האופנה המקומית לתיירים נלהבים. במקביל החלה לקיים אירועי אופנה מעבר לים, מתוך תחושת שליחות ורצון להפיץ את בשורת העיצוב הישראלית ברחבי העולם. "אני חושבת אפשר למצוא דרך לגשר על פערים באמצעות הון אנושי, סיפורים אישיים והרבה יצירתיות. גם בסיורים שאני מעבירה שואלים אותי הרבה פעמים שאלות פוליטיות. אני תמיד עונה שאופנה חורגת הרבה מעבר לפוליטיקה. תל אביב שונה מהמקומות בעולם שהתיירים מגיעים מהם, אבל אני לא מנסה להציג את מה שאנחנו לא. בסופו של דבר מה שהכי מרגש אותם זה לא חנויות יוקרה בצפון העיר, אלא פגישות עם מעצבים בסטודיו הקטן של שלהם בפלורנטין".

עם זאת, קהל היעד של סדרת האירועים החדשה הוא הקהל הישראלי: "התגבר לי הרעב להשלים את הפעילות הזאת, ולתת חשיפה למעצבים הישראלים גם בארץ". רייסמן חברה ללימור מרגוליס, מייסדת ומנהלת גלריית נמל יפו, והיא תארח את האירועים, שאמורים להיות שילוב של תערוכה, חדוות שופינג ותרומה לקהילה. האירוע המסכם שיחתום את הסדרה יוקדש לגיוס משאבים לבית הספר לצורפות מג'מריה שמכשיר ומעסיק עולים יוצאי אתיופיה.

Transforms – סופ"ש טקסטיל ישראלי, חמישי־שבת, גלריית נמל יפו. פרטים נוספים בדף הפייסבוק