שגרירה של רצון טוב

היכן מרגישה השחקנית גילה אלמגור בבית, איזה טיול שינה את חייה ולמה היא כל כך אוהבת נסיעות

צילום: דור מלכה
צילום: דור מלכה
20 ביולי 2014

איך את בוחרת את יעדי הנסיעות שלך?

"כמעט לא היו לי מסעות כתיירת, זה תמיד נסיעה בעקבות הצגה או סרט וזה יוצר חיבור מדהים עם אנשים. אני מראה את 'הקיץ של אביה' בסין ואנשים מתנפלים עליי ואומרים לי 'זה הסיפור שלי'. הם מוצאים את ההקשר המיוחד שלהם עם הטראומה. הייתי ברוסיה כשהיא עוד הייתה ברית המועצות עם הארגון הבינלאומי לתיאטראות EPI. הסתובבתי שם עם כל הסמלים של היהדות כדי שיתקרבו אליי וישאלו שאלות. נסענו כדי לחפש את הפאנובים שהיו מסורבי עלייה. אני פרא אדם, לכל מקום שאסור אני הולכת".

איזה מקום הותיר בך את הרושם העמוק ביותר?

"יש מקומות שהביקור בהם הוא חוויה רגשית עצומה, כמו פולין, שמחלקת את החיים שלי ללפני הביקור ולאחריו. שנים לא רציתי לדרוך על אדמת פולין אבל הייתי חייבת את זה לעצמי ולפני כמה שנים נסעתי. זה היה אירוע מאוד משמעותי בחיי. זה לא קשור ליהדות או לישראליות – זה קשור להיותי בן אדם. קשה להירגע מהחוויה הזאת".

מה את הכי אוהבת בנסיעות?

"אני אוהבת שדות תעופה, את ההמולה, את האנונימיות, זה פועל עליי כמו קסם. מטוסים עולים ויורדים, מטוסים מביאים אותי ליעד שאליו אני רוצה להגיע. זה מדהים. בגילי המופלג אני לא רוצה להפסיק לנסוע, רק תנפנפי לי עם כרטיס טיסה. אבל אני טסה היום רק בתנאים טובים שמאפשרים לי לישון ולנוח".

לאן את חולמת לנסוע?

"הייתי רוצה לזכות להגיע לשכנים בביירות בשלום. הייתי בקהיר פעמיים. הייתה לי שם חוויה מכוננת. הנסיעה הראשונה שלי הייתה עם חבר הקונגרס האמריקאי צ'ארלס וילסון מיד אחרי חתימת הסכם השלום. זה היה מעמד של שטיח אדום. סגרו מוזיאונים כדי שנוכל להיכנס אליהם".

 

יש מקום שהיית רוצה לחזור אליו?

"חלמתי שנים להגיע למקסיקו ואני לא יודעת למה. יש לי איתה רומן בלתי מוסבר. הייתי שם לאחרונה וזו הייתה רק טעימה קטנה שנתנה לי טעם של עוד ואני רוצה לחזור לשם לטיול רחב יותר. נוסף על כך, חזרתי עכשיו מעשרה ימים נפלאים בניו יורק. זו עיר אהובה ומוכרת כי חייתי בה ולמדתי בה. כשאני חוזרת אליה אני קצת חוזרת הביתה".

 

מה יעד הנסיעה הבא שלך?

"הולנד. לאירוע פרטי. הייתי אמורה לנסוע לארגנטינה ודחיתי את הטיסה. גם הייתי אמורה לנסוע לסין ודחיתי כי זה נופל על ראש השנה ואני לא מוכנה לוותר על החג".

_________________________________________________________________

גילה אלמגור, שחקנית, סופרת ותסריטאית ישראלית. כלת פרס אופיר ופרס ישראל לקולנוע