שדרגו את המלתחה שלכם

לא הכל זה פריטי מעצבים שדורשים מרדף עונתי – לפעמים מספיק להחזיק מספיק פריטי בייסיק שהשילוב שלהם יחדיו ייצור לכם ולכן ארון בגדים מפנק ואלגנטי

יוניסקס

חולצה לבנה מכופתרת

פריט שקל בקלות לזלזל בחשיבות שלו במלתחה אולי בגלל שבישראל הוא מזכיר טקסים ממלכתיים, אבל מדובר בקנווס המושלם שיוצר מראה מתוחכם, ולבוש המשדר את כל היתרונות של לבוש מחויט ללא הכבדות שמקושרת למראה הזה. הבחירה הנכונה היא הפשוטה ביותר, עשוית כותנה צחורה, חפה מדיטיילים מסובכים, תפורה כהלכה. בגזרה הנשית מומלץ לשקול חולצה שמשלבת כיווצים באזור הכתף הנפתחים לעבר החזה, שמאפשרים מרחב לאזור המקומר.

H&M-59-H

ג׳ינס

מכנסי הדנים, שהומצאו בשנת 1873 על ידי האחים לויבר והפכו בשנות ה־50 של המאה הקודמת לפריט לבוש המסמן מרדנות, התעגנו במלתחה הקולקטיבית במרוצת השנים כפריט חוצה גילאים, תרבויות ומינים. הפריט היחיד שכמעט לכולם יש במלתחה בסגנון כזה או אחר ותמיד תמיד אפשר לסמוך עליו. דגמי הסדינים והרגל הישרה הם עדיין מסממני הלבוש המזוהים ביותר בשנות האלפיים וההתפתחות האבולוציונית שלהם משם עדיין נראית רחוקה. לכן עדיין שווה להשקיע בג׳ינס צרים, כאלו נטולי שפשופים או סימני התיישנות מאולצים שיסחבו, בטיפול נכון, שנים ארוכות – כבסיס לשלל מראות ושילובים ובעיקר לנוחות יום יומית.

משקפי שמש

במדינה שבה כמעט כל יום בה שמשי ויפה עד שכמעט קשה לשים לב לכך, משקפי שמש הן גם אביזר שקל לזלזל בחשיבות שלו. מדובר בפריט הגנה הכרחי שגם ממסגר את הפנים וגם, בזמנים שהדבר נדרש, מייצר ריחוק מסוים ואנונימיות מבורכת. כמו במקרה של מכנסי הג׳ינס, גם התנודות בגזרת הדגמים של משקפי השמש הן אטיות וההשקעה במסגרת נצחית, הנגזרת מזו של קלאסיקת הווייפר של ריי באן, היא רב עונתית ובטוחה.

נשים

מעיל טרנץ'

המעיל הקל החל את דרכו שחלק ממדים צבאיים והפך לאחד מפריטי הלבוש העליונים הסקסיים ביותר שיש הודות למבחר איזכורים בתרבות הפופולרית בהם הוא נלבש בזכות עצמו שכמעט מאוד, למעט סט לנז'רי או קומבניזון מפתה נלבש מתחתיו. מלבד הקונוטציות האלו מדובר בזקט המושלם לחורף ועונות המעבר הרגועות של ישראל, דק ולא מכביד מדי, כזה שקל לזרוק מעל כל מערכת לבוש בכל שעות היום וכמעט עבור כל אירוע.

טרנץ' של מסימו דוטי
טרנץ' של מסימו דוטי

שמלה שחורה קטנה

עברו כמעט 100 שנה מאז המצאת הלבוש המהפכנית של קוקו שאנל, ועדיין מדובר באחד מבסיסי המלתחה החשובים והוורסטיליים ביותר עבור כל אישה: שמלה מורלית, קצרה, גזורה בקווים מחמיאים שניתן לשנות את אופייה לכיוון יומיומי או זוהר יותר בקלות וללא מחשבה מרובה מדי. מומלץ לבחור בגזרת שיפט נקייה שמסתיימת מעל או באמצע קו הברך ליצירת אורך מחמיא, כזו שלא מתקרבת מדי לקווי המתאר של הגוף בתחושה עוטפת אך חופשית שמאפשרת אפילו להירדם בה שיכורה.

קומבניזון

הפריט שכדאי להחביא מתחת לטרנץ', השמלה הנשית והאינטימית ביותר שיש, היא פריט לנז'רי שקל להמעיט בחשיבותו אבל למעשה הוא נחוץ יותר מכל סט סקסי של תחתונים וחזייה תחרתיים. אם ההשקעה במה שלכאורה אמור להיות בגד בית או אפילו פיג'מה חושנית מרגישה מופרזת מדי, רצוי בהחלט להוסיף לטבלת השיקולים שבמזג האוויר הים תיכוני מדובר בפריט שיכול לעבוד כשמלת ערב קלילה או בליווי נעליים גסות וקרדיגן קל כלוק יומיומי תוסס.

תיק צד גדול

תיקי קלאץ', מעטפת ושאר אביזרי אופנה נשיאתיים מצליחים תמיד להקסים ולהרגיש שיקיים יותר מחבריהם גדולי הממדים. אבל מעצם היותו האביזר הפרקטי ואולי הנחוץ ביותר גם לאלו שנמנעות מעודף אקססוריז, התיק הגדול הוא פריט שכמעט כל אישה שחיה בעיר זקוקה לו. מומלץ לבחור באחד קלאסי ועשוי כהלכה, שלא רק נראה כאילו הוא יכול להחזיק בתוכו תכולה של בית אלא גם באמת לעמוד במבחן התוצאה מבלי להיקרע חודשים ספורים לאחר הרכישה.

נעלי עקב קלאסיות

גם מי שמעדיפה להתרוצץ משיקולי נוחות על סוליות שמחוברות היטב לקרקע זקוקה לזוג אחד טוב של נעלי סירה על עקבים, בגזרה הקלאסית ביותר ובצבעוניות ניטרלית ונעימה שמבטיחה, בעיקר אם השימוש בהן הוא מינורי ושמור לאירועים מיוחדים, רלוונטיות של הנעל לאורך שנים.

נעלי בלרינה

התשובה היומיומית והנוחה ביותר לנשיות הבלתי אפשרית של נעלי העקב. גזרת הסירה הפשוטה שלהן הופכת אותן למתאימות לכמעט כל אירוע ומערכת לבוש, והמִפתח העמוק והמעודן מאריך את צללית הרגל ומייצר אפקט מחמיא ומתקתק. הקומפקטיות שלהן יחסית לכל נעל שטוחה קולית אחרת גם מאפשרת נשיאה קלה בתיק כנעלי גיבוי למצבים שבהם ההתעקשות על סטילטו הופכת בלתי אפשרית.

שרשרת סטייטמנט

לא מדובר בפריט קלאסי במובן המקובל של המילה ולמעשה ליצור שצץ בהגדרתו הנוכחית רק בשנים האחרונות. שרשרת ההצהרה היא למעשה סוג של מרענן למלתחה, כשהיא יכולה להזניק לוקים פשוטים של טי שירט לבנה וג׳ינס או של השמלה השחורה שתמיד נעים לחזור אליה, ועל כן מומלץ לבחור דווקא באחת שהיא בעלת כמה שיותר נוכחות המעוגנת במבנה יוצא דופן או בצבעוניות נועזת.

rubistar-by-kit-glasman-H

גברים

בלייזר קלאסי

הז׳קט הגברי המחויט מביא איתו תחושה של רשמיות אבל למעשה מדובר בפריט ורסטילי כמספר הדגמים והגזרות הקיימות לבגד הכי מחויט שיש: הוא יכול להיות קז׳ואלי לחלוטין בליווי חולצת טי פשוטה וג׳ינס, או לשמש כסוג של מעיל קל ומתוחכם לערבים קרירים. מומלץ לבחור בגזרה קלאסית ברכיסת שניים או שלושה כפתורים, דש צר וצבע כהה שהוא הימור בטוח לאלו שמעדיפים לא לעקוב אחרי תמורות הטרנדים המינוריות בתחום אופנת המחויטים הגברית.

גרביים מפוספסים

קל לשכוח מהחשיבות שלהן וקל עוד יותר לאבדן בכביסה אבל הפריט השימושי והמוחלף בתדירות הגבוהה ביותר יכול להוסיף הרבה צבע והומור שלפעמים נחוץ להופעה. עדת המאמינים של חברת Happy Socks היא הוכחה לכך שיותר ויותר גברים מאמינים בחשיבותה של הגרב בעלת הנוכחות, שתחזוק קבוע של כמה זוגות צבעוניים או מפוספסים תרענן כל סקיני ישן שמגולגל מעט ובאגביות מעל לקרסול.

טי שירט חלקה

בגזרת וי, מפתח רחב או ניקי מעוגל ועל זמני, כשהיא נטולת דפוס ועשויה מסריג כותנה איכותי מדובר בפריט בסיס לא פחות נחוץ ממכנסי הג׳ינס הנכונים ולמעשה החבר הטוב ביותר שלהם. כדאי להחזיק בארון לפחות אחת מכל צבעי הבסיס של לבן, שחור, אפור וכחול בגזרה רפויה אך כזו שלא מעלימה לחלוטין את צללית הגוף וחפה מהדפסים מיותרים שסתם מעיבים על תהליך ההתיישנות מלא הקסם שלה.

חולצת פולו

האחות המעט יותר מחייבת, אך עדיין קז'ואלית לגמרי של חולצת הטי הפשוטה. עשוית סריג אוקספורד עשיר בטקסטורה ובעלת צווארון וטור כפתורים מקוצר, הפולו משדרת נינוחות עם תחושה מרומזת של יוקרה פסטורלית של מגרשי ווימבלדון הירוקים, שכן מוצאה במדי הטניס הצחורים. מומלץ להימנע מההקשר המידי מדי לענף הספורט ולבחור באחת בדוגמת פסים רחבים שעובדת נהדר עם מכנסי צ׳ינו בגוונים מאובקים.

חולצת פולו של לקוסט
חולצת פולו של לקוסט

שעון יד

בעידן שבו הזמן מתקיף אותנו מכל מקום, מבעד לצג האייפון, האייפד והמחשבים הניידים, ענידת שעון יד היא סוג של לוקסוס אישי, שמשדר הרבה מעבר ליוקרה שנשאו עמם שעוני הרולקס בעבר, כאילו נשיאת הזמן על פרק ידך הופכת אותו לשלך. מלבד זאת מדובר באביזר גברי מנצח וכשהוא לא מנצנץ ומנקר עיניים מדי – גם לסקסי להפליא.

ארנק

העידן שבו תיקים גבריים היו אביזר מוקצה או מביך נשאר מאחורינו ועדיין מרבית הבחורים יעדיפו לשאת את רכושם דחוס במרובע עור השוכן בכיס המכנסיים. הבחירה הקומפקטית הזו יכולה גם לשדר סגנון – בין אם מדובר בנושא הכרטיסים המינימלי של חברת אקנה השבדית שזכה לאינספור העתקות, מרובעי העור הזוהרים של חברת קום דה גארסון, טקסטורות הבד החגיגיות של הרשל או בעיצוב גנרי ותפור כהלכה בצבע כהה, בלי פינות מתקלפות.

סניקרס בהירות

משהו בשידוך של גזרת קלאסיקת הנעלת הסטריט וור המודרנית לגוונים הבהירים המהולים בשלווה ואצילות מצליח להוציא את הטוב ביותר משני הגורמים המעורבים. הריבוק הגבוהות הבהירות הן אולי הדגם החם ביותר כרגע עם שיבת הניינטיז אבל כדאי לא ליפול למלכודת הרטרו אם הכוונה היא לייסוד מלתחה שתאריך ימים ולבחור בדגם בעל חזות אנונימית יותר, שיתפוס אופי עם הגיל והבלאי הטבעי.

פריטים שאסור שיהיו ברשותכם

קרוקס

גם אם אתם גרים ביהודה המכבי ויש לכם תאומים בני חודשיים. לכל בחירה עקומה יש גבול.

סנדלי שורש

כי תל אביב אינה נחל הבשור או נקיק החצב. וגם כי הן לא מחמיאות לבהונות בקוטר הקבנוס שלכם.

שלא תחשבו על זה אפילו!
שלא תחשבו על זה אפילו!

פדלפון

נכון, מדובר בגזרה שעלולה להחמיא לעכוז, ועדיין – פשוט לא.

גופיות מתאילנד

הביגוד הנוסטלגי מקוסמוי, מהטירונות או מקורס מש"קיות הת"ש ייראה הכי טוב בדלי הספונג'ה שלכם.

עגיל בגבה

ואחרי זה אתם תוהים למה לא הולך לכם בדייטים?

שיזוף (יותר מדי) מלאכותי

אנחנו יודעים שבחורף חלקנו נראים כמו הגרסה החיוורת של מורטישיה אדאמס, ולכן לא יוצאים כנגד שיזוף קל בהתזה. לעומת זאת, כשאתם נראים כמו גזר חייכן (וכשהשיניים שלכם מתחילות לסנוור) זה קצת מוגזם. היוש, זה לא LA  פה!

ג'ינס צמוד בגזרה נמוכה

גם החטובים יחסית שבינינו עלולים להיראות כמו מאפינס אנושי. בתפקיד הזיגוג הנוזלי: המותניים שלנו.

הדפסי קאמופלז' צבאיים

על גופיות, על מכנסיים, על סרטי שיער וכיו"ב. פשוט לא. מתוך פטריוטיות!

עצלנים? קחו סטייליסט אישי

בימינו כל סלב ופליט ריאליטי מתהדר בסטייליסט אישי שמהנדס את התדמית שלו לכל אירוע מחדש, אבל גם בשבילנו, פשוטי העם, זהו לאו דווקא חלום בלתי מושג. כמתנת יום הולדת לחבר או חברה, או כפינוק לעצמנו – כל אחד יכול לשכור את שירותיהם של מבחר הסטייליסטים האישיים בארץ. כולם יתחילו בסיור בארון הפרטי שלך, ינפו את הזבל וירכיבו לך לוקים מהפריטים שנשארו. אחרי זה מגיע שלב השופינג: מכתיבים תקציב ויוצאים לחרוש את החנויות יחד. חלקם אף יצאו לסיבובים נוספים בלעדיך, הכל כדי לשפר את המלתחה ואתכם.

בין הבולטים בתחום אפשר למצוא את מיטל ברונר, שעובדת עם גברים ונשים מכל הגילים (כולל טינייג'רים), גל אפל, שידוע כמומחה הבלתי מעורער בהלבשת גברים, צאלה הילרוביץ', שבין לקוחות גם מלמדת קורס סטיילינג אישי בשנקר, ושחר רבן שיודע לעבוד עם כל מבני הגוף, אפילו במידות הגדולות ביותר. כמה יעלה התענוג? הטווח רחב מאוד. המחיר עשוי להתחיל ב־950 ש"ח ליום ולהגיע ל־4,000 ש"ח, בהתאם בסטייליסט. אורך מפגש ממוצע הוא 3 עד 6 שעות. אז אחרי המכון, ובין יום עבודה לאירוע משפחתי, צרו קשר עם סטייליסט ולמדו איך להפוך לגרסה הלבושה טוב יותר של עצמכם.

מיטל ברונר:  Meital Bruner בפייסבוק

גל אפל: Gal Apple בפייסבוק, 5999209־052

צאלה הילרוביץ: 2112666־ 050

שחר רבן: 8193019־052