קרח לאסקימוסים? כל הפרטים על סניף השואורום החדש בניו יורק

שואורום בייקהאוס ברוקלין (צילום יח"צ)
שואורום בייקהאוס ברוקלין (צילום יח"צ)

האחיות ווב (שואורום בייקהאוס) מתרחבות מחוץ לת"א עם סניף שכבר החל לפעול בניו יורק, אחד מתוכנן בעיר אירופאית גדולה ועוד סניפים ביישובים נוספים בארץ. מניין האומץ, בעיקר בצל הקורונה? יצאנו לבדוק

21 בדצמבר 2021

ההכרזה על ארה"ב כאדומה תפסה את קים וקלואי ווב על המזוודות, בדרך לסניף שואורום החדש בניו יורק. אנשים אחרים היו אולי מתבאסים, אך האחיות שמחזיקות ומתפעלות את רשת הקינוחים הצבעונית כבר שועטות קדימה אל היעד הבא.

הסניף הראשון לעת עתה – ועוד מעט תבינו למה – של שואורום בייקהאוס מחוץ לישראל החל השבוע הרצה שקטה. הוא ממוקם בפארק סלופ, שכונה חילונית טרנדית. "בחרנו בשכונה הזו לא במקרה. יש בה המון משפחות צעירות ואומרים שהיא הוויליאמסבורג הבאה", הן אומרות ומודות שהקמת עסק בתקופה זו מאתגרת מאוד. "למזלנו יש לנו יתרון כי אבא שלנו נמצא בניו יורק. הוא מתפעל הכול ואנחנו מפקחות מרחוק אבל נראה שיש מכירות יפות. בינתיים אנחנו עוד לא יוצאות עם הידיעה לתקשורת כדי לראות איך הקהל השכונתי מגיב".

קים וקלואי ווב (צילום: טל עוז)
קים וקלואי ווב (צילום: טל עוז)

מי שיגיע לספוט החדש ימצא בו אותם מאפים שכבר זכו להצלחה בארץ וגם פשטל דה נאטה, המאפה הלאומי של פורטוגל. "הוא יהיה הדבר הבא ל-2022. כבר כמה חודשים אנחנו חוקרות פשטל דה נאטה ובשנה הבאה נשים עליו יותר דגש. אנחנו רואות איך הוא מאוד מצליח מאוד בארה"ב בגרסה רגילה ובטעמי קרמל, שוקולד, תפוחים ופירות יער". קולקציות חגים יתווספו בהמשך ובשלב זה הבסיס הוא דונאטס, קרונאטס ועוגיות.

אתן מוכרות קרח לאסקימוסים.
"לכן חיכינו עד שנהיה מוכנות לגמרי ובחרנו לפתוח באזור קצת מרוחק, ולא ישר במנהטן. השוק בניו יורק גדול ומסוגל להכיל את כולם. כאן יש לנו ייחוד אבל שם היקף הצריכה גדול מאוד ומספיק שנצליח במונחי אמריקה. בנוסף, בניו יורק יש קהל ישראלי גדול, וכששמעו שאנחנו פותחות התחלנו לקבל הודעות באינסטגרם מאנשים שמכירים את שואורום מתל אביב. כשחיברנו את כל המרכיבים יחד הבנו שעכשיו זה הזמן. יכולנו לחכות עד סוף הקורונה אבל צריך להכות בברזל בעודו חם".

שואורום בייקהאוס ברוקלין (צילום יח"צ)
שואורום בייקהאוס ברוקלין (צילום יח"צ)

הסניף בפארק סלופ הוא התחנה הנוכחית במסע של האחיות ווב, אך בהחלט לא התחנה האחרונה. לפני כשבוע הן חנכו סניף ברמת השרון, החמישי בארץ והראשון מחוץ לתל אביב, ובימים אלה הן משיקות קולקציית כריטסמס בשת"פ עם חברת HP, שסיפקה טכנולוגיה מיוחדת להדפסת אריזות. סניף נוסף כבר הולך ונרקם בצפון דיזנגוף וסניפים חדשים מחוץ לעיר אך עדיין בקרבתה כבר נראים באופק.

אתן לא חוששות מקניבליזציה?
"אנחנו מאמינות בהתרחבות איטית ומבוקרת. בין פתיחת סניף אחד לשני יש מרווח זמן גדול מספיק שמאפשר הגדרת קהל והתייצבות. אחרי דיזנגוף אולי נפתח עוד סניף בתל אביב אבל בעיקרון מיצינו את העיר וכבר יש לנו פריסה רחבה מספיק. אנו רואות את המספרים ואת הביקוש ויש עבודה לכולם".

קולקציית כריסמס שואורום בייקהאוס (צילום: תמוז רחמן)
קולקציית כריסמס שואורום בייקהאוס (צילום: תמוז רחמן)

איך אתן ממשיכות לחדש?
"אנחנו קמות בבוקר, גומרות את המשימות שלנו ומקדישות את שאר הזמן לפיתוח הדבר הבא. זה משהו שנמצא שם כל הזמן במוצר, באריזות, במיתוג ובקולקציות. אנחנו כל הזמן במעקב אחרי דברים חדשים שקורים בעולם ומנסות לעמוד בקצב. אנחנו יודעות להביא תחושת חו"ל והלקוחות מעריכים זאת. זו גם הסיבה שהצלחנו כל כך בתקופת הקורונה".

יש כבר תכנון לסניף נוסף בחו"ל?
"אנחנו פוזלות לפריז. כבר יש לוקיישן ואנחנו מתרגשות, כי בסופו של דבר אלה השורשים שלנו".
Showroom Bakehouse, 162 7th avenue, 11215 Brooklyn NY